mining malware

بدافزار ماینینگ 5 هزار وب سایت مطرح بریتانیایی را آلوده کرده است.

به گزارش گاردین بدافزار ماینینگ با استفاده از افزونه BrowseAloud  بیش از 5 هزار وب سایت مطرح بریتانیایی را آلوده کرده است. افزونه ای BrowseAloud  که برای کمک به نابینایان…

به گزارش گاردین بدافزار ماینینگ با استفاده از افزونه BrowseAloud  بیش از 5 هزار وب سایت مطرح بریتانیایی را آلوده کرده است. افزونه ای BrowseAloud  که برای کمک به نابینایان طراحی شده بود. اما مثل اینکه برای کمک به حملات سایبری با بدافزار استخراج غیر قانونی ارزهای دیجیتالی مثل ماینینگ استفاده شده است.

Mining یک بدافزار برای استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتالی است. که با آلوده کردن سایت، سرور ها و کامپیوترهای قربانیان از آنها برای استخراج ارز رمزنگاری یا پول مجازی و الکترونیک یا همان کریپتو کارنسی استفاده می شود.

در میان سایت های آلوده شده با هم وب سایت وزارت سلامت بریتانیا و چندین سایت دولتی و محلی و سایت دانشگاهی دیده می شود. مثل اینکه هر گونه حمله سایبری و باج افزاری در اروپا انجام می شود. وب سایت ورزات بهداشت ملی بریتانیا اولین قربانی آن است!
مرکز امنیت سایبری بریتانیا نیز در اظهارنظری گفت که هنوز توصیه قابل اجرایی برای کاربرانی که آلوده‌شده‌اند وجود ندارد. این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد:

داده‌های مرتبط توسط کارشناسان این مرکز در مورد بدافزاری که اقدام به استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتالی می‌کرده در دست برسی است. خدماتی که دچار مشکل شده‌اند در حال حاضر از دسترس خارج گشته‌اند. در وضعیت فعلی هیچ‌گونه پیشنهاد و توصیه‌ای برای کاربران آلوده نداریم.

خبرهایی نیز در مورد چندین بدافزار مشابه از جمله انواعی که اقدام به استفاده از تلفن‌های همراه کاربران برای استخراج مونرو می‌کرده، در این ماه گزارش‌شده است. ژانویه نیز وب‌سایت «کوین تلگراف» گزارش کرده که یک نرم‌افزارهای شخص ثالث با استفاده از پلتفرم «دابل کلیک»، محصول شرکت گوگل، با استفاده از یوتیوب اقدام به استخراج ارزهای دیجیتالی می‌کرده.

منبع: theguardian

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up