best antivirus 2018

بهترین آنتی ویروس های 2018 برای ویندوز 10

سوالی بی پایان که سالهاست نزد کاربران کامپیوتر و امنیت شبکه مطرح است. بهترین آنتی ویروس و بسته امنیتی جهان کدام است؟ شرکت های امنتیی جهان مثل کسپرسکی، Eset، بیت…

سوالی بی پایان که سالهاست نزد کاربران کامپیوتر و امنیت شبکه مطرح است. بهترین آنتی ویروس و بسته امنیتی جهان کدام است؟

شرکت های امنتیی جهان مثل کسپرسکی، Eset، بیت دیفندر، آواست و اخیرا مایکروسافت هر کدام اداعا می کنند که بهترین محصولات امنیتی را دارند.

یکی از موسسات امنیتی که به بررسی و ربته بندی عملکرد حفاظتی آنتی ویروس ها و بسته های امنیتی می پردازد موسسه امنتیی AV-Comparatives می باشد. تست های مختلفی مثل مسدود کردن تهدیدها بر روی آنها انجام می شود.

Real World Protection Tests

در این تست فقط چهار محصول امنیتی شامل Windows Defender ،Kaspersky Internet Security ،F-Secure Safe و Trend Micro Internet Security موفق به کسب بالاترین امتیاز ممکن شده‌اند و 100 درصد تهدیدها را مسدود کرده‌اند. البته F-Secure با 14 تشخیص اشتباه، بدترین عملکرد را در این زمینه داشته است. این مقدار برای Windows Defender مایکروسافت 3 تشخیص اشتباه بوده است. Kaspersky بدون هرگونه تشخیص اشتباه، بهترین عملکرد را در این تست داشته است.

در بررسی ماه فوریه 2018 دو بسته امنیتی BullGuard Internet Security و Quick Heal Total Security بدترین عملکرد را به نمایش گذاشته‌اند. به طور مشخص 2.5 درصد تهدیدها توانسته‌اند از سد BullGuard عبور کنند. Quick Heal قادر به شناسایی 1.6 درصد تهدیدها نبوده و در 3.4 درصد موارد نیز به تصمیم گیری کاربر نیاز بوده است.

اما شاید جالب‌ترین یافته جدیدترین گزارش AV-Comparatives، عملکرد عالی Windows Defender باشد. این آنتی‌ویروس که بخشی از ویندوز 10 است، با آخرین نگارش از این سیستم عامل بهبود چشمگیر را تجربه کرده است و حالا دست کم در تست عملکرد در دنیای واقعی، کارایی مشابه محصولات امنیتی پولی را ارائه می‌کند.

این تست بر روی نسخه Fall Creator ویندوز 10 اجرا شده و برنامه‌هایی چون فلش پلیر، آکروبات ریدر نصب بوده‌اند. برای این کار از 203 آدرس وب مخرب استفاده شده که شامل اکسپلویت های فعال یا آدرس‌های مخرب بوده‌اند. در واقع این تست رخدادهای احتمالی در استفاده روزمره کاربران را شبیه سازی می‌کند و از این تست عملکرد در دنیای واقعی خوانده می‌شود.

هر چند اکثر آنتی ویروس ها دارای نسخه پولی هستند. اما قرار گرفتن ضد ویروس رایگان مایکروسافت در بین 4 آنتی ویروس برتر جهان می توان خبر خوبی برای کاربران ویندوز 10 باشد. تا بدون نیاز به آنتی ویروس جانبی دیگر یک سیستم امن داشته باشند. هر چند نباید فراموش کرد. که برای تامین امنیت شبکه های کامپیوتر نمی توان تنها به یک آنتی ویروس بسنده کرد. بلکه در کنار آنتی ویروس از آنتی باج افزارها و ضد بدافزارها، فایروال سخت افزاری و نرم افزار قدرتمند و داشتن متخصصین امنیت شبکه نیازمند است.

 

منبع: AV-Comparatives

 

دسته: اخبار امنیت شبکه و اطلاعات
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up