آموزش جلوگیری از ورود بدافزارها و نرم افزارهای مخرب به سیستم آموزش جلوگیری از ورود بدافزارها و نرم افزارهای مخرب به سیستم

آموزش جلوگیری از ورود بدافزارها و نرم افزارهای مخرب به سیستم

زمانی اطلاعات و فایل های شما بر روی کامپیوتر یا موبایل امنیت خواهد داشت که سیستم شما مجهز به آنتی ویروس قدرتمند آپدیت شده, نرم افزار ضدهک , دارای یک…

زمانی اطلاعات و فایل های شما بر روی کامپیوتر یا موبایل امنیت خواهد داشت که سیستم شما مجهز به آنتی ویروس قدرتمند آپدیت شده, نرم افزار ضدهک , دارای یک آنتی تروجان, پاک بودن از هر گونه بدافزار و فایل مخرب باشد. و از همه مهمتر باید اطمینان داشته باشید که نرم افزار مخرب یا بدافزاری بر روی گوشی یا کامپیوتر شما نصب نباشد. شناسایی بدافزارها و نرم افزارهای مخرب کار شما نخواهد بود. این کار را باید به آنتی ویروس, آنتی تروجان و ابزار شناسایی بدافزار سپرده.

را های نفوذ به سیستم موبایل یا کامپیوتر دقیقا مشخص نیستند. هر راهی را که متخصصان امنیتی مسدود کرده اند. هکرها از در دیگری وارد شدند. در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

نصب بدافزار  و برنامه مخرب بر روی موبایل یا کامپیوتر – نفوذ از طریق برنامه های کاربردی سیستم عامل مثل مرورگر ها و .. – استفاده از حفره های امنیتی خود سیستم عامل- نقوذ به سیستم از طریق شبکه اینترنت – سایت های مخرب و….
شناسایی هر کدام از این راه کار متخصصان امنیتی و استفاده از ابزارها و اپلیکیشن های امنیتی ساخته شده توسط این متخصصان و شرکت های امنیت شبکه و کامپیوتر و موبایل هست.

ابتدا توضیح کوتاهی درمورد بدافزارها و روت کیت ها می پردازیم:

بد‌افزارها و یا نرم‌افزارهای مخرب، برنامه‌هایی هستند که پس از نصب بر روی سیستم شما، راه را برای هکرها جهت نفوذ و دسترسی به اطلاعات شما باز می‌کنند. شما در این حالت متوجه نفوذ هکرها نخواهید شد، در حالی که آنها کلیه فعالیت‌های شما را تحت کنترل دارند و به کلیه اطلاعات و فایل‌های شما هم دسترسی خواهند داشت. هکرها برای دسترسی و نفوذ به سیستم شما نیاز دارند این بدافزارها و یا نرم‌افزارهای مخرب را بر روی دستگاه‌های شما نصب کنند. معمولا این بد‌افزارها خود را در پشت یک نرم‌افزار و یا اپلیکیشن سالم پنهان می‌کنند و به عنوان قسمتی از آن بر روی سیستم شما نصب می‌شوند.

بعضی مواقع هکرها از برنامه های اصلی یا نرم افزار های کاربردی سیستم جهت هک و نفوذ به دستگاه شما استفاده می کنند. که در این مواقع کار نفوذ و شناسایی بسیار سخت خواهد بود.

در این مقاله پاوان به شما راه های جلوگیری از نفوذ بدافزار و نرم افزار مخرب به سیستم موبایل هوشمند یا کامپیوتر را آموزش می دهد.

