آموزش راه اندازی آنتی ویروس تحت شبکه ی 32 Nod

آموزش راه اندازی آنتی ویروس تحت شبکه ی 32 Nod

امنیت اصطلاحی که بیش از چیزی دیگر شبکه و کامپیوتر به آن نیاز دارد. اصولا شبکه بدون امنیت کارایی نخواهد داشت. گسترش ویروس ها، هکرها و فایل ها مخرب به…

امنیت اصطلاحی که بیش از چیزی دیگر شبکه و کامپیوتر به آن نیاز دارد. اصولا شبکه بدون امنیت کارایی نخواهد داشت. گسترش ویروس ها، هکرها و فایل ها مخرب به نزدیکی دو کلمه “امنیت” و “شبکه” کمک کرده است. تا اینکه شاخه ای از دنیای کامپیوتر به نام امنیت شبکه شکل بگیرد.
امنیت شبکه شامل امنیت فیزیکی و نرم افزاری است. در امنیت نرم افزاری از فایروال، آنتی ویروس و تکنیک های پیشرفته امنیتی استفاده می شود.

امنیت شبکه های کامپیوتر تنها با استفاده از یک آنتی ویروس میسر نیست. هر چند قویترین آنتی ویروس مثل کسپرسکی یا NOD 32 باشد. بلکه در کنار آنتی ویروس باید از فایروال سخت افزاری و نرم افزاری، آنتی تروجان ها و آنتی باج افزارها و از همه مهمتر متخصص امنیت شبکه نیز کمک گرفت.  نکته دیگر اینکه آموزش های امنیتی به کارکنان سازمان در دوره های زمانی مختلف باید صورت گیرد.

اما بحث ما در این قسمت نصب و راه اندازی آنتی ویروس نود 32 تحت شبکه است.

اولا پیشنهاد ما به شما این است که همیشه لایسنس قانونی نرم افزار ها و آنتی ویروس ها را تهیه کنید. خصوصا آنتی ویروس قدرتمند نود 32.

یک سرور در شبکه ی خود ایجاد کنید که بر روی آن می توانید ویندوز دلخواه خود را نصب کنید، مانند ویندوز 7 و بعد از این کار، نام سرور را Anti در نظر بگیرید و آدرس آن را مشخّص و آن را عضو دومین کنید.

بعد از اینکه سرور را آماده و عضو دومین کردید باید آن را به اینترنت متّصل کنید،

سپس جدیدترین ورژن کلاینت نود 32 را دریافت و اجرا کنید. در مرحله بعد وارد پوشه ی نرم افزار NodView شوید و بر روی Nod32View کلیک راست کنید و گزینه ی Admin as Run را انتخاب کنید.

Nod 32 network

نکته: به هیچ عنوان بر روی سرور آنتی ویروس، نرم افزار کلاینتی آنتی ویروس را نصب نکنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

دو بار بر روی آیکون نرم افزار Nod32View کلیک کنید تا شکل بعد ظاهر شود.

1 Nod 32 network

در شکل بالا، نمای کلّی نرم افزار را مشاهده می کنید، البتّه این نرم افزار در حال کار است و شاید برای شما شکل دیگری نمایش داده شود که آن را در ادامه کامل خواهیم کرد. به مانند شکل روبرو، بر روی آیکون Settings کلیک کنید.

2 Nod 32 on network

به مانند شکل بالا، بر روی آیکون Settings کلیک کنید.

در این صفحه و در تب General ،دو گزینه ی Commercial و Trial وجود دارد که باید گزینه ی اوّل را انتخاب کنید، در قسمت Period Update می توانید مشخّص کنید که سرور چند ساعت به چند ساعت، آخرین آپدیت ها را از سایت Nod دریافت کند.

3 Nod 32 on network

در تب Mirror می توانید مشخّص کنید که آپدیت کدام ورژن آنتی ویروس از سایت Nod32.com دریافت شود که در این آموزش، ورژن 8 آن بررسی خواهد شد. در قسمت version Language میتوانید زبان آنتی ویروس خود را برای دریافت آپدیت، انتخاب کنید.

