pentest

تست نفوذ و تفاوت ها با هک اخلاقی

تست نفوذ رابطه بسیار نزدیکی با هک اخلاقی دارد، بنابراین این دو اصطلاح غالباً بصورت متقابل استفاده می شوند. اما بین این دو اصطلاح اختلاف ظریف هم وجود دارد. این…

تست نفوذ رابطه بسیار نزدیکی با هک اخلاقی دارد، بنابراین این دو اصطلاح غالباً بصورت متقابل استفاده می شوند. اما بین این دو اصطلاح اختلاف ظریف هم وجود دارد. این بخش، برخی مفاهیم و تفاوتهای اساسی بین تست نفوذ و هک اخلاقی را بیان می کند.

تست نفوذ

تست نفوذ، اصطلاح خاصی است و روی کشف آسیب پذیری ها، خطرات، و همچنین بر روی محیط هدف دارای امنیت و کنترل سیستم تمرکز دارد. به عبارت دیگر، تست نفوذ، سیستم های دفاعی سازمان مربوطه را هدف قرار می دهد که متشکل از کلیه سیستم های رایانه و زیرساخت های آن می باشند.

هک اخلاقی

از سوی دیگر، هک اخلاقی یک اصطلاح گسترده ای است که کلیه تکنیک های هک و سایر تکنیک های مربوط به حمله رایانه را در بر می گیرد. بنابراین، در کنار کشف نقایص و آسیب پذیری های امنیتی، و اطمینان از امنیت سیستم هدف؛ هک اخلاقی فراتر از هک سیستم و مجوز حفظ امنیت برای اهداف آینده است.

تفاوت های مهم بین تست نفوذ و هک اخلاقی در جدول زیر ذکر شده است:

تست نفوذ هک اخلاقی
اصطلاح محدود که برای تأمین سیستم امنیتی فقط بر روی تست نفوذ تمرکز دارد. اصطلاح جامع و تست نفوذ یکی از ویژگی های آن است.
تستر اساساً باید دانش کاملی از همه چیز داشته باشد و فقط به دانش خاصی در مورد منطقه مشخصی برای اجرای تست نفوذ اکتفا نکند. هکر اخلاقی در اصل باید دانش کاملی در مورد برنامه نویسی نرم افزار و همچنین سخت افزار داشته باشد.
تستر لزوماً نباید نویسنده گزارش خوبی باشد. هکر اخلاقی در اصل نیاز به یک متخصص در زمینه گزارش نویسی دارد.
هر تستر با برخی ورودی های تست نفوذ می تواند تست را انجام دهد. یک فرد متخصص لازم است که برای تاثیرگذار بودن، باید گواهینامه هک اخلاقی داشته باشد.
در مقایسه با هک اخلاقی به اسناد کمتری نیاز دارد. اسناد مفصلی مورد نیاز است، از جمله توافق نامه حقوقی و غیره.
برای انجام این نوع تست، زمان کمتری لازم است. در مقایسه با تست نفوذ، تلاش و زمان زیادی لازم دارد.
معمولا دسترسی به کل سیستم های رایانه و زیرساخت های آن را نیاز ندارد. دسترسی فقط به بخشی لازم است که تستر انجام می دهد. با توجه به شرایط، معمولا به کلیه سیستم های رایانه ای و زیرساخت های آن دسترسی کامل نیاز دارد.

از آنجا که از تکنیک های نفوذ برای محافظت در برابر تهدیدات استفاده می شود، مهاجمان بالقوه نیز به سرعت پیشرفته تر می شوند و نقاط ضعف جدیدی را در برنامه های فعلی به وجود می آورند. از این رو، برای محافظت از امنیت سیستم های تست شده شما، نوع خاصی از تست نفوذ کافی نیست.

طبق این گزارش، در برخی موارد یک روزنه امنیتی جدید کشف می شود و حمله موفقیت آمیز بلافاصله پس از تست نفوذ صورت می گیرد. با این حال، به این معنی نیست که تست نفوذ بی فایده است.  بلکه به این معنی است که، درسته که با تست دقیق نفوذ، هیچ تضمینی برای حمله موفقیت آمیز وجود ندارد اما قطعاً این تست بطور قابل توجهی احتمال حمله موفق را کاهش می دهد.

دسته: اخبار تست نفوذ و آسیب پذیری ها
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up