آیا باج افزار WannaCry گوشی های موبایل را آلوده می کند؟

آیا باج افزار WannaCry گوشی های موبایل را آلوده می کند؟

پس از آغاز موج جدید حملات سایبری توسط باج افزار به شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی در سراسر جهان سئوالاتی در ذهن کاربران درباره باج افزار شکل…

پس از آغاز موج جدید حملات سایبری توسط باج افزار به شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی در سراسر جهان سئوالاتی در ذهن کاربران درباره باج افزار شکل گرفته که در این پست به یکی از آنها پاسخ خواهیم دارد.

از آنجا که حملات سایبری چند ماه گذشته به چندین شرکت بزرگ و سازمان های خصوصی و دولتی در کشورهای مختلف توسط باج افزار WannaCry صورت گرفته است. و پیش بینی می شود که حملات سایبری جدید نیز توسط نسخه جدید WannaCry انجام شده باشد.

این سئوال برای کاربران فضای مجازی بخصوص کاربران موبایل پیش آمد. که آیا باج افزار WannaCry گوشی های موبایل را نیز آلوده می کند. یا فقط سیستم های ویندوزی را هدف قرار داده است؟

که از آنجا که باج افزار WannaCry جنبه مالی و درآمدزایی داشته و بیشتر کامپیوتر های سازمان و شرکت های دولتی و خصوصی را سپس سازمان های خدماتی و سازمان های تجاری و بانک ها و همچنین شخصیت های اقتصادی و طبقه ثروتمند جهان را هدف قرار داده است.

پس هدف اصلی این باج افزار سیستم های ویندوزی و استفاده از حملات فیشینگ و اسپم برای نفوذ به سیستم های ویندوزی است. چرا که سازمان ها و اشخاص مورد هدف این باج افزار دارای سیستم های کامپیوتری هستند. نه گوشی های اندرویدی. و اینکه ارزش اطلاعات کامپیوتر این شرکت و اشخاص باعث می شود که به راحتی بتوانند از این افراد باج دریافت کنند.

در جواب سئوال شما بگوئیم که بدافزار ذکر شده فعلا بر روی گوشی های موبایل سیستم عامل اندروید, و آیفون مشاهده نشده است. و کاربران اپل هم بدانند که تاکنون موارد از این گونه بدافزار بر روی سیستم عامل مک گزارش نشده است.

البته مایکروسافت طی یک اقدام غیر معمول در ماه می یک به روز رسانی امنیتی برای سیستم های قدیمی مجهز به ویندوز xp منتشر کرده است. هر چندکه این سیستم عامل به هیچ وجه به روز رسانی نخواهد شده و اعلام کرد که آن را از رده خارج کرده است. اما از آنجا که خیلی از شرکت ها بخاطر قدیمی بودن نرم افزارهای کاربر و اداری خود مجبورند از ویندوز XP استفاده کنند. و بخاطر استفاده از نرم افزار های ذکر شده نتوانسته اند به ویندوز 7 یا ویندوز 10 مهاجرت کنند. این شرکت ها و سازمان بیشترین اهداف باج افزاری قرار دارند.

اما پس از آنکه این باج افزار سیستم های دارای ویندوز xp را آلوده کرده است. این شرکت مجبور شده است برای برطرف سازی مشکل یک آپدیت امنیتی برای xp منتشر کند. همچنین آپدیت امنیتی برای کامپیوترهای که به نسخه های قدیمی سیستم عامل های مایکروسافت Vista (2006) ,Windows 7 (2009) ,Windows 8 (2012) نیز ارائه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up