حفره امنیتی لینکدین اجازه سرقت اطلاعات از پروفایل کاربر را می دهد

حفره امنیتی لینکدین اجازه سرقت اطلاعات از پروفایل کاربران را می دهد

لینکدین بزرگترین شبکه شغلی جهان که محل فعالیت متخصصان، صاحبان کسب و کار، افراد جویای کار و .. است. اخیرا یک حفره امنیتی بر روی این شبکه یافت شده که…

لینکدین بزرگترین شبکه شغلی جهان که محل فعالیت متخصصان، صاحبان کسب و کار، افراد جویای کار و .. است. اخیرا یک حفره امنیتی بر روی این شبکه یافت شده که اجازه می دهد تا اطلاعات کاربران مثل نام، شماره تماس، محل کار، ایمیل و .. از پروفایل آنها دزدیده شود.

حالا نه تنها فیس بوک بر روی صندلی داغ نقض حریم خصوصی نشسته است. بلکه این بار لینکدین هم در کنار او قرار گرفته است. این نقص امنیتی در پلاگین AutoFill که مورد استفاده سایت های زیادی است، شناسایی شده است. سایت های مخرب قادرند به طور نامحدود پلاگین را در کل صفحه خود رندر کنند، بنابراین اگر کاربران از طریق LinkedIn وارد این سایت ها شوند، می توانند به طور موثری بر روی دکمه “AutoFill with LinkedIn” کلیک کنند و داده های خود را رها کنند.و سایت های که توسط لینکدین در لیست سفید قرار گرفته اند. می توانند اطلاعات پروفایل کاربران را بدون تائید آنها بازیابی کنند. 

این نقص در پلاگین AutoFill به طور گسترده ای استفاده شده است که اجازه می دهد وبسایت های شخص ثالث مورد تأیید اجازه دهد تا اعضای LinkedIn به طور خودکار اطلاعات اساسی از نمایه خود را مانند نام، آدرس ایمیل، محل کار و محل کار خود به عنوان یک راه سریع برای ثبت نام در سایت های دیگر استفاده کنند.

 

LinkedIn bug

LinkedIn تنها به دامنه های لیست سفید اجازه می دهد تا این قابلیت را داشته باشد در حال حاضر، ده ها سایت در 10،000 وب سایت های رتبه بندی شده توسط الکسا وجود دارد که توسط LinkedIn لیست شده اند، از جمله توییتر، مایکروسافت، LinkedIn و…. این بدان معنی است که هر یک از این وبسایتها میتوانند این اطلاعات پروفایل را از کاربران بدون تایید آنها بازیابی کنند.

اما اگر هر کدام از این سایت ها دارای یک نقص حمله ترزیق اسکریپت از طریق سایت (XSS) باشد که اجازه می دهد مهاجم یک کد مخرب را بر روی یک وب سایت اجرا کند، مهاجم می تواند از این دامنه سفیدپوستان برای گرفتن اطلاعات از LinkedIn استفاده کند. همانطور که می دانید ماهیت حملات XSS شامل دزدیدن کوکی ها، سرقت اطلاعات مانند رمز عبور و حساب های بانکی، ارسال درخواست جعلی، مدیریت کل محتوای HTML و.. است.

این حفره امنیتی لینکدین اطلاعات کاربر مانند ایمیل، آدرس و محل کار را بدون در نظر گرفتن تنظیمات حریم خصوصی به نمایش می گذارد. حتی اگر تنظیم کنیم که آدرس و ایمیل من نمایش داده نشود. اما هنوز مشاهده می کنیم که ایمیل، کد پستی و.. نمایش داده می شود. LinkedIn AutoFill همچنین شماره تلفن کاربر را در صورت وجود نشان می دهد، گرچه اثبات این مفهوم در پنجره پاپ اپ مشاهده نمی شود. ( اما با بررسی کنسول جاوا اسکریپت در Chrome تأیید شد.)

لینکدین در پاسخ به این مشکل امنیتی اعلام کرده که ما بلافاصله از استفاده غیر مجاز از این ویژگی جلوگیری کردیم، هنگامی که از این موضوع مطلع شدیم.” در حالیکه شاهد هیچ نشانه ای از سوء استفاده نیستیم، ما به طور مداوم در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که داده های اعضای ما محافظت می شود. ما از ارائه دهنده گزارش این باگ سپاسگذاری می کنیم. و تیم امنیتی ما همچنان در ارتباط با آنها باقی خواهد ماند.”

منبع: zdnet.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up