افشاگری گوگل در مورد خرید تبلیغات از سرویس هایش توسط روسیه برای دخالت در انتخابات آمریکا

افشاگری گوگل در مورد خرید تبلیغات از سرویس هایش توسط روسیه برای دخالت در انتخابات آمریکا

گوگل بزرگترین سرویس تبلیغاتی جهان اخیرا فاش کرده است که روسیه از سرویس های این شرکت مثل جی میل، یوتیوب، موتور جست جوی گوگل (گوگل ادز ) برای تاثیر گذاشتن…

گوگل بزرگترین سرویس تبلیغاتی جهان اخیرا فاش کرده است که روسیه از سرویس های این شرکت مثل جی میل، یوتیوب، موتور جست جوی گوگل (گوگل ادز ) برای تاثیر گذاشتن بر انتخابات آمریکا صدهزار دلار هزینه تبلیغات صرف کرده است. البته گوگل تنها شرکتی نیست که روس ها با خرید تبلیغات آن بر علیه انتخابات آمریکا اقدام کرده اند. بلکه دو شرکت بزرگ دیگر دره سیلیکون یعنی فیس بوک و توییتر هم از تبلیغات خریداری شده آنها برای دخالت در انتخابات آمریکا و ایجاد جنجال های سیاسی پس از آن استفاده شده است.

به گزارش رویترز گوگل کشف کرده است که افراد و عوامل وابسته به دولت روسیه روزانه هزاران دلار صرف تبلیغات در یوتیوب، جی میل، محصولات جست جوی گوگل جهت دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صرف کرده اند. به نظر می رسد این تبلیغات از همان موسسه وابسته به کرمیلین نیست که در فیس بوک تبلیغات خریداری می کرد. که نشان دهنده تلاش گسترده در روسیه برای ارائه اطلاعات آنلاین نادرست باشد. و شناسایی محل دقیق و عوامل آن را سخت تر می کند.

این افشاگری احتمالا به بررسی دقیق تری از نقش هایی که غول های تکنولوژی دره سیلیکون کالیفرنیا ممکن است ناخواسته در انتخابات سال گذشته بازی کرده اند را تحت تأثیر قرار دهد. سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده به این نتیجه رسیده اند که هدف مسکو برای کمک به انتخاب دونالد ترامپ است.

گوگل کشف کرده است که کمتر از 100 هزار دلار صرف تبلیغات شده که به طور بالقوه مرتبط با بازیگران روسی برای دخالت در انتخابات آمریکا بوده است.

فیس بوک و توییتر اخیرا کشف و افشا کرده اند که کارفرمایان مظنون روسی در حال کارکردن بر روی یک مزرعه محتوا به نام آژانس تحقیقات اینترنتی در سنت پترزبورک روسیه هستند که از سیستم عامل های خود برای خرید تبلیغات و ارسال محتوا که از لحاظ سیاسی در تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن آمریکایی ها قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 می باشد.

آژانش تحقیقات اینترنتی سنت پترزبورگ صدها نفر از ترول ها استخدام می کند  پست و محتوای طرفداری کرملین تولید می کنند که بیشتر آنها جعلی و بی اعتبار هستند. به گفته محققان و قانون گذران این افراد تحت پوشش دروغین در شبکه های اجتماعی ژشت آمریکایی و اروپایی به خود می گیرند.

مقامات فیس بوک گزارش دادند که آنها فروش آگهی را به مبلغ 100،000 دلار به یک مزرعه “ترول” روسی که تاریخچه ای از فشار تبلیغاتی عوامل وابسته و طرفدار کرملین را نشان داد، ردیابی کردند. بخش کوچکی از آگهی هایی که در تابستان 2015 آغاز شد، مستقیما نامزد جمهوری خواهان دونالد تروپ و دموکرات ها هیلاری کلینتون بود،

طبق پستی که در وبلاگ افسر امنیت فیس بوک منتشر شده است. اکثر آگهی ها، “به نظر می رسید که بر روی تقویت پیام های اجتماعی و سیاسی متضاد در طیف ایدئولوژیک متمرکز شوند. موضوعات مرتبط با LGBT (هم جنس گرایان، دوجنس گرایی، دگرباشی ) تا مسائل مربوط به مسائل مربوط به مهاجرت و حقوق اسلحه. “

فیس بوک در ماه گذشته اعلام کرده است که 100 هزار دلار از سوی آژانس تحقیقات اینترنتی ذکر شده برای تبلیغات در این شبکه اجتماعی هزینه شده است. که تحت فشار قانون گذاران مجبور شده است تا گزارشی شفاف تر در مورد هزینه های تبلیغاتی صرف شده و اهداف آن ارائه دهد.

