limited penetration test

محدودیت های تست نفوذ

به دلیل سرعت زیاد تحولات در حوزه تکنولوژی و اطلاعات، داستان موفقیت تست نفوذ نسبتاً کوتاه است. از آنجا که حفاظت بیشتری از سیستم ها لازم است، بنابراین باید تست…

به دلیل سرعت زیاد تحولات در حوزه تکنولوژی و اطلاعات، داستان موفقیت تست نفوذ نسبتاً کوتاه است. از آنجا که حفاظت بیشتری از سیستم ها لازم است، بنابراین باید تست نفوذ را انجام دهید تا احتمال حمله موفق به سطحی که مورد استقبال شرکت است، کاهش یابد.

محدودیت های تست نفوذ عبارتند از:

  • محدودیت زمان- همانطور که همه ما می دانیم، تست نفوذ همیشه محدود نیست. با این وجود، متخصصان این امر، مدت زمان مشخصی را برای هر تست اختصاص داده اند. از سوی دیگر، مهاجمین محدودیت زمانی ندارند، آنها آن را در یک هفته، ماه یا حتی سالها برنامه ریزی می کنند.
  • محدودیت دامنه- بسیاری از سازمانها به دلیل محدودیت هایی مانند محدودیت های منابع، محدودیت های امنیتی، محدودیت های بودجه و غیره؛ همه چیز را تست نمی کنند. بنابراین تستر دارای دامنه محدودی می باشد و مجبور است بسیاری از سیستم هایی را رها کند که ممکن است آسیب پذیرتر بوده و می تواند موقعیت بِکری برای مهاجم داشته باشند.
  • محدودیت دسترسی- اغلب تسترها دسترسی به محیط هدف را محدود کرده اند. به عنوان مثال اگر شرکتی از طریق شبکه های اینترنتی خود، تست نفوذ را در برابر سیستم های DMZ خود انجام داده باشد، اگر مهاجمین از طریق درگاههای اینترنت معمولی حمله کنند چه اتفاقی می افتد.
  • محدودیت روش ها- یکسری اتفاقات وجود دارد که سیستم هدف می تواند در طول تست نفوذ با آنها برخورد داشته باشد، بنابراین برخی روش های حمله خاص برای تستر نفوذ حرفه ای، در دسترس نیست. برای مثال، ایجاد منع سرویس(خدمات) برای منحرف کردن مدیر شبکه یا سیستم از روش حمله دیگر، معمولا برای اکثر تسترهای نفوذ حرفه ای، خارج از قوانین تعامل و مشارکت است.
  • محدودیت مجموعه مهارت های تستر نفوذ- معمولا نفوذگرهای حرفه ای تعداشان محدود است چون صرفنظر از تجربه و تخصص، مهارتهای محدودی دارند. اکثر آنها روی یک تکنولوژی خاص تمرکز می کنند و در سایر زمینه ها دانش کمی دارند.
  • محدودیت بهره برداری های شناخته شده- بسیاری از تسترهای نفوذ فقط از آن بهره برداری های عمومی، آگاهی دارند. در حقیقت، قدرت تخیلی آنها به اندازه مهاجمین توسعه یافته نیست. معمولاً مهاجمان بسیار فراتر از تفکر تستر فکر می کنند و عیب حمله را کشف می کنند.
  • محدودیت در زمینه آزمایش- اکثر تسترها محدودیت زمانی دارند و از دستورالعمل هایی پیروی می کنند که توسط سازمان یا همکارانشان به آنها داده شده است. آنها چیز جدیدی را امتحان نمی کنند. فراتر از دستورالعمل های مشخص فکر نمی کنند. از سوی دیگر، مهاجمان آزاد هستند که فکر کنند، آزمایش کنند و مسیر جدیدی برای حمله ایجاد کنند.

علاوه بر این، تست نفوذ نه می تواند جایگزین تست های روتین امنیتIT  شود و نه می تواند یک سیاست امنیت کلی را جایگزین کند، بلکه شیوه های بازنگری ایجاد شده را تکمیل، و تهدیدات جدیدی را کشف می کند.

دسته: اخبار تست نفوذ و آسیب پذیری ها
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up