هکر‌ها در کمین فناوری «اینترنت برای همه چیز» نشسته‌‏اند

هکر‌ها در کمین فناوری «اینترنت برای همه چیز» نشسته‌‏اند

گروهی از کار‌شناسان امنیت آی تی معتقدند مجرمان سایبری در سال ۲۰۱۴ بیشتر بر روی فناوری «اینترنت برای همه چیز» تمرکز خواهند کرد. به گزارش وب‏‌سایت eweek، کار‌شناسان شرکت امنیتی…
گروهی از کار‌شناسان امنیت آی تی معتقدند مجرمان سایبری در سال ۲۰۱۴ بیشتر بر روی فناوری «اینترنت برای همه چیز» تمرکز خواهند کرد.
به گزارش وب‏‌سایت eweek، کار‌شناسان شرکت امنیتی رپید۷ (Rapid۷) معتقدند شتاب گرفتن فناوری اینترنت برای همه چیز در سال‏‌های پیش رو باعث می‌‏شود مهاجمان و مجرمان سایبری نیز بر این فناوری تمرکز کنند. به گفته آن‌ها در سال ۲۰۱۴ شاهد افزایش توجه هکر‌ها و مجرمان سایبری به فناوری اینترنت برای همه چیز و ابزارهای قابل اتصال به اینترنت خواهیم بود.
اینترنت برای همه چیز به فرایندی گفته می‌‏شود که در آن ابزارهای مختلف از دستگاه تلویزیون گرفته تا ترموستات و ابزار پزشکی قابلیت اتصال به اینترنت را دارا خواهند شد. کار‌شناسان رپید۷ گفته‌‏اند اتصال این دستگاه‏‌ها به اینترنت آن‌ها را با خطراتی مواجه می‌‏کند که هنوز آمادگی لازم برای مقابله با آن‌ها وجود ندارد.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر حملات سایبری چندانی به این فناوری‏‌ها صورت نگرفته است، اما به نظر می‌‏رسد در این اواخر بر شدت این حملات افزوده شده است. در ماه نوامبر ۲۰۱۳ شرکت سایمانتک از کشف بدافزاری به نام لینوکس دارلوز (Linux.Darlloz) خبر داد که می‌‏توانست تراشه‌‏هایی را که در دستگاه‌‏های خانگی مثل روتر‌ها، دستگاه‌‏های ست تاپ و یا دوربین ‏‌امنیتی یافت می‌‏شود، هدف حمله خود قرار دهد.
کار‌شناسان گفته‌‏اند یکی از مهم‌ترین مشکلات این فناوری‏‌ها این است که از‌‌ همان ابتدا به ابعاد امنیتی آن‌ها توجه نمی‌‏شود. شرکت‌‏های عرضه‌‏کننده نیز بیشتر به فکر تولید محصول خود هستند و نگران این مسئله نیستند که ممکن است طراحی محصولشان به گونه‌‏ای باشد که مورد سوءاستفاده مجرمین قرار گیرد و یا باعث سرقت داده‏‌های کاربران شود.
پیش از این شرکت Internet Identity نیز که در حوزه امنیت فعالیت می‌‏کند، پیش‌‏بینی کرده بود شرکت‏‌ها و مصرف‌‏کنندگان تا سال ۲۰۱۵ نیمه تاریک فناوری اینترنت برای همه چیز را خواهند دید، چرا که هکر‌ها تا آن زمان خواهند آموخت که چگونه خانه مردم را به آشوب بکشند.
دسته: اخبار امنیت شبکه و اطلاعات
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up