گزارش گوگل از آن چیزی که فیس بوک و توییتر ارائه دهند بسیار قوی تر و دقیق تر است. با توجه به گزارش های منتشر شده در چندماه اخیر، روس ها از سرویس های تبلیغاتی گوگل، فیس بوک، توییتر برای حمله و دخالت در انتخابات آمریکا و حتی راه اندازی جنجال های تبلیغاتی پس از انتخابات استفاده کرده اند. طبق گزارش این شرکت ها روزانه صدها هزار دلار صرف تبلیغات جهت دخالت و ایجاد جنگ روانی مرتبط با انتخابات آمریکا هزینه کرده اند.

 

trace of Russias ads google

 

خرید تبلیغات از سرویس های گوگل توسط روس ها نخستین بار توسط واشنگتن پست گزارش شده است. یک سخنگوی گوگل در روز دوشنبه گفت که ما در حال بررسی و تحقیق بیشتر هستیم تا کسانی که از سیستم ها و سرویس های تبلغاتی ما سوء استفاده می کنند را شناسایی کنیم. همچنین با محققان شرکت های دیگر همکاری خواهیم کرد تا در این زمینه به ما کمک کنند.

 

 

نابودی دمکراسی ما

گوگل که بزرگترین سرویس تبیلغاتی جهان را در اختیار دارد. تا کنون از نظارت عمومی و کنگره بر فعالیت هایش جلوگیری کرده است. روز یکشنبه در وب سایت خبری روزانه بیست فاش کرده است که کرمیلین در طول این کمپین دو نفر از وبلاگ نویسان سیاه پوست را استخدام کرده است که تا کلیپ هایی را در یوتیوب آپلود کنند. چرا که سیاه پوستان در طول انتخابات از هیلاردی کلینتون حمایت می کردند. اگر چه این ویدئو زیاد دیده نشده. اما اولین بار بود که روسیه اعلام کرده نه از ربات ها و حساب های جعلی آنلاین بلکه از مردم واقعی برای گسترش تبلیغات استفاده کرده است.

کیمته های تحقیقاتی کنگره چندین تحقیق در مورد دخالت و نقش روسیه در انتخابات آمریکا انجام داده اند. اما آنچه مهم است نقش غول های تکنولوژی دره سیلیکون است که دولت روسیه از آنها برای دخالت قبل و بعد از انتخابات آمریکا بهره برده است.زیرا این رسانه ها نقش مهمی در حملات روسیه و تبلیغات روسیه ایفا کرده اند.

یک تحقیق که روز دوشنبه توسط پژوهشگران موسسه اینترنتی آکسفورد که وابسته به دانشگاه بریتانیایی است منتشر شد، دریافتند که پرسنل نظامی فعلی و باز نشسته آمریكا در طی سال گذشته توسط كرملین از طریق توییتر و فیس بوک هدف قرار گرفته اند.

هر دو گروه از قانونگذاران جمهوری خواه و دموکرات گفته اند که روسیه قصد دارد در آمریکا اختلاف نظر ایجاد کند، تبلیغات را گسترش دهد و انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد. بعضی از دموکرات ها قصد دارند قوانین لازم را برای شرکت های اینترنتی ارائه دهند تا اطالعات بیشتری در مورد خرید تبلیغات سیاسی در سرویس های خود منتشر کنند.

ریچارد بلونتال، سناتور دموکرات، روز دوشنبه در MSNBC گفت: “اگر ولادیمیر پوتین از فیس بوک یا گوگل یا توییتر استفاده کند، در واقع، دموکراسی ما را نابود می کند، مردم آمریکا باید در مورد آن بدانند”.

مقامات گوگل در کنار مقامات فیس بوک و توییتر برای شهادت دادن در مورد تلاش های روسیه برای استفاده از پلتفرم ها و سرویس های تبلیغاتی این شرکت جهت نفوذ در انتخابات آمریکا جنجال سازی بعد از آن دعوت شده اند. در حالی که فیس بوک و توییتر حضور خود را برای شهادت و گواهی دادن بر علیه روسیه تائید کرده اند. گوگل هنوز موافقت خود را برای گواهی دادن در این زمینه اعلام نکرده است.

منبع: venturebeat.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up