مخفی ماندن و جلوگیری از ردیابی شماتوسط ارائه دهنده اینترنت

مخفی ماندن و جلوگیری از ردیابی شما توسط ارائه دهنده اینترنت ISP

در دنیای مجازی نباید به هیچ کس اعتماد کرد. البته منظور ما این نیست که فعالیت نکرد. بلکه باید با رعایت تمامی مسائل امنیتی در اینترنت و شبکه های اجتماعی…

در دنیای مجازی نباید به هیچ کس اعتماد کرد. البته منظور ما این نیست که فعالیت نکرد. بلکه باید با رعایت تمامی مسائل امنیتی در اینترنت و شبکه های اجتماعی فعالیت کرد.

هر شبکه اجتماعی و اپلیکیشن ارتباطی یک سری تنظیمات و ابزارهای امنیتی دارد. اگر آنها را به درستی اجرا کنید. مشکلی برای شما پیش نمی آید. این حق طبیعی شماست که حریم خصوصی شما در فضای مجازی محفوظ بماند.

شرکت های ارائه دهنده اینترنت ممکن است فعالیت شما را ردیابی کند. پس باید برای محافظت از حریم خصوصی خود در شبکه اینترنت به صورت مخفی فعالیت کرد. تا کسی نتواند شما را ردیابی کند. حتی شرکت ارائه دهنده اینترنت.

اگر می خواهید برای افزایش امنیت حریم خصوصی خود در اینترنت از ردیابی شما توسط شرکت ارائه دهنده اینترنت محل خانه یا کار خود جلوگیری کنید. آموزش های امنیتی پاوان را در این زمینه به کار گیرید. تا سایت هایی را که شما مرور می کنید. کارهایی که انجام می دهید. اشخاص و شرکت های ارائه دهنده ISP نتواند آن سایت و فعالیت شما را مشاهده کنند.

IPS یا سرویس دهنده اینترنت شرکت یا اشخاصی واسطی هست. که میان اینترنت و کار فعالیت می کنند. در حقیقت این شرکت ها امکان استفاده ما از شبکه اینترنت را فراهم می کنند. با استفاده از چهار ابزار و روش زیر یک مرورگر ناشناس و کاملا امن در شبکه اینترنت داشته باشید.

1. استفاده از https everywhere

این ابزار تمام مسیرهای شما را رمزگذاری می‌کند و باعث می‌شود که ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما، نتواند محتوای آنچه که شما در حال مشاهده آن هستید را بررسی کند.

httpS Everywhere یک افزونه امنیتی برای مرورگر فایرفاکس و گوگل کروم است که با رمزگذاری ترافیک اینترنت کاربران، امنیت ارتباطات آنلاین را ارتقا می‌بخشد. و به مخفی ماندن شما در هنگام استفاده از اینترنت کمک می کند. این افزونه را از اینجا بر روی فایرفاکس نصب کنید.

برخی از وب سایت ها ممکن است از HTTPS  و HTTP استفاده کنند ولی به صورت پیش فرض از HTTP استفاده می کنند و شما مجبور هستید که خودتان به صورت دستی با HTTPS به آن وصل شوید.به همین خاطر با نصب افزونه ی HTTPS Everywhere دیگر نیازی نیست که شما اینکار را به صورت دستی انجام دهید و خود افزونه در صورتی که تشخص دهد وب سایت مورد درخواست شما از HTTPS استفاده میکند آن را با HTTPS برای شما باز میکند و با این روش در صورت فراموشی شما جای هیچ نگرانی نیست.

گفتنی است که وقتی وب سایتی از HTTPS استفاده کند در واقع اطلاعات تبادلی بین مرورگر شما و  وب سایت به صورت رمزنگاری (encryption) اتفاق می افتد که باعث بالارفتن امنیت شما می شود.

این افزونه توسط بنیاد Electronic Frontier موسوم به EFF طراحی شده است.

نسخه‌ی جدید HTTPS Everywhere می‌تواند بیش از ۱۵۰۰ سایت را کدگذاری کند. این افزونه در ژوئن سال ۲۰۱۰ از همکاری مشترک EFF و Tor Project متولد شد و اولین نسخه آن در اوت سال 2011 منتشر گشت.

بنا به گفته EFF در حال حاضر بیش از دو و نیم میلیون کاربر در سراسر جهان از HTTPS Everywhere استفاده می‌کنند.

این بنیاد همچنین تخمین زده که نسخه سه این افزونه، باعث کد شدن «حداقل یک صد میلیون صفحه اینترنتی در سال آینده و میلیاردها درخواست شخصی HTTP» خواهد شد.

2. استفاده از Vpn

رایج ترین روش مخفی ماندن و مرورگر ناشناس در اینترنت استفاده از VPN است. در استفاده از وی پی ان باید دقت زیادی کرد. چرا که بعضی از این شرکت های ارائه دهنده وی پی ان نیز می توان فعالیت شما را زیر نظر داشته باشند. اطلاعات شما را جمع آوری کند. پس به هر وی پی ان نباید اعتماد کرد.
وی.پی.ان مانند یک تونل رمزگذاری‌شده بین شما و اینترنت است. یعنی شما از این تونل عبور می کنید. تا به آن سایت برسید. طوری که شرکت ارائه دهنده اینترنت نتواند فعالیت و سایت های مرور شده توسط شما را بررسی یا مشاهده کند. بهترین روش مخفی مانده و جلوگیری از ردیابی توسط ISP استفاده از VPN هست.

3. تنظیم دی.ان.اس 

دی.ان.اس در واقع، سیستم نام دامنه است که باعث می‌شود کامپیوتر، نام وب‌سایت را با آدرس پروتکل اینترنتی، تطبیق دهد و مانند دفترچه تلفن اینترنتی عمل می‌کند.

البته مشکل این است که کامپیوتر، معمولاً به گونه‌ای پیکربندی شده است که از سیستم نام دامنه ارائه دهنده خدمات اینترنت شما استفاده کند، یعنی ارائه دهنده، می‌تواند درخواست‌های مرورگر شما را ببیند.

4. نرم افزارهای مخفی ماندن در اینترنت:

نرم افزار های زیادی هستند. که به مخفی سازی شما در اینترنت کمک می کنند.
نرم افزار هایی مانند Real Hide IP به شما کمک می کنند در در اینترنت به صورت مخفیانه گشت و گذار کنید.
Real Hide IP نرم افزار امنیتی قوی که به شما اجازه پنهان کردن آدرس آی پی سیستم خود و گشت و گذار مخفیانه در دنیای اینترنت را می دهد. همچنین این نرم افزار خود به صورت خودکار هر ده دقیقه یکبار، آی پی را تغییر می دهد.

مخفی ماندن نه تنها به جلوگیری از ردیابی شما توسط ارائه دهنده اینترنت کمک می کند. بلکه از هک شدن شما و دسترسی خرابکاران اینترنت به اطلاعات کامپیوتر شما جلوگیری می کند. با استفاده از این چهار ابزار و متد آموزش بالا امنیت خود را در شبکه اینترنت بالا ببرید.

منبع: پاوان

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • نکته جالب اینه که بر اساس دستورالعمل‌های گوگل از حدود ۲ سال پیش، تمام سایتها باید به زودی پروتکل https رو فعال کنن. وگرنه که همین الان هم شروع شده در کروم با عنوان Not Secure مشخص می‌شن و اعتبار خودشون رو از دست می‌دن در نظر خوانندگان.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up