آموزش امنیت مرورگر کروم

آموزش امنیت مرورگر کروم

مرورگر ابزار نرم افزاری اتصال شما به شبکه اینترنت هست. پس برای اتصال به شبکه اینترنت و داشتن امنیت در شبکه اینترنت باید یک مرورگر امن انتخاب کنید. متخصصین امنیت…

مرورگر ابزار نرم افزاری اتصال شما به شبکه اینترنت هست. پس برای اتصال به شبکه اینترنت و داشتن امنیت در شبکه اینترنت باید یک مرورگر امن انتخاب کنید. متخصصین امنیت شبکه دائما می گویند که نباید از مرورگر های ناامن برای وبگری استفاده کرد. اکثر حملات سایبری مخرب از طریق مرورگر با ارسال فیشینگ, سایت های مخرب, ویروس ها, باج افزار و سرقت اطلاعات نتیجه استفاده از مرورگر های نا امن و ضعف امنیتی مرورگرهای اینترنتی می باشد. پس امنیت مرورگر مسئله ساده ای نیست که به راحتی آن را نادیده گرفت. به همین خاطر برای پاوان برای کمک به شما جهت محافظت از حریم خصوصی خود در فضای مجازی یک مقاله و بسته آموزشی امنیت مرورگر کروم آماده کرده است. تا با انجام تنظیمات امنیتی بر روی کروم از حریم خصوصی خود در فضای مجازی محافظت کنید. کروم بعد از فایرفاکس محبوب ترین مرورگر اینترنتی جهان است. کروم نسبت به فایرفاکس امنیت ضعیف تری دارد. در رده بندی ناامن ترین نرم افزار ها و سیستم عامل های جهان مرورگر کردم با داشتن بیش از 170 آسیب پذیری رد رده سیزدهم قرار داشت. در حالی که فایرفاکس فقط 130 آسیب پذیری داشت. و از لحاظ امنیت فایرفاکس قویتر از کروم است.

برای بالا بردن امنیت مرورگر کروم بسته های آموزشی پاوان را به کار ببرید. تا هنگام وب گردی با کروم از حریم خصوصی خود محافظت کنید. هدف از آموزش های امنیتی پاوان محافظت از شما در فضای مجازی است. امنیت مرورگر ها یکی از شاخصه های اصلی امنیت شبکه به حساب می آید. پس با انجام تنظیمات امنیتی زیر بر روی مرورگر گوگل کروم از امنیت مجازی خود محافظت کنید.

1- غیر فعال کردم موقعیت مکانی: اولین و مهم‌ترین نکته برای بالابردن امنیت کروم ، غیرفعال کردن موقعیت مکانی است. اگر موقعیت مکانی شما روشن باشد، گوگل هر لحظه می‌تواند موقعیت مکانی شما را ردیابی کند.این بدان معنا است که هر تغییری در موقعیت مکانی شما ایجاد شود، در موقعیت‌یاب گوگل ثبت و نمایش داده می‌شود.

پس در اولین اقدام برای امنیت کروم موقعیت مکانی خود را در مرورگر گوگل کروم غیرفعال کنید،

برای انجام این کار، ابتدا با حساب جی میل خود را باز کنید. سپس بر روی گزینه My Account در گوگل کلیک کنید.

و مسیر زیر را دنبال کنید:

Personal info & privacy -> My Activity -> Activity Controls

privacy

یا آدرس زیر را کلیک کنید.

الف- https://myaccount.google.com/privacy

ب- سپس به آدرس https://myaccount.google.com/activitycontrols بروید و مطابق تصویر زیر گزینه Location history  را غیر فعال کنید.

2- در همین صفحه  گزینه item view کلیک کنید. مطابق تصویر زیر: تمامی فعالیت های شما مثل جستجوی سایت را مشاهده خواهی کرد.

item view google

و در مرحله بعد با کلیک بر روی گزینه delete activity by با انتخاب تاریخ مثلا یک روز پیش یا یک ماه پیش مطابق تصویر زیر تمامی فعالیت های خود مثل تصاویر جست جو شده, نقشه های مشاهده شده, و.. را از مرورگر کروم پاکسازی کنید.

