گوگل سرویس Project Shield را برای مقابله با حملات DDoS ارائه کرد

گوگل سرویس Project Shield را برای مقابله با حملات DDoS ارائه کرد

سرویس جدید project shield google برای مقابله با حملات DDoS گوگل در حال گسترش امپراطوری خود است. امروزه حوزه‌ی کاری این کمپانی از سیستم‌عامل موبایل تا رسیدگی به بهداشت جهانی…

سرویس جدید project shield google برای مقابله با حملات DDoS

گوگل در حال گسترش امپراطوری خود است. امروزه حوزه‌ی کاری این کمپانی از سیستم‌عامل موبایل تا رسیدگی به بهداشت جهانی گسترده شده است. غول جستجو با پرده‌برداری از سرویس جدید خود برای مقابله با حملات DDoS، گام دیگری برای امنیت برداشته است.

گوگل اخیرا در کنفرانسی که در شهر نیویورک برگزار شد، ابزار جدید خود برای مقابله با حملات DDoS و عبور از محدودیت‌های اعمال شده برروی اینترنت را معرفی کرد که استفاده از آن هزینه‌ای به همراه نداشته و کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بزرگترین کاربری ابزار جدید، تمرکز روی مقابله با حملات DDoS است، حملاتی که در اثر آن می‌توان وب‌سایتی را بدون باقی‌گذاشتن کوچکترین نشانه‌ای از ارائه خدمات باز دارد. حملات DDoS، ساده‌ترین نوع حملات در اینترنت است که در این روش، مهاجم با ارسال درخواست‌های متوالی به سمت سرور، فشار برروی سرور را تا جایی افزایش می‌دهد تا وب‌سایت مورد نظر اصطلاحا Down یا از دسترس خارج شود. DDOS هرچند از روش ساده‌ای برای حمله استفاده می‌کند، اما از آنجایی که حملات در قالب درخواست‌های مشابه کاربران عادی ارسال می‌شود، مقابله با آن دشوار است.

حال گوگل سرویس جدید خود را برای مقابله با اینگونه حملات طراحی و توسعه داده است.

برای دیدن ویدیوی مربوطه در کانال پاوان اینجا کلیک کنید.

این ابزار براساس سرویس PageSpeed گوگل طراحی شده است. PageSpeed، ابزاری برای توسعه‌دهندگان وب‌سایت است که به آن‌ها در کاهش زمان لود صفحه و افزایش سرعت باز شدن وب سایت، کمک می‌کند. سایت‌هایی که با استفاده از Project Shield، میزبانی می‌شوند، با بهره‌گیری از زیرساخت‌ PageSpeed، از تمامی حملات انجام شده در امان خواهند بود. این حملات تنها در صورتی قادرند وب‌سایت مورد نظر را از دسترس خارج کرده و سرویس‌دهی آن را متوقف کنند که به‌قدری قوی باشند تا کل وب‌سایت‌های PageSpeed گوگل را از دسترس خارج کنند. این سرویس تا حدودی شبیه سرویس‌های موجود همچون Cloudflare است، هرچند به‌دلیل جدید بودن PageSpeed، دامنه‌ی کاری وب‌سایت‌های آن بسیار محدودتر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up