Ransomware

حملات سایبری باج افزار هایی که شرق و غرب نمی شناسد

در گذشته دور افرادی بودند که سر گردنه ها و راه های به زورگیری می پرداختند. کار آنها باج گیری و زورگیری بود. پیشرفت تنکولوژی و پیدایش اینترنت نوع دیگر…

در گذشته دور افرادی بودند که سر گردنه ها و راه های به زورگیری می پرداختند. کار آنها باج گیری و زورگیری بود. پیشرفت تنکولوژی و پیدایش اینترنت نوع دیگر از زورگیری را پدید آورد. باج افزار ویروسی که کامپیوتر ها و حتی گوشی های موبایل را قفل می کند. فایل ها را مخفی می کند و تا زمان پرداخت نکردن باج از طریق بیت کوین آنها را آزاد نمی کند. شاید تا یک سال پیش دامنه فعالیت باج افزار بسیار محدود بود. اما اکنون به یک تهدید جهانی تبدیل شده است.
جدیدترین موج حملات سایبری توسط باج افزاری که شرق و غرب, دوست و دشمن نمی شناسد. این باج افزار جدید که ابتدا در کشور اکراین مشاهده شد. حالا به سراسر جهان سرایت کرده است. اما اکنون به سراسر جهان از جمله کشورهای آمریکا، نروژ، هند، فرانسه، بریتانیا، روسیه و دانمارک سرایت کرده است. و گزارش های متعددی از آلوده شدن و قفل شدن سیستم ها توسط این باج افزار منتشر شده است.

جدیدترین حمله سایبری که کشورهای جهان را به جنگ سایبری دعوت کرده است. آیا شرکت های امنیتی می توانند با آن مقابله کنند.

این باج افزار هرچند قوی باشد. اما بازار شرکت های امنیتی و سازنده آنتی ویروس مثل کسپرسکی را گرم کرده است.

باج افزاری که بسیار شبیه باج افزار WannaCry عمل می کند. باج افزار WannaCry دوماه پیش سیستم های زیادی را آلوده و قفل کرده بود. و برای باج کردن سیستم ها از آنها درخواست باج داده کرده بود.

نکته جالب اینکه این باج افزار در فضای مجازی به قیمت 28 دلار به فروش می رسید.

پس از آنکه موج جدید حمله باج افزاری به کشورهای مختلف جهان امروز آغاز شد. مقام‌های آمریکا می‌گویند در حال تحقیق در باره یک حمله بزرگ سایبری هستند که شبکه کامپیوتری بسیاری از کشورهای جهان را هدف قرار داده است.

مجموعه‌ گسترده‌ای از بانک‌ها، نهادها و ادارات دولتی، شرکت‌های بزرگ و شبکه‌های حمل و نقل در سراسر جهان هدف این حمله سایبری قرار گرفتند.
به نظر می‌رسد حمله اولیه از طریق دریافت فایل آلوده که به ایمیل ضمیمه شده بود، انجام شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up