کشف خطرناک ترین حفره امنیتی ویندوز توسط گوگل - مایکروسافت برطرف کرد!

کشف خطرناک ترین حفره امنیتی ویندوز توسط گوگل – مایکروسافت برطرف کرد!

کشف خطرناک ترین حفره امنیتی ویندوز جدیدترین خبر امنیتی است. که در رسانه های خارجی و سایت های امنیت شبکه منتشر شده است. ویندوز هنوز از لحاظ امنیت دارای آسیب…

کشف خطرناک ترین حفره امنیتی ویندوز جدیدترین خبر امنیتی است. که در رسانه های خارجی و سایت های امنیت شبکه منتشر شده است. ویندوز هنوز از لحاظ امنیت دارای آسیب پذیری هایی هست. مایکروسافت هم این مشکل را پذیرفته است. البته ویندوز 10 هنوز برای رسیدن به شرایط آرمانی از لحاظ امنیت فاصله دارد. آسیب پذیری هایی که با هر بار به روز رسانی ویندوز برطرف می شود. اما باز هم هکرها قادر به یافتن حفره امنیتی خطرناک برای نفوذ به ویندوز را دارند.

این بار پژوهشگران امنیتی گوگل به کمک مایکروسافت آمدند. آنها توانسته اند خطرناک ترین حفره امنیتی ویندوز را کشف کنند.
طی هفته اخیر، دو نفر از پژوهشگران پروژهZero در گوگل، تاویس اورماندی و ناتالی سیلوانویچ، خبر از کشف خطرناک ترین حفره امنیتی ویندوز طی سال های اخیر دادند. بنابر گفته های اورماندی، هکرها با استفاده از این حفره امنیتی می توانند از راه دور کدهایی را روی کامپیوتر کاربران به اجرا درآورند و این کد سپس می تواند خود را تکثیر کرده و پس از آلوده شدن کامپیوتر، به سایر کامپیوترها نیز سرایت کند.

امروز جزییات بیشتری درباره این مساله امنیتی ویندوز منتشر شده است. مایکروسافت و تیم برنامه نویسان ویندوز Defender طی دو روز موفق شدند این مشکل را برطرف کنند و حالا با عرضه یک بروزرسانی برای ویندوزهای 7، 8.1، RT و 10 به کمک کاربران خود آمده است. به گفته مایکروسافت، وجود برنامه Control Flow Guard در ویندوزهای 8.1 و 10 باعث شده ریسک کمتری متوجه کاربران این نسخه ها از سیستم عامل این شرکت شود.

آنطور که اعضای پروژه Zero گفته اند، این مشکل ریشه در موتور حفاظتی ضد بدافزار مایکروسافت داشته که وظیفه اش، اسکن کردن فایل ها و یافتن مشکلات در آنها است، اما می توان آن را طوری فریب داد تا کدهای داخل ایمیل ها، صفحات وب یا پیام های شخصی را نیز اجرا کند.

به هر حال، مایکروسافت همه نگرانی ها را برطرف کرده و اگر شما هم از کاربران سیستم عامل ویندوز هستید، به زودی این آپدیت را به طور اتوماتیک دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up