شکایت از گوگل بخاطر نقض حریم خصوصی در بریتانیا

شکایت از گوگل بخاطر نقض حریم خصوصی در بریتانیا

گوگل غول اینترنتی جهان متهم است که از میلیون ها کاربر آیفون در انگلیس جاسوسی کرده و از اطلاعات جمع آوری شده برای انجام تبلیغات هدفمند استفاده کرده. به گزارش…

گوگل غول اینترنتی جهان متهم است که از میلیون ها کاربر آیفون در انگلیس جاسوسی کرده و از اطلاعات جمع آوری شده برای انجام تبلیغات هدفمند استفاده کرده.

به گزارش پاوان و به نقل از اینفو سکیوریتی گوگل بخاطر نقض حریم خصوصی کاربران در بریتانیا از جانب میلیون ها نفر شکایت شده است. در صورتی که گوگل محکوم شود باید بیش از 2 میلیارد پوند به مردم انگلیس خسارت پرداخت کند.

ریچارد لویید مدیر پیشین انجمن مصرف کنندگان ?Which می گوید به دنبال تقاضای جبران خسارت 5.5 میلیون بریتانیایی است که گوگل از طریق تنظیمات پیش فرض حریم خصوصی در مرورگر سافاری موجود بر روی دستگاه های آیفون و آی پد بین تابستان 2011 تا بهار 2012 به صورت مخفیانه اطلاعات آنها را جمع آوری کرده و برای ارائه تبلیغات هدفمند استفاده کرده است. این مسئله ابتدا در سال 2013 مطرح شد، اما گوگل در آن زمان استدلال کرد که لازم نیست که به دادگاه های انگلیسی پاسخ دهد و قوانین مربوط به حریم خصوصی بریتانیا به یک شرکت آمریکایی اعمال نمی شود.

اما در سال 2015 دادگاه تجدید نظر بریتانیا تصریح کرد که انجمن مصرف کنندگان این کشور حق شکایت بر علیه گوگل را دارند. آقای لویید می گوید مدارک بزرگتری دارد در صورت تائید به هر کاربری که در آن زمان آیفون و یا آی پد استفاده می کرد. به طور خودکار در این ادعا قرار می گیرد. و به هر شاکی مبلغ 300 پوند پرداخت می شود.

اخیرا کمپین جدیدی به نام «Google You Owe Us» در کشور انگلیس بر علیه گوگل به راه افتاده است و تاکنون بیش از ۵.۴ میلیون کاربر آیفون بدان پیوسته‌اند.

لویید گفت: “من معتقدم که آنچه که گوگل انجام داد، کاملا مخالف قانون بود. “اقدامات آنها میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار داده و ما از دادگاه خواستیم که این نقض عمده اعتماد کاربران را جبران کند. از طریق این اقدام، ما یک پیام قوی برای گوگل و دیگر غول های فن آوری در دره سیلیکون ارسال خواهیم کرد که ما نمی ترسیم که اگر قوانین ما شکسته شوند مبارزه می کنیم. “

این ادعا وجود دارد که گوگل به منظور قرار دادن DoubleClick ID Cookie در گوشی های آیفون اپل با استفاده ویژگی های مرورگر سافاری دستکاری انجام داده است. شرکت گوگل با استفاده از تکنیک های ویژه، تنظیمات خصوصی پیش فرض در جستجوگرهای اینترنت «سافاری» شرکت اپل را دور زده و با قرار دادن «کوکی» ها در تلفن های همراه کاربران، به اطلاعات آنها دست پیدا کرده است. این شرکت سپس اطلاعات به دست آمده را به شرکت های تبلیغاتی فروخته است.

لی مونسون، محقق امنیت در Comparitech.com گفت که در حالی که قوانین در مورد مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR) جمع آوری غیرقانونی اطلاعات شخصی مردم بدون رضایت آنها، کمی تغییر کرده است. اما از نظر مجازات های مالی که ممکن است به هر شرکتی که به چنین فعالیت هایی اقدام کند. شامل آن شود.

وی گفت: “با توجه به اینکه Google قبلا بخاطر نظارت بر مرور صفحات وب جریمه شده است، این امر تعجب آور نیست که در گذشته جمع آوری داده های از کاربران آی فون انجام شده باشد. علی رغم اینکه اپل دارای تنظیمات حریم خصوصی برای جلوگیری از جمع آوری داده ها و نقض حریم خصوصی است. اما اینکه چگونه داده های جمع آوری شدند اصلا تعجب نکنید چرا که این یک مورد تازه نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up