کشف حفره امنیتی خطرناک در تمام نسخه‌های مرورگر اینترنت اکسپلورر

کشف حفره امنیتی خطرناک در تمام نسخه‌های مرورگر اینترنت اکسپلورر

کارشناسان از کشف یک حفره امنیتی جدید خبر داده‌اند که تمام نسخه‌های مرورگر اینترنتی Internet Explorer مایکروسافت را تحت پوشش قرار می‌دهد و خطرات جدی را متوجه صاحبان این ابزار…

کارشناسان از کشف یک حفره امنیتی جدید خبر داده‌اند که تمام نسخه‌های مرورگر اینترنتی Internet Explorer مایکروسافت را تحت پوشش قرار می‌دهد و خطرات جدی را متوجه صاحبان این ابزار می‌کند.

این حفره امنیتی هنوز توسط شرکت مایکروسافت وصله نشده است و این طور که توسعه و تحلیل ابزارهای متن‌باز Metasploit اعلام کرده است، سوءاستفاده‌گران اینترنتی با این حفره امنیتی می‌توانند انواع حملات سایبری را به رایانه‌های شخصی انجام دهند.

این آسیب‌پذیری با نام  CVE-۲۰۱۳-۳۸۹۳شناخته می‌شود و شرکت مایکروسافت برای نخستین بار در تاریخ ۱۷سپتامبر به صورت رسمی اعلام کرد که آن را شناسایی کرده است.

شرکت مایکروسافت پس از این جریان ابزاری را با نام Fix It روی پایگاه اینترنتی خود عرضه کرد که کاربران برای رفع مشکلات امنیتی نرم‌افزارهای مایکروسافتی خود می‌توانند آن را بارگذاری و اجرا کنند.
اما باید توجه داشت که در این ابزار هم مشکل یاد شده رفع نشده است.

کارشناسان امنیتی هشدار دادند که این حفره در تمامی نسخه‌های مرورگر اینترنتی IE وجود دارد و به همین خاطر کلیه کاربران ویندوزی در سراسر جهان در معرض خطرات جدی قرار دارند.

این حفره امنیتی پس از مشاهده سایت‌های اینترنتی آلوده فعالیت خود را آغاز می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up