stolen form yahoo

سرقت شناسه کاربری و رمز عبور ایمیل‌های یاهو

یاهو سرقت اطلاعات کاربری و رمز عبور برخی ایمیل‌هایش را تائید کرد اما نگفت که چه تعداد از کابران با این مشکل مواجه شده‌اند. شرکت یاهو دیروز تائید کرد که…

یاهو سرقت اطلاعات کاربری و رمز عبور برخی ایمیل‌هایش را تائید کرد اما نگفت که چه تعداد از کابران با این مشکل مواجه شده‌اند.

شرکت یاهو دیروز تائید کرد که نام کاربری و کلمه عبور برخی از مشترکان ایمیل یاهو دزدیده شده و برای جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

اما یاهو نمی‌گوید که چه تعداد از حساب‌های کاربری با این مشکل مواجه شده‌اند. بر اساس تحقیقات کامسکور ، یاهو دومین سرویس ایمیل در سراسر جهان را  پس از جیمیل گوگل داراست و در سراسر دنیا 273 میلیون حساب کاربری ایمیل یاهو ثبت شده است که 81 میلیون آنها مربوط به آمریکا است.
پیش از این نیز در اواخر سال گذشته میلادی در حمله هکری مشابهی اطلاعات شخصی 70 میلیون نفر از شهروندان آمریکا از طریق سایت خرده فروشی‌‌های آمریکا لو رفته بود.
یک تحلیلگر امنیتی گارتنر می‌گوید که این یک روند قدیمی است و ما به وضوح تحت حمله هکرها هستیم.
یاهو اما در یک پست وبلاگش مدعی شده که اطلاعات سرقت شده صرفا محدود به نام کاربری، آدرس ایمیل و ایمیل‌هایی که با قربانی هک در ارتباط بود‌ه‌اند می‌شود.البته حتی اگر همین هم باشد به معنای این است که هکرها می‌توانند با  ارسال اسپم با نام واقعی کاربر هک شده به کلاهبرداری بپردازند.
 خطر بزرگتر این است که هکرها با  دسترسی به حساب های ایمیل می توانند به حساب‌های بانکی هم دسترسی پیدا کرده و به خریدهای آنلاین  نیز اقدام کنند و از آنجا که بسیاری از مردم از کلمه عبور یکسان در سایت های مختلف استفاده می‌کنند خطرات این سرقت نیز افزایش می‌یاید.
یاهو در دو ماه گذشته نیز با مشکلات متعددی در  خدمات پست الکترونیکی خود مواجه بود تا آنجا که ماریسا مایر ، مدیر عامل این شرکت مجبور به عذرخواهی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up