تست نفوذ و ارزیابی امنیتی شبکه

هدف اصلی برای یک تست نفوذ شبکه، شناسایی آسیب‌پذیری‌های قابل  Exploit  در شبکه‌ها، سیستم‌ها، میزبان‌ها و وسایل شبکه ( مانند سویچ، روتر و فایروال ها )است قبل از آنکه نفوذگر ها و خرابکاران  بتوانند از آن‌ها بهره‌برداری کنند. تست نفوذ شبکه، با آشکار سازی فرصت ها  و مسیرهای ورود هکرها در دنیای واقعی برای نفوذ به سیستم‌ها و شبکه‌ها و همچنین  سیاست های امنیتی اشتباه که منجر به دسترسی غیر مجاز به داده‌های حساس و یا حتی استفاده از آنها را برای اهداف خرابکارانه غیر تجاری  را می‌دهد، انجام می شود.

متخصصین تست نفوذ شبکه پاوان تجربه پشتیبانی شبکه، سیستم و هاست ها را دارند که این موضوع علاوه بر کمک به بالا بردن مهارت آنها برای نفوذ به شبکه ، به عملی بودن و فنی بودن  پیشنهاد فنی در امن سازی فضای و دارایی های سایبری شما کمک می کند.نتیجه تست نفوذ به شما میدهد که به شبکه خود از دید یک نفوذگر و متخصص حرفه ای امن سازی شبکه  نگاه کنید و  نقاط ضعف امنیتی شبکه را آشکار کرده و برای آن برنامه ریزی مناسب انجام دهید.مشاوران ما یافته‌های آزمون شبکه خود را در گزارش‌ها کتبی تولید کرده و با راهنمایی‌های لازم برای اصلاح موثر هر موضوعی آشکار شده، برای تیم شما را فراهم می‌کنند.

متدولوژی تست نفوذ ما شامل یک شبیه سازی حمله توسط متخصصین امنیت شبکه و سیستم ها می باشد که با اهداف زیر انجام می شود.

 

  1. شناسایی ضعف های امنیتی موجود در فصای سایبری
  2. شناخت سطح ریسک سازمان
  3. راهنمایی جهت برطرف کردن عیوب امنیتی شبکه شناسایی‌شده
Network Penetration Testing

یک تست نفوذ شبکه معمولا رویکردهای پذیرفته‌شده جهانی مبتنی بر استاندارد اجرایی اجرای آزمایش (PTES)را بکار می‌گیرد. این شامل موارد زیر می‌شود:

جمع‌آوری اطلاعات – کشف همه سیستم‌های موجود و خدمات مربوطه آن‌ها برای دستیابی به اطلاعات بیشتر.

مدل‌سازی تهدید – شناسایی آسیب‌پذیری‌ها در سیستم‌ها از طریق اسکن خودکار و تکنیک‌های آزمایش دستی عمیق.

آنالیز آسیب‌پذیری – جمع‌آوری و تحلیل آسیب‌پذیری برای توسعه طرح حمله.

نفوذ– در واقع تلاش برای بهره‌برداری

گزارش – تحویل، رتبه‌بندی، و اولویت‌بندی یافته‌ها برای ایجاد یک گزارش اجرایی، کامل با  استناد به مدارک جمع آوری شده، برای کارفرما پروژه.

هدف از تست نفوذ شبکه، شبیه سازی  عملیاتی است که یک  خرابکار یا نفوذگر فرصت انجام آن را دارد.  که شامل شناسایی و بهره‌برداری از نقاط ضعف در شبکه‌ها، سیستم‌ها و وسایل ارتباطی شبکه. می باشد. با این حال، تست شبکه برای پیدا کردن هر گونه فرصت ها و مسیرها برای حمله به شما، قبل از انجام آن توسط یک کاربر غیر است.

با تست  نفوذ شبکه و  شناسایی فرصت‌ها و مسیرهای قابل استفاده توسط نفوذگر ها در دنیای واقعی،  متخصصین امنیت شبکه ما پیشنهادهای فنی  برای محافظت بهتر از داده‌های حساس و جلوگیری از کنترل سیستم‌ها توسط کاربران غیر مجاز برای اهداف خرابکارانه و غیر تجاری فراهم کند.

بعضی از آزمایش‌ها خودکار شبکه را می توان با استفاده از اتوماسیون انجام داد، اما برای بهترین نتایج، متخصصین تست نفوذ شبکه پاوان از همه تکنیک‌های مشابهی – از جمله تلاش‌های دستی – برای دستیابی به شبکه شما استفاده خواهند کرد که یک خرابکار یا نفوذگر  می‌تواند از آن استفاده کند.

تمام تست نفوذ های شبکه انجام شده توسط پاوان،  بعد از اصلاح امنیتی و پیاده سازی راهکارهای امن سازی پیشنهاد شده ، بدون هیچ هزینه اضافی و یا محدودیت زمانی، برای کمک به هدایت شما در تلاش‌ها در جهت  اصلاح موثر هر موضوعی که توسط تست نفوذ شبکه  کشف شده‌است، انجام می‌شود.

چرا باید یک آزمایش نفوذ شبکه‌ای را انجام دهم؟

یک تست نفوذ شبکه به شما کمک می‌کند تا دیدگاه ارزشمندی را در وضعیت امنیتی دارایی‌های خود بدست آورید و قادر به رفع نقاط ضعف  قبل از سوء استفاده هکرها هستند که می‌توانند با بهره‌برداری از آن‌ها خسارات جدی ایجاد کنند.

شما ممکن است این پست را مفید بیابید: یک آزمایش نفوذ چیست؟ چرا من به آن نیاز دارم؟

چقدر طول می‌کشد تا یک آزمایش نفوذ شبکه انجام شود؟

زمان کلی برای تکمیل یک تست نفوذ شبکه بستگی به اندازه و پیچیدگی شبکه دارد.  اغلب تست‌ها در هر پروژه  از یک هفته تا چهار هفته به طول می انجامد و  با اجازه کارفرما آغاز و  به اتمام می رسد.

هزینه آزمایش نفوذ شبکه چقدر است؟

پاسخ دادن به این سوال تا زمانی که یک سطح از هدف‌گذاری انجام شده‌باشد، آسان نیست. فرآیند هدف‌گذاری ما سریع، آنلاین و بدون دردسر است. اما در کل، پیچیدگی شبکه و اجزای آن در نهایت هزینه آن را تعیین خواهند کرد. به عنوان مثال، هنگام تعیین نفر ساعت کاری، ما چیزهایی مانند تعداد آدرس‌های IP  زنده را در نظر می‌گیریم و یک پرسشنامه در اختیار شما قرار می دهید ، که به ما کمک می‌کند هزینه پیشنهادی را به شما اعلام کنیم.

تفاوت بین یک تست نفوذ و ارزیابی آسیب‌پذیری چیست؟

پاسخ کوتاه: بهره‌برداری و بهره‌برداری.  در ارزیابی‌های آسیب‌پذیری اکسپلویت کردن مد نظر نیست ، در حالی که تست نفوذ به خوبی فراتر از ارزیابی آسیب‌پذیری است و شامل  بهره‌برداری از آسیب پذیری ها می باشد.

done

امنیت پایدار منتج فرآیند پایش , رصد و اقدام مستمر است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات و توانمندی های مجموعه پاوان در حوزه تست نفوذ شبکه با ما تماس بگیرید.

نام(Required)
زمینه همکاری(Required)
فایل ها را به اینجا بکشید
Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, zip, webp, Max. file size: 10 MB.
    این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

    keyboard_arrow_up