پروتکل HTTPS حمله به گوشی های هوشمند را کاهش می دهد

پروتکل HTTPS حمله به گوشی های هوشمند را کاهش می دهد

HTTPS-تضمین کاهش حمله به گوشی های هوشمند با استفاده از پروتکل HTTPS براساس جدیدترین مطالعات صورت گرفته معلوم شده است کاربران تلفن همراه به علت عدم استفاده از پروتکل امن…

HTTPS-تضمین کاهش حمله به گوشی های هوشمند با استفاده از پروتکل HTTPS

براساس جدیدترین مطالعات صورت گرفته معلوم شده است کاربران تلفن همراه به علت عدم استفاده از پروتکل امن HTTPS همواره در معرض خطر حملات هکری از طریق آگهی های تلفن همراه هستند. در طول چند ماه گذشته محققان امنیتی همواره آسیب پذیری های جدی را در تبلیغات تلفن همراه کشف کرده اند که توانسته است با سوءاستفاده از مجوزهای برنامه های مروبط به سیستم عامل اندروید و یا اجرای کدهای غیرمجاز راه خود را به دستگاه کاربران باز کنند.
در این تحقیقات محققان به این نتیجه رسیده اند که در صورت استفاده از پروتکل HTTPS این خطرات تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت. محققان امنیتی همچنین کشف کرده اند که بسیاری از آگهی های تبلیغاتی تلفن همراه به عمکلرد جاوا اسکریپت حساس هستند و اتصال های ناامنی از این دست، سبب آسیب پذیر شدن کاربران در برابر حملات نفوذی از بیرون می شود.
یک مهاجم از طریق یک شبکه بی سیم عمومی به راحتی می تواند با ورود به درگاه اینترنت، کد مخرب جاوا اسکریپت را به گوشی کاربران تزریق کند. با ورود فرد مهاجم به گوشی کاربر او دیگر می تواند اختیار دستگاه را به دست گرفته و بدون اجازه وی اقدام به گرفتن عکس و یا ضبط ویدیو کرده و از طریق اینترنت انتشار داده و در دسترس عموم قرار دهد.
علاوه بر این ویژگی Web View که برای نمایش آگهی های تبلیغاتی از یک سرور از راه دور مورد استفاده قرار می گیرد در این راه به کمک نفوذگران آمده و آنها را برای رسیدن به اهدافشان یاری می کند. همه اینها به این دلیل است که در پروتکل HTTP که خطرات امنیتی بالایی را برای کاربران به همراه دارد بدون هیچ گونه حفاظتی اجازه ورود مهاجمان از درگاه اینترنت برای نفوذگران فراهم است. براساس نتایج به دست آمده از تحقیقات محققان امنیتی، راه این حملات از طریق Google Play به مراتب بیشتر بوده و 47 درصد از قربانیان از راه این وب‌سایت مورد حمله قرار گرفته اند.

دسته: اخبار امنیت شبکه و اطلاعات
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up