هکرها یک ساعته مشترکان یاهو را از پا درآوردند

هکرها یک ساعته مشترکان یاهو را از پا درآوردند

 یک بدافزار پرقدرت طی چند روز گذشته چندین بار به سرور تبلیغاتی شرکت یاهو حمله کرد و باعث شد هزاران کاربر در کشورهای مختلف با مشکل مواجه شوند. شرکت امنیتی…
 یک بدافزار پرقدرت طی چند روز گذشته چندین بار به سرور تبلیغاتی شرکت یاهو حمله کرد و باعث شد هزاران کاربر در کشورهای مختلف با مشکل مواجه شوند. شرکت امنیتی Fox-IT با انتشار مطلبی در وبلاگ رسمی خود توضیح داد که سرورهای یاهو که مربوط به بخش تبلیغات این شرکت می‌شوند در بخش Java آسیب‌پذیری‌های امنیتی را شامل شدند که این اتفاق در نهایت نصب بدافزار یاد شده را منجر شد.
این شرکت امنیتی گفت: «کاربرانی که طی چند روز گذشته وارد سایت Yahoo.com شدند، به صورت خودکار آگهی‌های تبلیغاتی ارایه شده از سوی ads.yahoo.com را دریافت کردند. لازم به ذکر است که برخی از این آگهی‌ها آلوده بودند».
شرکت Fox-IT که دفتر مرکزی آن در کشور هلند واقع شده است، بر امنیت سایبری تمرکز دارد و پیش‌بینی کرده است که در این اتفاق ده‌ها هزار کاربر طی یک ساعت آسیب دیده‌اند.
این شرکت همچنین توضیح داد: «ضریب آسیب‌رسانی این بدافزار 9 درصد بوده است. بر این اساس می‌توان گفت که در هر ساعت 27 هزار کاربر را مورد حمله قرار داده است. با این توضیح می‌توان گفت ساکنان کشورهای رومانی، بریتانیا و فرانسه بیش از دیگر کاربران آسیب دیده‌اند. هنوز به درستی مشخص نیست که به چه علت کاربران این کشور آسیب بیشتری دیده‌اند».
دسته: اخبار امنیت شبکه و اطلاعات
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up