  1. نصب یک نرم افزار امنیتی و آنتی تروجان قدرتمند برای مبارزه با نرم افزار های مخرب و بدافزار ها. مانند نرم افزار Spybot که قادر به شناسایی و مسدود کردن راه نفوذ بدافزار ها به سیستم هست. و دارای نسخه رایگان برای کامپیوتر هست. برای امنیت سیستم‌عامل اندروید استفاده از اپلیکیشن Anti Spy پیشنهاد می گردد. البته از نظر پاوان بهترین نرم افزار ضدهک برنامه ای هست که در عین قدرتمند بودن دائما به روز رسانی گردد.
  2. همیشه جدیدترین مقالات و اخبار در مورد امنیت کامپیوتر و موبایل جهت آگاهی از آخرین بدافزارها و برنامه های مخرب را مطالعه کنید. تا علاوه بر افزایش دانش و آگاهی امنیتی خود, ضمن شناسایی آخرین تهدیدات امنیتی سیستم خود از هک شدن آن جلوگیری کنید.
  3. نصب یک آنتی ویروس قدرتمند مثل نود 32 برای سیستم های ضعیف و متوسط و یا کسپراسکای, بیت دیفندر برای سیستم های قوی و پیشرفته. همیشه برای امنیت هزینه کنید. با 50 هزارتومان می توانید امنیت سالیانه سیستم های خود را تامین کنید. اما اگر هک شوید شاید میلیون ها تومان ضرر مالی و روحی متحمل شوید.
  4. سیستم های متصل به شبکه اینترنت احتمال نفوذ به آنها بیشتر هست. هکر ها به راحتی می توانند بدافزار, نرم افزار مخرب را از طریق اینترنت بر روی این سیستم ها نصب کنند. با نصب یک آنتی تروجان و نرم افزار شناسایی فایل های مخرب و بدافزارها راه نفوذ آنها به سیستم خود را مسدود کنید.
  5. هوشیار بودن شما در فضای مجازی شرط اساسی است. هر برنامه ای چه برای موبایل و چه کامپیوتر اعتماد نکنید. توصیه میکنم اپلیکیشن های خود را از سایت معتبر دانلود کنید.
  6. مرورگرها آسیب پذیری زیادی دارند. بخصوص نصب تولبار, افزونه بر روی مرورگر کار هکرها را آسانتر می کند. به هیچ وجه پلاگین یا تولبار تبلیغاتی بر روی مرورگر خود نصب کنید. خصوصا فایر فاکس.. توصیه میکنیم جهت امنیت بیشتر از مرورگر کروم استفاده کنید.
  7. برای پاکسازی ویندوز از تروجان از نرم افزار قدرتمند Loaris Trojan Remover استفاده کنید. و چند مورد از نرم افزارهای قدرتمند زیر بر روی سیستم نصب کنید.

NETGATE Spy Emergency پاکسازی سیستم از نرم افزار های جاسوسی

UnHackMe جلوگیری از هک شدن ویندوز

SUPERAntiSpyware Professional نرم افزار قدرتمند ضد جاسوسی

SpyHunter  نرم افزار ضد جاسوسی

Gridinsoft Anti-Malware برای حذف ویروس و تروجان

7. سیستم عامل ویندوز یا موبایل خود را همیشه به روز رسانی و در صورت امکان از آخرین ورژه به روز شده استفاده کنید. چرا که گوگل ومایکروسافت دائما در حال شناسایی و کشف و رفع حفره های امنیتی سیستم عامل خود هستند. آنها هزاران تست نفوذ بر روی محصولات خود انجام می دهند. تا از امنیت آن مطمئن شوند. هر چند برخی برنامه های کامپیوتر یا اپلیکیشن ها که توسط شرکت های نرم افزار بدون در نظر گرفتن جوانب امنیتی طراحی می شوند. درصد آسیب پذیری سیستم عامل را بالا می برد.

8. فایل ها و اطلاعات مهم و محرمانه خود را رمزگذاری و قفل یا مخفی سازی کنید.

9. در صورتی که شرکت, اداره یا سازمان هستید. امنیت خود را به پاوان بسپارید. و با استفاده از محصولات امنیتی پاوان مثل فایروال ها از هک شدن و نقوذ به سیستم ها و شبکه خود جلوگیری کنید.

 

این مقاله ادامه دارد!

 

 

دسته: آموزش امنیت سایبری
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up