سرقت مکرر از کارت های اعتباری در فروشگاه ها

سرقت مکرر از کارت های اعتباری در فروشگاه ها

پاوان : سرقت از کارت اعتباری مشتریان – براساس آخرین گزارش منتشر شده توسط محققان امنیتی آزمایشگاه پاندا سکیوریتی، هکرها توانسته اند اطلاعات 40 میلیون از خریدارانی که در شب…
پاوان : سرقت از کارت اعتباری مشتریان – براساس آخرین گزارش منتشر شده توسط محققان امنیتی آزمایشگاه پاندا سکیوریتی، هکرها توانسته اند اطلاعات 40 میلیون از خریدارانی که در شب های نزدیک به کریسمس و بعد از آن، از فروشگاه ها خرید کرده اند را به سرقت ببرند. علاوه بر این در سرقت مشابه دیگری هکرها توانسته اند با جعل کارت های اعتباری که بسیار شبیه به کارت های اصلی است، پول برداشت کرده و یا از فروشگاه ها کالا بخرند.
شرکت های تولید کننده این کارت های اعتباری هنوز نتوانسته اند عاملان این سرقت ها را شناسایی کرده و شیوه کار آنها را بررسی کنند اما اعتقاد دارند خطر اصلی در پایانه های فروش وجود دارد.
به اعتقاد محققان امنیتی آزمایشگاه پاندا سکیوریتی این نوع از حملات به تازگی گسترش زیادی یافته است. بطوریکه یکی از بزرگترین حملات در سال 2009 اتفاق افتاد و طی آن اعتبار 130 میلیون کارت به سرقت رفت.
یکی از احتمالات محققان امنیتی در مورد روش و شیوه کار این نفوذگران هک نرم افزارهای نصب شده بر روی دستگاه های POS و فرضیه دیگر نصب و راه اندازی دستگاه های تبت و ضبط اطلاعات بر روی پایانه های فروش است. اگرچه سرقت 40 میلیون کارت با این روش به نظر محققان پاندا سکیوریتی به نظر بعید می رسد چراکه نصب یک دستگاه فیزیکی بر روی این پایانه ها برای نفوذگران بسیار پرخطر خواهد بود.
محققان پاندا سکیوریتی فرضیه قابل قبول تر را نصب نرم افزارهای مخرب بر روی دستگاه های POS آن هم از راه دور می دانند که می تواند به راحتی اطلاعات کارت های اعتباری خوانده و ثبت کند و در نهایت در جهت اهداف مجرمانه خود از آنها استفاده کنند.
اگر این فرضیه به اثبات برسد می توان اینطور نتیجه گرفت که شیوه استفاده شده در این سرقت بسیار شبیه به سرقت 130 میلیون کارت اعتباری است که به آن اشاره شد. از این رو پاندا سکیوریتی پیش بینی می کند احتمال دارد این حملات ادامه دار باشد، از این رو لازم کلیه کاربران نسبت به مکان هایی که از آن خرید می کنند بسیار محتاط عمل کرده و دقت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up