Right to Privacy in the Digital Age

تصویب قطعنامه حق حریم شخصی در اجلاس عمومی سازمان ملل

در پی رسوایی جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا و با تلاش آلمان و برزیل، اجلاس عمومی سازمان ملل متحد اولین قطعنامه‌ حق حریم شخصی و ممنوعیت جاسوسی دولت‌ها از فعالیت‌های…
در پی رسوایی جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا و با تلاش آلمان و برزیل، اجلاس عمومی سازمان ملل متحد اولین قطعنامه‌ حق حریم شخصی و ممنوعیت جاسوسی دولت‌ها از فعالیت‌های آنلاین کاربران را تصویب کرد.
اجلاس عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را با عنوان حق حریم شخصی تصویب کرد که از حقوق شهروندان در برابر جاسوسی دولت‌ها از فعالیت‌های اینترنتی کاربران دفاع می‌کند.
این قطعنامه با پیشنهاد دو دولت آلمان و برزیل در سازمان ملل مطرح و به رای‌ گذاشته شد. آژانس امنیت ملی آمریکا برای سال‌ها از ارتباطات آنلاین شهروندان آلمان و برزیل به طور گسترده جاسوسی می‌کرد.
آلمان و برزیل خواهان پایان جاسوسی دولت‌ها در حریم شخصی شهروندان در سراسر جهان و خواستار به رسمیت شناخته‌شدن حق آزادی اینترنت از سوی دولت‌ها شدند.
این اولین قطعنامه‌ سازمان ملل است که از حقوق دیجیتال شهروندان در برابر دولت‌ها حفا‌ظت و بر حق حریم خصوصی آنلاین کاربران اینترنت تاکید می‌کند.
این قطعنامه بر تاثیرات منفی جاسوسی بر حقوق بشر، به‌خصوص وقتی در سطحی کلان انجام گیرد، تاکید کرده است.
به جز آلمان و برزیل که پیشنهاددهندگان اصلی این قطعنامه بودند، کشورهای دیگری مثل فرانسه، کره شمالی و روسیه نیز از قطعنامه حمایت کردند.
به گزارش دویچه وله، ادوارد اسنودن، افشاگر جاسوسی گسترده‌ آمریکا از دولت‌ها و شهروندان، در حال حاضر در روسیه به‌سر می‌برد.
قطعنامه‌ صادره نمی‌تواند دولت‌ها را ملزم به ممنوعیت جاسوسی در فعالیت‌های آنلاین کاربران کند، با این‌حال اهمیت سیاسی ویژه‌ای دارد.
آمریکا که جاسوسی‌های گسترده‌اش عامل اصلی تصویب این قطعنامه بود، با نفس قطعنامه مخالفتی نکرده است. با این‌حال این کشور همراه با کشورهای بریتانیا، استرالیا و نیوزلند تلاش کردند تا لحن قطعنامه نرمتر شود.
دسته: اخبار امنیت شبکه و اطلاعات
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up