اسکن رگ کف دست، رمز عبور غیر قابل سرقت

رمز عبور غیر قابل سرقت با اسکن رگ کف دست

اسکن رگ کف دست، رمز عبور غیر قابل سرقت امنیت همیشه یکی از دغدغه های بشر بوده است. تمامی راه های حفظ امنیت در دنیای کامپیوتر و اینترنت توسط هکرها…

اسکن رگ کف دست، رمز عبور غیر قابل سرقت

امنیت همیشه یکی از دغدغه های بشر بوده است. تمامی راه های حفظ امنیت در دنیای کامپیوتر و اینترنت توسط هکرها هک شده. اما حالا تکنولوژی جدید اسکن رگ کف دست به عنوان رمز عبور غیر قابل سرقت شاید بهترین و امنیتی گزینه باشد.
تشخیص هویت زیست‌سنجی یا بیومتریک شامل تطبیق دادن الگوهای منحصربه فرد اثر انگشت، رگ‌های کف دست، عنبیه یا صدای کاربر با داده‌های ذخیره شده است که می‌توان از آن به عنوان رمز عبور غیرقابل تقلید استفاده کرد.
نسل جدید لپ‌تاپ شرکت فوجیتسو به فناوری اسکن الگوی رگ‌های کف دست مجهز است که یک رمز عبور غیر قابل سرقت محسوب‌ می‌شود.تشخیص هویت زیست‌سنجی یا بیومتریک شامل تطبیق دادن الگوهای منحصربه فرد اثر انگشت، رگ‌های کف دست، عنبیه یا صدای کاربر با داده‌های ذخیره شده است که می‌توان از آن به عنوان رمز عبور غیرقابل تقلید استفاده کرد.
برخلاف رمزهای عبور متداول که برای کارت‌های بانکی، گوشی تلفن همراه، تبلت یا لپ‌تاپ استفاده شده و با سرقت اطلاعات به راحتی قابل تغییر هستند، رمز بیومتریک غیر قابل تغییر است.
 در برخی از دستگاه‌های عابر بانک ژاپن، مشتریان با اسکن الگوی کف دست می‌توانند به راحتی از حساب خود پول برداشت کنند؛ در گوشی تلفن همراه آیفون 5s نیز حسگر اثر انگشت به عنوان رمز عبور و شناسایی کاربر استفاده می‌شود.
 فوجیتسو، نسل جدید لپ تاپ مدل Celsius H730 را با دو گزینه بیومتریک به بازار ژاپن عرضه کرده است که شامل حسگر اثر انگشت یا اسکنر کف دست با هزینه 116 دلار است؛ اسکنر دستگاه اقدام به اسکن الگوی منحصر به فرد کف دست و شناسایی کاربر می‌کند.
 دستگاه‌های بیومتریک به وسیله نور مادون قرمز بی‌خطر، الگوی رگ‌های انگشت، پشت دست و یا کف دست کاربر را شناسایی می‌کنند.
 یکی دیگر از گزینه‌های بیومتریک، چاپ صوتی (voice prints) است که مبتنی بر 100 ویژگی از جمله زیر و بمی صدا و لهجه فرد است؛ این رمز عبور نیز غیرقابل سرقت بوده و در حال حاضر توسط برخی شرکت‌ها مانند بانک Barclays انگلیس ارائه می‌شود.
دسته: اخبار امنیت شبکه و اطلاعات
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up