حمله هکرهای کبری مخفی به موسسات مالی ترکیه با بدافزار Bankshot

حمله هکرهای کبری مخفی به موسسات مالی ترکیه با بدافزار Bankshot

گروهی از مجرمان سایبری وابسته به کره شمالی به نام ” کبری مخفی ” با استفاده از بدافزار بانکی Bankshot  موسسات مالی و بانک های ترکیه را هدف حملات خود…

گروهی از مجرمان سایبری وابسته به کره شمالی به نام ” کبری مخفی ” با استفاده از بدافزار بانکی Bankshot  موسسات مالی و بانک های ترکیه را هدف حملات خود قرار داده اند.

تیم تحقیقاتی تهدید پیشرفته McAfee این کمپین بدافزاری را در سیستم مالی ترکیه کشف کرده است. که موسسات مالی وابسته به دولت را هدف قرار داده بود. همچنین در یک سازمان دولتی دیگر درگیر در امور مالی و تجاری ظاهر شد. سه مؤسسه بزرگ مالی در ترکیه قربانیان این حمله بودند.


این سازمان ها از طریق ایمیل های فیشینگ که شامل اسناد مخرب مایکروسافت ورد هستند، هدف قرار گرفتند. این اسناد شامل سوءاستفاده Adobe Flash جاسازی شده (با استفاده از CVE-2018-4878) است که اجازه می دهد مهاجم  کد دلخواه Bankshot را در سیستم قربانی اجرا کند. این بدافزار Bankshot  برای ادامه استفاده شبکه ای از قربانیان برای بهره برداری بیشتر طراحی شده است. این رویکرد نشان می دهد که مهاجمان ممکن است در مراحل ابتدایی جمع آوری اطلاعات قرار داشته باشند. و برنامه ای برای پیشبرد آینده در برابر اهداف باشد.

گفته می شود Bankbot همچنین یک ابزار دسترسی از راه دور است که به مهاجم این امکان را می دهد تا کنترل کامل سیستم قربانی در دست بگیرد. و دارای قابلیت پاک کردن فایل ها و محتویات از سیستم مورد نظر و همچنین پاک کردن ردپای خود و یا انجام اقدامات مخرب دیگر است.

گروه هکری کبری مخفی که با دولت کره شمالی مرتبط هست در سال های گذشته بدافزار Bankshot را برای هدف قرار دادن موسسات مالی و سایر صنایع مورد استفاده قرار داده است. 

دسته: اخبار امنیت شبکه و اطلاعات
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up