فدکس اکسپرس: باج افزار نات پتیا 300 میلیون دلار خسارت بر جای گذاشته است

فدکس اکسپرس: باج افزار نات پتیا 300 میلیون دلار خسارت بر جای گذاشته است

FedEx یک لیست طولانی از برنده ها و شرکت های بزرگ منتشر کرده است که طی ماه ژوئن بر اثر حملات باج افزار نات پتیا 300 میلیون دلار خسارت متحمل…

FedEx یک لیست طولانی از برنده ها و شرکت های بزرگ منتشر کرده است که طی ماه ژوئن بر اثر حملات باج افزار نات پتیا 300 میلیون دلار خسارت متحمل شده اند.

باج افزار نات پتیا نسخه جدید و به روز شده باج افزار مشهور پتیا است.

این غول حمل نقل ( FedEx ) ادعا می کند که باج افزار نات پتیا پس از آنکه از اکراین از طریق VPN کمپانی های چند ملیتی در سطح جهان گسترش پیدا کرده است. بیش از 300 میلیون دلار به این شرکت خسارت وارد کرده است.

سرویس دهنده حمل نقل TNT یکی از زیر مجموعه های FedEx هنوز تحت حملات باج افزار نات پتیا است.و تا کنون نتوانسته اطلاعات خود را بازیابی کند.

گوگل میگوید که درآمدزایی باج افزارها چند برابر شده است

سیستم های جهانی TNT Express در سه ماهه اول سال 2017 تا 27 ژوئن به طور قابل توجهی تحت تاثیر حملات سایبری NotPetya قرار گرفته اند. اکثر خدمات تی ان تی اکسپرس در سه ماهه اول از سرگرفته شد. و اساس تمامی سیستم های این شرکت بازگردانی شده اند. با وجود این حملات درآمد و سود تی ان تی اکسپرس در همان سطح گذشته باقی مانده است.

راب کارتر مدیر بخش فناوری اطلاعات شرکت فدکس اکسپرس مدعی هست که هکرهای روسی پشت این حمله هستند. هر چند اینکه ممکن نیست تمامی حملات کار آنها باشد.

در زمان حملات باج افزار نات پتیا آنها به دنبال روشی بودند تا بتواند سیستم مالی TNT را با فناوری فدکس جایگزین کنند.

فدکس اکسپرس تنها شرکتی نیست که تحت حملات شدید باج افزار پتیا قرار گرفته است.

بلکه سیستم حمل دانمارکی Maersk اعتراف کرده است که حمله باج افزار پتیا 300 میلیون دلار برای این شرکت هزینه در پی داشته است.

آموزش رمزگشایی باج افزار پتیا بدون پرداخت باج به هکرها

رکیت بنکیزر، ( Reckitt Benckiser) شرکت کالاهای لوکس بریتانیایی که در زمینه تولید و عرضه عمده محصولات بهداشت و سلامت فعالیت می‌کند ادعا کرده است که قطع برق می توان بیش از 135 میلیون دلار برای این شرکت خسارت در پی داشته باشد.

غول دارو سازی آلمانی Merck پذیرفته است که این شرکت در طی حملات باج افزاری متحمل خسارت های زیادی شده است.

Giovanni Vigna موسس Lastline چنین استدلال می کند این کاملا واضح است که حمله باج افزار می تواند اثرات طولانی مدت داشته باشد. که فراتر از حذف تهدید است.

بازیابی سیستم ها در حجم وسیع می تواند یکی از عملیات روزانه پر هزینه و مختل کننده باشد. که علاوه بر خسارت مالی و پرداخت هزینه از سوی بعضی شرکت به باج افزارها باعث اختلال در کار و از دست دادن زمان و وقت کاری در این شرکت ها می شود. بنابراین به جای مقابله حملات باج افزار باید از گسترش حمله در نقطه شروع مثلا کشور اکراین جلوگیری کرد. :

منبع: infosecurity-magazine.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up