4 Nod 32 network

در این قسمت می توانید از سرورهای FTP دیگران که آخرین آپدیت های خود را در آن قرار می دهند، استفاده کنید،

5 Nod 32 network

در این قسمت می توانید آخرین ورژن های نرم افزار Eset را از سایت آن دانلود کنید که بعد از دانلود، http://download.eset.com/ آدرس از در پوشهی \download قرار می گیرد که شما می توانید آن را تغییر دهید.

6 Nod 32 network

در بالای نرم افزار، آیکون های مختلفی را مشاهده می کنید، در قسمت شماره ی یک، ورژن های مختلف آنتی ویروس از 3 تا 11 را مشاهده می کنید که میتوانید با کلیک بر روی آن، آدرس سرورهای آپدیت و ورژن دیتابیس آنها را مشاهده کنید، در قسمت شماره ی دو، سه ابزار برای یافتن تروجانها و… وجود دارد

برای اینکه سرور خود را همیشه آپدیت نگه دارید باید نام کاربری و رمز عبوری را که از سایت ESET دریافت می کنید، در قسمت Username و Password وارد کنید. یا در نسخه های جدید نود 32 مثلا ورژن 11 که سریال فعال سازی را دریافت می کنید. تا بعد از بررسی و تأیید نرم افزار بتواند آپدیت های جدید را از سایت ESET دریافت کند.

7 Nod 32 network

در شکل بالا و در قسمت Username ،نام کاربری و رمز عبور جدید وارد شده است، بعد از ورود اطّلاعات باید بر روی آیکون Check Password کلیک کنید، اگر رمز عبور مورد تأیید بود در نرم افزار ثبت خواهد شد، بعد از آن، نرم افزار شروع به دریافت آخرین آپدیت خواهد کرد.

اگر رمز عبور مورد تأیید بود با پیغام زیر مواجه خواهید شد که به شما اعلام می کند، رمز عبور مورد تأیید است، اگر مایل هستید آن را به لیست خود اضافه کنید. اگر چندین رمز عبور را ست کرده باشید با کلیک بر روی فلش رو به پایین کنار Username ،لیست همه- ی آنها را مشاهده خواهید کرد،

8 Nod 32 network

در شکل بالا چندین نام کاربری را با رنگ های مختلف مشاهده می کنید که رنگ قرمز، به معنی به اتمام رسیدن سر رسید است و رنگ زرد، یعنی نزدیک به انقضا شدن است و رنگ سیاه نیز بدون مشکل خواهد بود. شما میتوانید تاریخ انقضای هر رمز عبور را مشاهده کنید.

بعد از اینکه رمز عبور را ست کردید، دو آیکون در بالای صفحه به مانند شکل زیر مشاهده می کنید که اگر بر روی آیکون Servers All Check کلیک کنید، تمام آدرس سرورهای جدید از سایت Eset دریافت خواهد شد، بعد از این کار بر روی شماره ی دو، یعنی Run Update automatic کلیک کنید.

9 Nod 32 network

همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید، نرم افزار در حال دریافت آخرین آپدیت ها به صورت مستقیم ازسایت Eset است که این اطلاعات در پوشه ای که در Settings وجود دارد، ذخیره می شود.

10 Nod 32 network

این صفحه را در قسمت های قبل بررسی کردیم که در تب Mirror ،پوشه ای که در آن آپدیت ذخیره می شود، مشخّص شده است، شما نیز می توانید این پوشه را تغییر دهید.

11 Nod 32 network

در این صفحه، تمام آپدیت هایی که از سایت Eset دریافت شد را مشاهده می کنید که برای اینکه از این آپدیت ها استفاده کنید باید این پوشه را برای کاربران خود، share کنید.

12 Nod 32 network

بر روی پوشه ی مورد نظر کلیک راست کنید و گزینه ی Properties را انتخاب کنید.

13 Nod 32 network

به مانند شکل بالا بر روی Sharing Advanced کلیک کنید و در صفحه ی بازشده، تیک گزینه ی this Share folder را انتخاب و بر روی شماره ی3 ،یعنی Permissions کلیک کنید و در صفحه ی جدید بر روی Everyone کلیک و دسترسی Read را انتخاب کنید و همه را OK کنید.

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم که همیشه از آخرین ورژن نود 32 استفاده کنید. سریال فعال سازی را سایت رسمی نود 32 خریداری کنید.

دسته: امنیت شبکه
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up