امن ترین روش های ارسال ایمیل رمزگذاری شده

امن ترین روش های ارسال ایمیل رمزگذاری شده

یکی از مباحث مهم امنیت اینترنت برای کاربران فضای مجازی امنیت ایمیل می باشد. ایمیل قدیمی ترین و اولین روش ارسال فایل بر روی اینترنت بوده. ایمیل ماننده گوشی موبایل…

یکی از مباحث مهم امنیت اینترنت برای کاربران فضای مجازی امنیت ایمیل می باشد. ایمیل قدیمی ترین و اولین روش ارسال فایل بر روی اینترنت بوده. ایمیل ماننده گوشی موبایل و دیگر راه های ارتباطی باید امنیت لازم را داشته باشد. شما ایمیل های ارسال و دریافت می کنید. که ارزش امنیتی بالایی دارند. سرویس های ایمیل دهی مثل گوگل, یاهو و .. امنیت 100 درصدی ندارند. هر چند بهتر از آنها نیست. اما باید به دنبال روش های ارسال ایمیل با امنیت بالا بود. با کمک افزونه ها بر روی گوگل کروم و فایرفاکس می تواند امنیت ایمیل خود را تا حدود افزایش داد. ایمیلی که رمزگذاری می شود. برای هکرها قابل رمزیابی نیست. و به هیچ وجه کسی نمی تواند به محتوای آن در بین مسیر دو سرویس دهنده دسترسی پیدا کند. پس به هیچ وجه ایمیل های خود را بدون رمزگذاری ارسال نکنید.

توصیه های امنیتی پاوان به شما استفاده از افزونه و سرویس دهنده های امنیتی قدرتمند در زمینه ایمیل است.

افزونه Secure Mail در مرورگر امن کروم، ایمیل‌های شما را رمزگذاری می‌کند. ایمیل‌ ها توسط مرورگر کروم رمزگذاری و رمزگشایی می شوند، پس از آن در inbox فرستنده و گیرنده به حالت رمزگذاری شده باقی می ماند.

افزونه Mailvelope هم افزونه امن برای گوگل‌کروم است که این افزونه ایمیل‌های شما را رمزگذاری می‌کند و استفاده از آن بسیار آسان است.

افزونه‌های Thunderbird و Seamonkey در مرورگر فایرفاکس، کلیه ایمیل‌های ارسالی و دریافتی شما را با استاندارد OpenPGP رمزگذاری می‌کنند.

سرویس تحت وب و رایگان Sendinc، هم به روشی امن ایمیل‌های شما را ارسال می‌کند. این سرویس به شما اطمینان می‌دهد که پیام از زمانی که از دستگاه شما ارسال می‌شود تا زمانی که گیرنده آن را دریافت می‌کند، به صورت رمزگذاری شده است و هیچ‌کس امکان دسترسی به آن را نخواهد داشت. در این سرویس ایمیل‌ها توسط یک کلید که به صورت تصادفی انتخاب می‌شود، رمزگذاری شده و این کلید در قالب یک لینک برای گیرنده ارسال می‌شود. تنها گیرنده است که می‌تواند با وارد کردن کلید به ایمیل دسترسی پیدا کنید. هیچ کس بدون داشتن این کلید امکان دسترسی به محتویات ایمیل را نخواهد داشت. نکته مهم و خوب این سرویس این است که این کلید به هیچ عنوان در سرور‌های Sendinc ذخیره نمی‌شود، یعنی خود Sendinc هم امکان دسترسی به ایمیل‌ها را ندارد.

سرویس تحت وب Lockbin, هم ایمیل‌های شما را رمزگذاری می‌کند. این سرویس هم دارای نسخه رایگان و پولی است، نسخه رایگان آن محدودیت‌هایی دارد، اما بسیار کاربردی و امن است. این سرویس از ایمیل‌های شما با استفاده از سیستم کدگذاری AES-256 بیت و کلیدی که خود شما تعیین می‌کنید، محافظت می‌کند. شما پس از تعیین رمزعبور و یا کلید، آن را باید به روش دیگری به غیر از ایمیل برای گیرنده ارسال کنید، گیرنده را از این رمز عبور و یا کلید مطلع کنید. به هیچ‌عنوان محتوای ایمیل‌ در سرورهای این سرویس ذخیره نمی‌شود. در نسخه رایگان این سرویس کاربران اجازه ارسال محتوای رمزگذاری شده به همراه فایل ضمیمه به اندازه ی ۱۵ مگابایت را دارند.

نرم‌افزار iSafeGuard، نرم‌افزاری برای رمزگذاری ایمیل‌ برای سیستم‌عامل ویندوز است. این نرم‌افزار محیطی امن برای نگارش ایمیل شما فراهم می‌کند و محتوای ایمیل و فایل‌های ضمیمه آن را به روشی امن رمزگذاری می‌کند. این نرم‌افزار هم داری دو نسخه رایگان و پولی است که نسخه پولی آن قابلیت‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

البته می توان از روش ها و سرویس دهنده های ایمیلی امن زیر استفاده کنید:

Infoencrypt -SafeGmail -RMail -Sbwave Enkryptor – Safe-mail.net – Enigmail – Comodo Free Secure Email Certificate – Mobrien.com – SafeMess – Crypto Anywhere – Mailvelope -Trend Micro Email Encryption Client -Crypt4Free

و نکته آخر اینکه ایمیل های حساس و مهم را به محض دریافت محتوای آنها را ذخیره کنید و سپس آنها را از باکس میل خود حذف کنید. و درمرحله آخر از سطل آشغال نیز پاک نمائید.

آموزش های امنیتی پاوان را جدید بگیرید!

Best Free Ways to Send Encrypted Email and Secure

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up