Yahoo Safety - Security

شناسایی ورود های مشکوک و غیر مجاز به ایمیل شما در یاهو

آیا می خواهید بدانید غیر از شما شخص یا اشخاص دیگر به ایمیل شما وارد شده اند؟ آیا می خواهید فعالیت های مشکوک بر روی ایمیل خود را مشاهده و…

آیا می خواهید بدانید غیر از شما شخص یا اشخاص دیگر به ایمیل شما وارد شده اند؟ آیا می خواهید فعالیت های مشکوک بر روی ایمیل خود را مشاهده و بررسی کنید؟

پس از هک شدن یاهو در سال 2016 نگردانی در مورد امنیت ایمیل ها و حساب کاربری بر روی یاهو افزایش یافته هست. خیلی ها از کاربران یاهو را ترک کردند. و سرویس جی میل گوگل را برای فعالیت و ایمیل دهی بر روی فضای مجازی انتخاب کرده اند. یاهو مجبور هست برای امنیت بیشتر و حفظ کردن کاربران خود هم امینت سرویس های خود را افزایش دهد. و هم آموزش های امنیتی به کاربران برای محافظت از حساب کاربری خود در برابر هکر ها ارائه دهد.

همیشه مشکل از طرف کمپانی یاهو و سرور های آن نیست. گاهی سهل انگاری کاربران در انتخاب رمز عبور ضعیف برای ایمیل خود, رعایت نکردن و پی گیریی نکردن آموزش های امنیتی یاهو باعث می شود تا مشکلات امنیت مثل هک شدن اکانت آنها پیش بیاید.

یاهو ابزارها و قابلیت های امنیتی برای سرویس خود در اخیتار کاربران قرار داده است. که اگر استفاده از آنها را بلد باشید احتمال هک شدن و استفاده دیگران از حساب کاربری شما بسیار سخت خواهد.

ممکن است ایمیل و حساب کاربری شما بر روی یاهو توسط افراد ناشناس هک شده باشد. برای پی به بردن به امنیت حساب کاربری و ایمیل خود این آموزش را دنبال کنید.

برای شناسایی ورود های مشکوک به ایمیل خود مطابق تصاویر زیر عمل کنید.

1.ایمیل خود را باز کنید. سمت راست بالا بر روی گزینه setting موس را نگه داشته. یا کلیک کنید. سپس مطابق تصویر زیر بر روی گزینه آخر account info کلیک کنید.

security yahoo mail

2. حالا باز مطابق تصویر زیر روی recent activity کلیک کنید. در این مرحله از شما رمز عبورتان را می خواهد. رمز عبور ایمیل خود را وارد کنید. تا به صفحه ذکر شده وارد شوید.

پس از اینکه ایمیل خود را به درستی وارد کرده اید صفحه زیر برای شما ظاهر می شود. در این صفحه فعالیت اخیر انجام شده بر روی اکانت یاهوی شما ظاهر می شود.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کندی. تاریخ ورود, نوع سیستم عامل, نوع مرورگری که شما با آن اکانت یاهو را مشاهده کرده اید. را نمایش می دهد. در صورتی که به موارد مشاهده شده مشکوک بوده اید. مثلا نوع سیستم عامل یا مرورگر یا تاریخ ورود به اکانت مربوط به فعالیت شما نیست. سریعا از طریق گزینه بالا رمز عبور خود را تغییر دهید.

recent activity yahoo

 و در قسمت پایین که نوشته Recent account access changes بر روی گزینه show all کلیک کنید. تا تمامی فعالیت های ذکر شده و مثل تغییر رمز عبور را مشاهده کنید.

پاوان به شما توصیه می کند هر چند وقت یکبار رمز عبور ایمیل خود را تغییر دهید.

از رمز عبور قوی که ترکیبی از اعداد, حروف بزرگ و کوچک, کارکتر های دیگر می باشد استفاده کنید.

اگر جایی غیر از سیستم شخصی حساب ایمیل خود را باز کرده اید. پس از اتمام کار رمز عبور و آدرس ایمیل خود را مرورگر پاک کنید

برای مشاهده رمز عبور ذخیره شده بر روی فایرفاکس مسیر زیر
tools – option – security – saved login

همچنین در مرورگر کروم برای مشاده یوزر و پسوردهای ذخیره شده آدرس زیر را تایپ کنید.

chrome://settings/passwords

سپس بر روی پسورد مورد نظر کلیک کنید گزینه show را بزنید البته کروم از شما رمز کامپیوتر را می خواهد برای امنیت بیشتر.

در این قسمت می توانید رمز و نام کاربری حساب ایمیل یا جی میل خود را پاکسازی کنید.

 

دسته: آموزش امنیت سایبری
security, ایمیل, یاهو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up