تفاوت سیستم wifi با Wireless

تفاوت سیستم wifi با Wireless

ارسال فایل بین گوشی های موبایل و کامپیوتر از طریق وای فای امری روزمره و رایج شده است. زاپیا و شیرایت دو اپلیکیشن محبوب کاربرد سیستم وای فای را گسترش…

ارسال فایل بین گوشی های موبایل و کامپیوتر از طریق وای فای امری روزمره و رایج شده است. زاپیا و شیرایت دو اپلیکیشن محبوب کاربرد سیستم وای فای را گسترش دادند.

اما اکثر کاربران تعریف درستی از این وای فای و وایرلس ندارند. حتی این دو را به جای هم نیز به کار می برند. یا حتی بعضی اصلا تفاوتی بین سیستم وای فای و وایرلس نمی بینند. و از تعریف و تفاوت های این دو اطلاعات کافی ندارند.

با پاوان همراه باشید. تا تعریف و تفاوت این دو را برای شما ارائه کنیم.

شباهت wifi با Wireless در بی سیم بودن هر و امکان اتصال به اینترنت بدون نیاز به سیم می باشد.

نتیجه نهایی در هر دو یکی است ولی تفاوت در روش اتصال می باشد وای-فای، مخفف عبارت Wireless Fidelity و استانداردی از زیرمجموعه Bluetooth بوده و ارتباطی با قدرتی بیشتر از خود Bluetooth ایجاد خواهد شد.  Wi-Fi یک استاندارد برای ارتباطات بی سیم در فواصل کوتاه است.
همچنین می توان یک ارتباط Wi-Fi برای برخی از انواع موبایل یا کنسول های بازی و تلویزیون ها ایجاد کرد. برای ایجاد یک ارتباط Wi-Fi، دستگاه به یک روتر یا access point متصل می شود که این روتر از طریق یک مودم به اینترنت متصل است.
ارتباط Wi-Fi بیشتر بر پایه ارتباط شبکه اینترنت به صورت بی سیم تاکید می کند و همین امر باعث محبوبیت زیاد آن شده است. با استفاده از این تکنولوژی به راحتی در مسافرت، هواپیما و یا هتل می توان از طریق Laptop و موبایل به اینترنت متصل شد.

به وسیله فناوری Wi-Fi می توان رایانه ها و دیگر دستگاه های دیجیتالی، مثل تلفن همراه، تبلت، دوربین دیجیتال، تلویزیون، چاپگر، و … را بدون سیم به یکدیگر متصل کرد و یک شبکه بی سیم ایجاد کرد.
برای ایجاد یک شبکه Wi-Fi غالباً از دستگاهی به نام Router استفاده می شود. اگر Router به اینترنت متصل شود می تواند اتصال اینترنت را در شبکه ای که خود ایجاد کرده به اشتراک بگذارد و دیگر دستگاه ها را نیز به اینترنت متصل کند.
مدیریت شبکه ای که توسط Router ایجاد می شود در دست صاحب دستگاه است و با گذاشتن رمز می تواند به دستگاه های خاصی اجازه دسترسی به شبکه را بدهد.
Wireless به تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز و ماکروویو، به جای سیم و کابل، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود. از میان این دستگاه ها می توان پیغام گیرها، تلفن های همراه، کامپیوترهای قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد. شما می توانید به راحتی صندوق پست الکترونیکی خود را بررسی کنید، بازار بورس را زیر نظر بگیرید، اجناس مورد نیاز را خریداری کنید و یا حتی برنامه تلویزیون مورد علاقه خود را تماشا کنید. بسیاری از زمینه های کاری از جمله مراقبت های پزشکی، اجرا قوانین و سرویس های خدماتی احتیاج به تجهیزات Wireless دارند. تجهیزات Wireless به شما کمک می کند تا تمام اطلاعات را به راحتی برای مشتری خود به نمایش در بیاورید. از طرفی می توانید تمامی کارهای خود را در حال حرکت به سادگی به روز رسانی کنید و آن را به اطلاع همکاران خود برسانید. در مقایسه با شبکه های سیمی، هزینه نگهداری شبکه های Wireless کمتر می باشد.

یک اتصال وایرلس از یک شبکه موبایلی استفاده کرده و به شما امکان استفاده از اینترنت در همه جا را می دهد. در حالی که برای ایجاد یک ارتباط Wi-Fi شما نیاز به نصب سخت افزار در خانه دارید یا مجبور خواهید بود در محدوده روتری که از طریق آن به اینترنت دسترسی دارید، باقی بمانید.
به عبارت دیگر Wi-Fi ابزار استانداردی است که سیستم های کامپیوتری از طریق آن به شبکه های بی سیم متصل می شوند. در اصل ارتباط Wi-Fi تنها بین دستگاه و Router برقرار می شود. اکثر روترها به یک مودم کابلی یا DSL یا هر نوع دیگر متصل اند که دسترسی به اینترنت را برای همه دستگاه های متصل به روتر Wi-Fi فراهم می کند.
ارتباط Wireless محدوده وسیع تری نسبت به ارتباط Wi-Fi را تحت پوشش قرار می دهد. برای داشتن یک ارتباطات Wi-Fi خوب و باکیفیت برخی مواقع لازم است در همان ساختمانی که روتر Wi-Fi در آن وجود دارد باقی بمانید.
سرعت آپلود و دانلودی که یک ارتباط Wireless در اختیار ما قرار می دهد معمولاً از یک ارتباط Wi-Fi کمتر است. طبق یک مقاله در PCWorld در سال ۲۰۱۲، کاربرانی که به سرویس وایرلس ۴G دسترسی داشتند، می توانستند با سرعت ۹٫۱۲ و ۵٫۸۶ مگابیت بر ثانیه دانلود و آپلود کنند. سرعت در شبکه های ۳G به مراتب پایین تر از این مقدار است. یک روتر Wi-Fi بر طبق استاندارد ارتباطی ۸۰۲٫۱۱n می تواند سرعت انتقالی معادل ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه ارائه کند ولی سرعت ارتباط اینترنتی مورد استفاده در آن، سرعت دانلود و آپلود را کاهش می دهد.
امروزه بیشتر اسمارت فون ها قابلیتی دارند که علاوه بر اینکه به اینترنت بی سیم از طریق شبکه موبایل متصل می شوند،می توانند تبدیل به Router شوند و اینترنت را توسط شبکه Wi-Fi با دستگاه های دیگر به اشتراک گذارند. این قابلیت را می توانید با نام های Wi-Fi Tethering یا Wi-Fi Hotspot در تلفن همراه خود تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up