مشکلی که به دست مایکروسافت و فیس بوک باز می شود

مشکلی که به دست مایکروسافت و فیس بوک باز می شود

شناسایی آسیب پذیری در برنامه های فیس بوک و مایکروسافت محققان امنیتی دو شرکت مایکروسافت و فیس بوک به طور گسترده در حال راه اندازی و ایجاد ابتکار عملی هستند…

شناسایی آسیب پذیری در برنامه های فیس بوک و مایکروسافت

محققان امنیتی دو شرکت مایکروسافت و فیس بوک به طور گسترده در حال راه اندازی و ایجاد ابتکار عملی هستند تا طی آن بتوانند آسیب پذیری هایی را که به طور وسیع در محصولات و برنامه‌های کاربردی این دو شرکت وجود دارد را شناسایی کرده و گزارش کنند.
برخلاف سایر برنامه های رفع اشکال و آسیب پذیری که این دو شرکت به طور جداگانه برای برنامه ها و نرم افزارهای خود منتشر کرده اند، این بار این ابتکار عمل به هر دوی این شرکت ها تعلق دارد تا طیف وسیعی از آسیب پذیری های موجود در برنامه ها و نرم افزارها مانند Internet Explorer، Adobe Reader و … را پوشش دهد.
به گفته این محققان آنها همچنین در تلاش برای راه اندازی وب سایتی تحت این برنامه هستند تا گزارش آسیب پذیری ها و نحوه پرداختن به آنها را گزارش دهد. در واقع این محققان به دنبال یافتن راهی برای افشای آسیب پذیری ها و فرآیندهای پرداختن به آن هستند.
محققان امنیتی این دو شرکت هدف از این ابتکار عمل را ایجاد برنامه ها و وب سایت هایی امن می دانند. این محققان در این راه روی کمک کاربران حساب باز کرده و نظام پاداشی را نیز برای آنها در نظر گرفته اند که کمکی مناسب برای هر دوطرف است. آنها دو جایزه یکی برای کشف آسیب پذیری و دیگری برای حل و از بین بردن آن در نظر گرفته اند. مایکروسافت و فیس بوک معتقدند زمانی که نرم افزار به سطحی از بلوغ و زیرساخت های اجرایی رسیده باشد به نفع همه است تا برای هر چه بیشتر ایمن کردن آن بکوشیم. متخصصان امنیتی این دو شرکت این اقدام را عاملی می دانند که به آنها در لمس بهتر آسیب پذیری های امنیتی و پاسخ به موقع به هریک از آنها کمک خواهد کرد و گره کور نقاط ضعف امنیتی را باز خواهند کرد.
در نهایت اینکه همه شرکت های بزرگ به دنبال سرمایه گذاری های هنگف بر امنیت اینترنت هستند و تلاش می کنند تا جایی که امکان دارد نقاط ضعف و آسیب پذیری های موجود در نرم افزارها و برنامه های خود را از بین ببرند. در این راه نیز روی کمک، همفکری و همراهی کاربران، حساب ویژه ای باز می کنند!!!

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up