آسیب پذیری ویندوز 7

کشف آسیب پذیری مبتنی بر مرورگر در ویندوز 7 با قابلیت دور زدن رمز عبور

شرکت آمریکایی  فایر آی (FireEye) یک آسیب پذیری امنیتی مبتنی بر مرورگر کشف کرد. که قادر به دور زدن رمز عبور ویندوز 7 هست. این آسیب پذیری ویندوز 7 به…

شرکت آمریکایی  فایر آی (FireEye) یک آسیب پذیری امنیتی مبتنی بر مرورگر کشف کرد. که قادر به دور زدن رمز عبور ویندوز 7 هست. این آسیب پذیری ویندوز 7 به طور جدی امنیت سیستم شما را به خطر می اندازد. این ویروس جدید Angler نام دارد. نسخه جدید Angler قادر به دور زدن رمز عبور دو مرحله ای ویندوز است. Angler Exploit عملکرد ویندوز را کاهش می دهد. و باعث مختل شدن سرعت عملکرد ویندوز 7 می شود. ویژگی که هیچ ویروسی دیگر ندارد.

به نقل از پاوان این ویروس بر روی سیستم های دارای ویندوز 7 گه پلاگین های ادوب فلش پلیر و Microsoft Silverlight در مرورگر اینترنت اکسپلور نصب هستند. قادر به حمله و خرابکاری هست. در صورتی که بر روی ویندوز 8 و ویندوز 10 موفق به حمله نبوده است.

اکسپلویت های مشابه Angler معمولا به صورت بدافزار, بنر تبلیغاتی فلش بر روی سایت های مخرب تعبیه می شود. برای رسیدن به سیستم قربانی روش های مختلفی مانند به روز رسانی مرورگر, یا محتوای سیستم عامل را در پیش می گیرند.

Angler پس از دانلود و نصب به صورت ویروس های گوناگون, تروجان بر روی سیستم ظاهر می شود. و قادر به انجام کارهای بسیار حساسی مانند سرقت نام  کاربری, رمز عبور, کارت اعبتاری و به متصل کردن کامپیوتر قربانی به شبکه بات نت می شود.

راه حل:

اگر از ویندوز 7 استفاده می کنید. برای جلوگیری از آغشته شدن کامپیوتر خود به ویروس Angler هر چه سریعتر پلاگین های ادوب فلش پلیر, و سیلور لایت در اینترنت اکسپلورر و دیگر مرورگر ها را غیر فعال کنید. تنها غیر فعال سازی و حذف این پلاگین ها می توانند از نفوذ این ویروس به سیستم شما جلوگیری کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up