گوگل میگوید که سود آوری باج افزارها چند برابر شده است

گوگل میگوید که درآمدزایی باج افزارها چند برابر شده است

یکی از موضوعات مهم کنفرانس بک هت مربوط به باج افزارها و درآمدزایی باج افزارها بوده است. پژوهشگران شرکت گوگل در کنفرانس بلک هت اعلام کردند در دو سال گذشته…

یکی از موضوعات مهم کنفرانس بک هت مربوط به باج افزارها و درآمدزایی باج افزارها بوده است.
پژوهشگران شرکت گوگل در کنفرانس بلک هت اعلام کردند در دو سال گذشته نزدیک به ۳۵ باج افزار یکتا و منحصر به فرد شناسایی شده اند. باج افزارهایی که در حدود ۲۵ میلیون دلار برای صاحبان خود سودآوری داشته اند. در این میان، باج افزار Lockey بیش از سایر نمونه ها موفق شده است از کاربران اخاذی کند. گوگل میگوید این گزارش را بر مبنای ارزیابی دقیق محاسبات مربوط به تراکنش ها، کیف های بیتکوین و بلاک چین آماده کرده است.

باج افزارها را قبل آغاز به کار غیر فعال کنید!

گزارش منتشر شده از سوی گوگل نشان میدهد، باج افزار لاکی به تنهایی ۷۸ میلیون دریافتی عاید هکرها کرده است. در ادامه باج افزارهای سربر و CrptXXX به ترتیب با ۶٫۹ و ۱٫۹ میلیون دلار جایگاه های دوم و سوم را از آن خود کردهاند. جالب تر آنکه گوگل گفته است هرچند حمله باج افزارهای واناکرای و نات پتیا گسترده بود، اما این دو باج افزار در کسب درآمد از قربانیان موفق نبودند.

کارشناسان گوگل اعلام داشته اند که به تازگی شاهد یک تغییر در ساختار باج افزارها بوده اند. شواهدی به دست آمده است که نشان میدهد بدافزارهای پاک کننده به شکل باج افزار رواج پیدا کرده اند. جالب تر آنکه گوگل میگوید باج افزار لاکی به تنهایی موفق شده است ۲۸ درصد از مجموع ۲۵ میلیون دلار سوداوری چرخه باج افزارها را از ان خود کند. این حرف به معنای آن است که نویسندگان باج افزار فوق به دقت بر روند توسعه، حفظ و نگهداری زیرساخت باتنت خود متمرکز بوده اند. تغییر فایل باینری و گذر از مکانیسمهای امنیتی کلید موفقیت باج افزارهای لاکی، سربر و CryptoLocker عنوان شده است. گوگل هشدار داده است که باید راه چارهای برای مدل باج افزار در قالب سرویس اندیشیده شود.

نظر شما در مورد درآمدزایی باج افزارها چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up