bug ios

سیستم‌عامل iOS‌ اپل 375 حفره امنیتی خطرناک دارد!

کیفیت و شهرت محصولات اپل آنچنان بالاست که کاربران ضعف امنیت سیستم عامل این شرکت را نادیده می گیرند. و حتی از آن خبر ندارند. در صورتی که سیستم عامل…
کیفیت و شهرت محصولات اپل آنچنان بالاست که کاربران ضعف امنیت سیستم عامل این شرکت را نادیده می گیرند. و حتی از آن خبر ندارند. در صورتی که سیستم عامل شرکت اپل یعنی IOS از لحاظ امنیتی حتی جز 10 سیستم عامل امنیتی جهان نیست. اما “امنیت” موضوعی حیاتی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. بدون تردید گوشی هوشمند آیفون به دلیل استفاده از سیستم‌عامل انحصاری iOS و امنیت بالا در لیست انتخاب بیشتر کاربران اسمارت‌فون قرار دارد؛ اما در گزارشی که موسسه CVE از سیستم‌عامل‌های حفره‌دار سال 2015 منتشر کرده است، سیستم‌عامل موبایل iOS با 375 حفره امنیتی خطرناک، در جایگاه دوم “پرخطرها” نشسته است.

گزارش CVE نشان می‌دهد که باگ‌های امنیتی iOS‌ نسبت به سال 2014، تقریبا سه برابر شده که دلیل آن، محبوبیت بالا و میزان استفاده از گوشی‌های آیفون در جهان است. در ادامه این گزارش، سیستم‌عامل اپل Mac OS X با 384 حفره امنیتی با درجه خطرناک، جایگاه اول رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده است. این گزارش نشان می‌دهد که نرم‌‌افزار پرمصرف فلش‌پلیر شرکت ادوبی با 314 باگ امنیتی، اولین نرم‌افزار پرخطر سال 2015 میلادی بوده است.

اما اوضاع مرورگرها کمی متفاوت است؛ چرا که مرورگر اینترنت اکسپلورر با 231، مرورگر کروم با 187 و مرورگر فایرفاکس با 178 حفره امنیتی در جایگاه هفتم تا نهم رتبه‌بندی قرار دارند. همچنین ویندوز 8.1 مایکروسافت با 151 حفره در جایگاه دوازدهم رتبه‌بندی CVE نشسته و در قیاس با نسخه ابونتو سیستم‌عامل متن باز لینوکس از وضعیت برابری برخوردار است. همچنین نسخه 10 ویندوز هم با 53 حفره امنیتی جایگاه 35 جدول را به خود اختصاص داده که این مهم نشانگر موفقیت مایکروسافت در پوشاندن حفره‌های امنیتی موجود در سیستم‌عامل ویندوز 10 است.

دسته: اخبار امنیت شبکه و اطلاعات
اپل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up