who use of wifi internet چه کسانی از اینترنت وای فای شما استفاده می کنند؟!

چه کسانی از اینترنت وای فای شما استفاده می کنند؟!

اینترنت خود را شارژ می کنید. بعد از یک روز در عین شگفتی متوجه می شوید که ترافیک شما به اتمام رسیده است بدون آنکه این مقدار ترافیک را استفاده…

اینترنت خود را شارژ می کنید. بعد از یک روز در عین شگفتی متوجه می شوید که ترافیک شما به اتمام رسیده است بدون آنکه این مقدار ترافیک را استفاده کرده باشید. یا اصلا فایلی دانلود کرده باشید.

پیش خودتان چه فکر می کنید؟ اگر وای فای شما فعال باشد. بدون شک اولین چیزی که به ذهن شما می رسد. این است که افرادی در حوالی شما دارند از اینترنت وای فای شما استفاده می کنند. اما شناسایی این افراد کار آسانی نیست.

هک مودم وای فای شما جدا از مسئله مادی هزینه اینترنت ممکن خطرات امنیتی برای شما ایجاد کند. پس باید هک شدن مودم را جدی گرفت.

زیرا بعضی از افراد می توانند با هک اینترنت وای فای شما از آن استفاده غیر مجاز کرده. مثلا سرقت اینترنتی و کارهایی دیگر.. بعدا ها آی پی و اینترنت شما توسط مسئولین قضایی شناسایی شود در نتیجه این شما هستید که مجرم شناخته می شوید و مشکلاتی جدی برای شما ایجاد می شود.

با پاوان همراه باشید. تا به شما بگوییم دزد اینترنت وای فای شما کیست!

امنیت اینترنت اولین و اساسی ترین رکن امنیت شبکه است. اگر به امنیت مودم و اینترنت توجه نشود. دیگر هیچ اطلاعاتی بر روی سیستم شما امنیت نخواهد داشت.

اولا پاوان به شما توصیه می کند که بر روی مودم وایرلس خود رمزگذاری قوی قرار دهید. تا کسی نتواند رمز مودم شما را هک کند. با رمزگذاری قوی دست افراد به اصطلاح هکر از اینترنت شما کوتاه می شود. البته داشتن یک مودم خوب هم بسیار ضروری هست. بعضی مودم ها امنیت آنچنانی ندارند. به راحتی هک می شوند.

دوماً اینکه نه تنها با اتمام ترافیک اینترنت می توان استفاده افراد دیگر از آن را فهمید بلکه در در حین استفاده از اینترنت وای فای اگر سرعت اینترنت شما کند شد باید متوجه شوید که کسانی دیگر در حال استفاده از اینترنت وایرلس شما هستند.

گام نخست برای شناسایی افراد در حال استفاده از اینترنت شما نصب نرم‌افزار رایگان “Who’s On My Wifi” بر روی ویندوز است.

شما با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید متوجه شوید چه دستگاه‌هایی به شبکه شما متصل هستند. این نرم‌افزار آدرس آی‌پی، آدرس مک و نام دستگاه‌های متصل به شبکه شما را نمایش می‌دهد. این نرم‌افزار را می‌توانید به صورت رایگان از این سایت دانلود کنید و پس از نصب آن، با انتخاب گزینه Scan Now می‌توانید، کلیه دستگاه‌های متصل به مودم خود را شناسایی کنید. و سپس می توانید آی پی آنها را مسدود کرده. و از دسترسی آنها به اینتنرت خود جلوگیری کنید.

اگر کار مک‌بوک‌ اپل هستید. هم می‌توانید از برنامه “Who’s On My Wifi” استفاده نمایید. این برنامه را می‌توانید به صورت رایگان از این سایت دانلود نمایید.

حتی برای پلتفرم‌های اندروید و “iOS” می‌توانید از اپلیکیشن “Who’s On My Wifi” استفاده نمایید. این اپلیکیشن را می‌توانید به صورت رایگان از گوگل‌پلی و اپل‌استور دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up