آموزش مخفی کردن مودم وای فای از دید هکرها

آموزش مخفی کردن مودم وای فای از دید هکرها

برنامه های مختلفی برای هک مودم وای فای جهت استفاده از اینترنت آنها ساخته شده است. بدتر آنکه دسترسی به این نرم افزار ها بسیار راحت شده با یک جست…

برنامه های مختلفی برای هک مودم وای فای جهت استفاده از اینترنت آنها ساخته شده است. بدتر آنکه دسترسی به این نرم افزار ها بسیار راحت شده با یک جست جو در اینترنت و شبکه های اجتماعی می توان ده ها نرم افزار هک وای فای پیدا کرد. وقتی مودم وایرلس شما هک شود به راحتی ترافیک اینترنت به غارت می رود. علاوه بر مصرف حجم اینترنت، کاهش سرعت ممکن است خطرات دیگری شما را تهدید کند. کاربرانی که امنیت مودم وای فای خود را نادیده بگیرند به راحتی اینترت آنها مثل کندوی عسل به غارت می رود.

وقتی موم وایرلس هک می شود. رمز عبور آن در اختیار دیگران بخصوص در شهرهای بزرگ، قرار می گیرد. هم ترافیک شما در کمترین زمان با توجه به سرعت و فاصله هکر از مودم مصرف می شود. و همچنین هکرها می توانند از اینترنت شما برای حملات سایبری در بعد کوچک و بزرگ استفاده کنند.

زمانی افراد دزد اینترنت یا به اصطلاح هکر می خواهند به یک مودم وصل شوند. توسط برنامه های رمز یاب وای فای SSID مودم ها را پیدا می کنند. این اپلیکیشن ها به راحتی در اینترنت برای گوشی های موبایل یافت می شود.

آموزش مخفی کردن مودم وای فای از دید هکرها
آموزش مخفی کردن مودم وای فای از دید هکرها

برای جلوگیری از دسترسی آنها بایدSSID شبکه‌ بی‌سیم روتر خود را از دید هکرها مخفی کنید. زمانی که دستگاه‌های بی‌سیم منطقه‌ای را برای شبکه‌های وایرلس جست‌وجو می‌کنند تمامی SSIDهایی که مرتبط با روترهای مختلف است را پیدا می‌کنند. SSID Broadcast به‌طور پیش‌فرض روی روترها فعال است، اما شما این شانس را دارید تا آن‌را غیر فعال کرده و به میزان قابل توجهی شبکه بی‌سیم خود را ایمن کنید. برای غیر فعال کردن SSID مراحل زیر را انجام دهید.

برای مخفی کردن SSID مراحل زیر را انجام دهید.

  1. مرورگر سیستم مثلا فایرفاکس را اجرا کنید. در آدرس بار مرورگر آی پی مودم خود 192.168.1.1 را وارد کنید و اینترنت بزنید ( معمولا اکثر مودم 192.168.1.1 می باشد ) یوزر و پسورد خود را وارد کنید. که معمولا هر admin / admin  می باشند.
    *اگر از طریق آدرس بالا موفق نشده اید. به صفحه تنظیمات روتر مراجعه کنید. نام دقیق مودم وایرلس خود را پیدا و سپس در گوگل جست بزنید و به سایت سازنده بروید. تا اطلاعات و نحوه ورود به تنظیمات مودم را پیدا کنید.

 hiden SSID

  1. پس از ورود به صفحه تنظیمات مودم به قسمت Interface Setup مراجعه کنید سپس به قسمت Wireless را کلیک کنید. حالا به صفحه تنظیمات وایرلس را مشاهده می کنید. در قسمت SSID Broadcast گزینه disable را انتخاب کنید. البته در بعضی از مودم های جدید متفاوت است می توان گزینه No را انتخاب کرد.

SSID hidden

مثلا در مودم بالا گزینه Broadcast SSID گزینه No را انتخاب کنید. و در قسمت use WPS گزینه No را انتخاب کنید. و در قسمت Authentication Type گزینه  WPA2 -PSK را انتخاب کنید.

یا مثلا در مودم زیر تنظیمات به گونه دیگر هست.

SSID Broadcast

پس از انجام تنظیمات مرتبط گزینه Save یا  Apply را اوکی کنید تا تنظیمات مورد نظر ذخیره شود.

به شما پیشنهاد می کنیم یک رمز عبور قوی متشکل از اعداد و حروف برای مودم خود انتخاب کنید.

مواقعی که نیازی به وای فای ندارید. از طریق تنظیمات روتر وای فای را غیر فعال کنید.

چنانچه متوجه مصرف بیش از حد ترافیک اینترنت و کاهش سرعت اینترنت خود شده اید. سریعا تنظیمات مودم را چک کنید. و از هک شدن مودم خود جلوگیری کنید.

اخبار امنیت اطلاعات و آموزش های امنیتی را از پاوان پیگیری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up