افزونه بلاک کردن کلمات آزادهنده و توهین آمیز در فضای مجازی برای گوگل کروم

افزونه بلاک کردن کلمات آزادهنده و توهین آمیز در فضای مجازی برای گوگل کروم

مقابله با آزاد و توهین در فضای مجازی با افزونه Reword با شکل گیری شبکه اجتماعی فضای مجازی سرعت مهار نشدنی به خود گرفته است. شبکه های که میلیون ها…

مقابله با آزاد و توهین در فضای مجازی با افزونه Reword

با شکل گیری شبکه اجتماعی فضای مجازی سرعت مهار نشدنی به خود گرفته است. شبکه های که میلیون ها نفر انسان با فرهنگ ها, و زبان های مختلف از تمامی نقاط جهان را گرد هم جمع می کند. و به راحتی می توان با هر نقطه از دنیا ارتباط دو طرفه برقرار کرد. اما کنترل فضای مجازی هم بسیار سخت شده است. و بعضی از دولت در مقابل آن ناتوان ماندند. اما بعد منفی شبکه های مجازی و سایت های ارتباطی مملو از کلمات و اصلاحات آزار دهند و توهین آمیز می باشند. که نقش مخربی در فرهنگ هر جامعه ایفا می کنند. افراد با سلیقه و طرز تفکر متفاوت به این شبکه ها سر می زنند. و جملاتی را به اشتراک می گذارند. که بر هر سنی مناسب و هر نوع طیف شخصیتی مناسب نیست. جملاتی که گاهی غیر عمدی ارسال می شوند.

حالا شرکت استرالیایی headspace افزونه طراحی کرده است. که تا مشکل ناهنجاری شبکه های اجتماعی را حل کند. این افزونه که برای مرورگر گوگل کروم طراحی شده است. از ارسال و دریافت کلمات, اصطلاحات آزار دهند و توهین آمیز جلوگیری می کند. و به نوعی امنیت اخلاقی خانواده شما را در فضای مجازی تامین می کند. در مورد شرکت headspace  بدانید که این شرکت بر روی سلامت روان نوجوانان کار می کند.

افزونه Reword از ارسال کلمات یا اصطلاحاتی که آزار دهنده هستند جلوگیری می‌کند. قدرت Reword در شناسایی کلمات آزاردهنده و رکیک بسیار بالا است. مثلا اگر نوجوانی لغتی مثل «idiot» یا احمق را تایپ کند روی آن خط قرمز کشیده و از او می‌خواهد دوباره به آن فکر کرده و واژه‌ای جدید را بنویسد.و نوعی آموزش اخلاقی به شما می دهد.

کریس تانتی، مدیر headspace می‌گوید که آزمایش این افزونه موفقیت‌آمیز بوده است. این افزونه هیچ تداخلی با فعالیت‌های آنلاین افراد ایجاد نمی‌کند تا اینکه فرد از لغات نامناسب استفاده کند. کار افزونه مشابه برنامه‌های بررسی املای لغات و تایپ آنها در گوگل است با این تفاوت که نامهربانانه یا نادرست بودن لغت‌ها را تشخیص می‌دهد.

واقعیت این است که آزار و اذیت آنلاین همیشه وجود داشته است اما تکنولوژی آن را شایع‌تر و پر از توطئه ساخته است. آزار و اذیت آنلاین بیست و چهارساعته افراد را تهدید می‌کند و می‌تواند به شکل کاملا ناشناس باشد.

آزمایش این افزونه نشان داده است که ۷۹ درصد مردم بعد از تفکر درباره کلمات آن را اصلاح کرده و تغییر داده‌اند. تقریبا ۴۶.۸ درصد دانش‌آموزان اعلام کرده‌اند که بارها مورد آزار آنلاین قرار گرفته‌اند به همین دلیل توسعه‌دهندگان امیدوار هستند این برنامه روی کامپیوترهای مدارس نصب شود و به دانش‌آموزان نحوه مثبت استفاده از شبکه‌های اجتماعی را نشان دهد.

افزونه فعلا از شبکه های اجتماعی فیس بوک, توییتر, یوتیوب پشتیبانی و قابل نصب است. نکته قابل ذکر اینکه به خواسته تیم سازنده آن, شما هم می توانید بانک اطلاعاتی این افزونه با افزونه اصطلاحات و کلمات منفی توهین آمیز و آزار دهند کامل کنید. و با افزونه لغاتی که در فرهنگ خودی زشت و منفی به حساب می آیند. آن را بومی سازی کنید.

برای نصب افزونه بر روی مرورگر گوگل کروم بر روی لینک زیر کلیک کنید.. سپس داخل صفحه افزونه بر روی install کلیک کنید. تا بر روی مرورگر شما نصب شود.

ورود به صفحه نصب افزونه

پس از ورود به صفحه افزونه بر روی install this pack کلیک کنید.. (با مرورگر گوگل کروم وارد شوید )

 

دسته: آموزش امنیت سایبری
کروم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up