Russianintelligence

هشدار بریتانیا نسبت به استفاده از آنتی ویروس کسپرسکی

پس از آنکه ایالات متحده آمریکا استفاده از آنتی ویروس روسی کسپرسکی را در ادارات و سازمان های این کشور ممنوع کرده است. این بار دولت انگلیس درباره استفاده از…

پس از آنکه ایالات متحده آمریکا استفاده از آنتی ویروس روسی کسپرسکی را در ادارات و سازمان های این کشور ممنوع کرده است. این بار دولت انگلیس درباره استفاده از محصولات کسپرسکی بر روی کامپیوترهای سازمان ها و ادارات دولتی این کشور هشدار داده است. و اعلام کرده است که بخاطر خطرات جاسوسی از این آنتی ویروس استفاده نکنند.

کسپرسکی بیش از 400 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. و یکی از سه آنتی ویروس برتر جهان به شمار می آید.

هر چند سازمان های امنیتی بریتانیا تا کنون موردی از جاسوسی توسط کسپرسکی را مشاهده نکرده اند. اما نسبت به استفاده از آن هشدار داده اند. آنها می گویند این آنتی ویروس به کل منابع و فایل های سیستم دسترسی پیدا می کند. بخصوص موقع ویروس یابی تمامی فایل را به جزئیات کامل اسکن و بررسی می کند. و در عین با سرور های خود در روسیه ارتباط برقرار می کند. و ممکن است در آینده برای جاسوسی از آن استفاده شود.

دولت بریتانیا از سازمان ها و ادرات این کشور خواست تا از شبکه ها و سیستم هایی که اطلاعات حیاتی و داده های مربوط به معاملات مالی و .. خود را بر روی آنها ذخیره می کنند. از نصب ضد ویروس Kaspersky خود داری کنند.

کسپرسکی یکی از بزرگترین شرکت های امنیتی جهان چند سالی است که طی سالهای اخیر قربانی و گرفتار بازی های سیاسی، سایبری روسیه و غرب بخصوص ایالات متحده شده است.

کسپرسکی تمامی این اتهامات را رد می کند. و می گوید که این شرکت به هیچ وجه کار جاسوسی انجام نمی دهد. و این گونه اتهامات فقط بخاطر جنجال های سیاسی روسیه و غرب است.

روسیه اخیرا سه کارشناس امنیتی این کشور را به جرم جاسوسی برای ایالات متحده آمریکا بازداشت کرده است که یکی از آنها کارمند Kaspersky می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up