به دلایل زیر نباید دو آنتی ویروس بر روی سیستم نصب کنید!

به دلایل زیر نباید دو آنتی ویروس بر روی سیستم نصب کنید!

توجه به امنیت کامپیوتر ضروری است. و باید برای محفوظ ماند در فضای مجازی و اینترنت باید نکات امنیتی را رعایت کرد. هزاران فایل مخرب, ویروس و بدافزار وجود دارد…

توجه به امنیت کامپیوتر ضروری است. و باید برای محفوظ ماند در فضای مجازی و اینترنت باید نکات امنیتی را رعایت کرد. هزاران فایل مخرب, ویروس و بدافزار وجود دارد که امنیت اطلاعات و فایل های کامپیوتر شما را به خطر می اندازند. برای بالابردن امنیت سیستم و محافظت از اطلاعات باید آنتی ویروس قدرتمند و به روز شده بر روی سیستم نصب کرد.

اما بعضی از کاربران بیش از حد نگران امنیت سیستم کامپیوتر یا موبایل خود هستند. و مشاهد می کنیم که چندین آنتی ویروس و نرم افزار امنیتی به صورت همزمان نصب و استفاده می کنند. این گونه از افراد دچار وسواس و بیماری امنیتی هستند. آنها فکر می کنند که یک آنتی ویروس کافی نیست و باید چندین نرم افزار امنیتی استفاده کرد. حتی مشاهده می شود که علاوه بر دو یا سه آنتی ویروس از چند نرم افزار امنیتی و آنتی تروجان نیز استفاده می کنند.

نصب همزمان دو آنتی ویروس نه تنها امنیت سیستم را بالا نمی برد بلکه باعث ایجاد مشکلات امنیتی و ایجاد اختلال در سیستم می گردد. پاوان به بررسی این موضع پرداخته است. و دلایل عدم استفاده همزمان از دو آنتی ویروس را برای شما توضیح داده است.

کاربران زیادی هستند که فکر می کننند نصب آنتی ویروس هایی مانند نود 32 و کسپرسکی یا بیت دیفندر در کنار هم می تواند امنیت سیستم را تا 99 درصد افزایش دهد. چنین تصور می کنند اگر نود 32 یک ویروس را شناسایی نکرد، حتما کسپرسکی آن را شناسایی می کند. یا اگر کسپرسکی قادر به دفع فلان حمله امنیتی نباشد بیت دیفندر حتما آن را دفع خواهد کرد.

اصلا چنین تصویری بسیار اشتباست. اولا اینکه نصب چند آنتی ویروس به صورت همزمان باعث استفاده و اشغال بیش از حد سخت افزار سیستم می شود. و اینکه وقتی شما دو آنتی ویروس همزمان نصب و استفاده می کنید. باعث مختل شدن کارایی امنیتی واقعی آنها می شود.

آنتی ویروس یا آنتی ویرس هایی که شما بر روی سیستم نصب می کنید، این آنتی ویروس در پس‌زمینه مشغول فعالیت است ، کلیه رفتار سیستم را تحت نظر دارد و برای جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها کنترل می‌کند. در حقیفت هر عملی در سیستم شما انجام می‌شود، توسط آنتی‌ویروس بررسی می‌شود تا سیستم شما ویروسی نشود. سیستم شما منابعی را در اختیار آنتی‌ویروس قرار می‌دهد تا بتوانید عملکرد مناسبی داشته باشد. اگر شما دو آنتی‌ویروس بر روی سیستم خود داشته باشید، منابع بیشتری از سیستم شما را در اختیار می‌گیرند و سیستم شما با کندی بیش از حد مواجه می‌شود. آنتی‌ویروس وقتی در حال فعالیت است،  بخشی از حافظه موقت سیستم شما را اشغال می‌کند و فعالیت همزمان دو آنتی‌ویروس باعث می‌شود حافظه موقت کمتری برای سایر کارها آزاد باشد.

وقتی بر روی سیستم شما دو آنتی‌ویروس نصب شده باشد، ممکن است بین آنها ناسازگاری باشد و همچنین آنها همدیگر را متهم کنند. وقتی سیستم شما دو آنتی‌ویروس داشته باشد، و فایلی را از اینترنت دانلود کنید، دو آنتی‌ویروس شروع به بررسی و چک کردن فایل‌ دانلود شده می‌کنند. زمانی که مشخص شد فایل دانلود شده آلوده است، در این زمان به‌جایی که آنتی‌ویروس‌ها ویروس را از بین ببرند ممکن است ایجاد مشکل کنند. چرا که دو آنتی‌ویروس می‌خواهند به صورت همزمان ویروس را پاک و حذف کنند و شما نمی‌توانید به دو آنتی‌ویروس اجازه دهید به صورت همزمان فایل را قرنطینه و حذف نمایند.

وقتی شما دو آنتی‌ویروس بر روی سیستم خود داشته باشید، ممکن است یکی از آنتی‌ویروس‌ها دیگری را به عنوان ویروس شناسایی کنند و به شما هشدار دهد که بر سیستم آلوده به ویروس است. در این حالت یکی از آنتی‌ویروس‌ها اقدام به پاک کردن آنتی‌ویروس دیگر می‌کند و این کار باعث اخلال و ناپایداری در سیستم شما می‌شود.

شما در کنار آنتی‌ویروس می‌توانید از سایر نرم‌افزارهای امنیتی مثل ضد تروجان و ضد جاسوسی برای افزایش امنیت خود استفاده کنید. وقتی آنتی‌ویروس بر روی سیستم شما نصب است، این نرم‌افزار در پس‌زمنیه سیستم شما در حال فعالیت و بررسی و نظارت بر سیستم است. اما نرم‌افزارهای امنیتی مثل ضد تروجان و ضد جاسوسی‌ها معمولا در پس‌زمینه فعال نیستند، و هر زمان شما نیاز به اسکن فایل و یا اسکن سیستم خود را داشته باشید. پاوان به شما نرم افزار قدرتمند Loaris Trojan Remover را پیشنهاد می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up