Delete activity by

3 – از ذخیره تاریخچه جستجوهای خود در کروم جلوگیری کنید. گوگل به صورت پیش‌فرض کلمات و جملاتی که شما جستجو می‌کنید را برای مدت کوتاهی ذخیره می‌کند. به مرورگر کروم اجازه ثبت تاریخچه جستجوهای خود را ندهید. برای انجام این کار به قسمت Settings مرورگر کروم مراجعه نمایید. روی Show advanced settings کلیک کنید. گزینه Send a ‘Do Not Track’ request with your browsing traffic را فعال کنید.

Send a ‘Do Not Track’ request with your browsing traffic

4- کوکی‌ها را به صورت خودکار حذف کنید. کوکی تنظیماتی است که بعد از مراجعه به یک وب‌سایت در حافظه کامپیوتر شما در قالب یک فایل متنی ذخیره می شود تا اگر دوباره به آن وبسایت  مراجعه کردید، و خواستید از اطلاعات قبلی استفاده کنید دیگر نیازی به وارد کردن آن اطلاعات نداشته باشید. وبسایتهای بزرگ چون گوگل و آمازون هم از این قابلیت برای نمایش تبلیغات در قالب فایل‌های متنی استفاده می‌کنند. بهتر است با حذف خودکار کوکی‌ها بعد از هر بار بسته شدن مرورگر، حریم خصوصی خود را حفظ کنید. برای حذف خودکار کوکی‌ها در کروم، کافی است به مسیر زیر بروید:

Chrome -> Settings -> Show advanced settings -> Privacy -> Content settings

Keep local data only until you quit your browser

گزینه  Keep local data only until you quit your browser را انتخاب و بر روی گزینه Done کلیک کنید.

5- افزونه Adblock Plus از این لینک بر روی مرورگر کروم نصب کنید. تا از باز شدن تبلیغات پاپ آپ آزار دهنده, و سایت های جاسوسی و مخرب جلوگیری کنید.

adblockplus

6- Privacy Checkup: آخرین کار برای امنیت کروم و محافظت بیشتر از حریم خصوصی خود از قابلیت Privacy Checkup استفاده نمایید. گوگل قابلیت Privacy Checkup برای بررسی تنظیمات حریم خصوصی در اختیار شما قرار داده است. این قابلیت با نمایش گام به گام تنظیمات مربوط به حریم خصوصی و امکان به‌روزرسانی آنها به شما کمک می‌کند که نسبت به امنیت حساب کاربری خود اظمینان حاصل کنید.

7- با نصب پلاگین های امنیتی مانند Avast Online Security امنیت مرورگر کروم را بالا ببرید.

8- به روز رسانی مرورگر : یکی از نکاتی که باید همیشه رعایت آپدیت و به روز رسانی مرورگر کروم است. وقتی حفره امنیتی یا آسیب پذیری بر روی فلان نسخه مرورگر کروم پیدا شود. گوگل پس از برطرف سازی مرورگر خود را آپدیت می کند. اگر شما همچنان از نسخه قدیمی استفاده کنید. احتمال هک شدن و آسیب پذیری مرورگر شما همچنان وجود دارد. پس طبق توصیه متخصصان امنیت سایبری همیشه مرورگر خود را به روز رسانی کنید. چرا که گوگل دائما در حال برطرف کردن آسیب پذیری های امنیتی کروم هست.
داخل آدرس بار مرورگر کروم “chrome://help/” را وارد کنید. یا قسمت تنظیمات گزینه help و سپس گزینه aboute google chrome را کلیک کنید. به محض ورود به این صفحه کروم به صورت آتوماتیک شروع به آپدیت خود می کند.

 

ترفندهای امنیت مرورگر کروم  – راهکارهای امنیت مرورگر کروم – تنظمیات امنیت مرورگر کروم

دسته: آموزش امنیت سایبری
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up