چرا انجام تست نفوذ اینقدر اهمیت دارد؟

چرا تست نفوذ و ارزیابی امنیتی حیاتی است؟

مدیران سایت ها و شبکه برای شناسایی و برطرف کردن نقاظ ضعف امنیتی سایت یا شبکه اینترنت سازمان خود بر روی آنها به سراغ شرکت ها و تیم های امنیت…

مدیران سایت ها و شبکه برای شناسایی و برطرف کردن نقاظ ضعف امنیتی سایت یا شبکه اینترنت سازمان خود بر روی آنها به سراغ شرکت ها و تیم های امنیت شبکه می روند. تا بر روی محصولات و شبکه اینترنت سازمان یا شرکت آنها تست نفوذ ( penetration testing ) انجام شود. تا زمانی که حمله سایبری صورت نگیرد تا تست نفوذ انجام نشود. نمی توان به نقاط ضعف امنیتی محصولات، سایت ها، و شبکه ها پی برد. در این پست پاوان به بررسی دلایل اهمیت تست نفوذ پرداخته است.

ممکن است بعضی از افراد و مدیران شرکت ها بگویند که تست نفوذ چه فایده ای دارد. اصلا چرا باید تست نفوذ انجام داد؟ چه نیازی به انجام تست نفوذ است؟ این گونه مدیران و افراد زمانی متوجه اهمیت تست نفوذ خواهند که مورد هک یا حمله سایبری قرار بگیرند. آنها هیچ وقت فکر نمی کنند که مصحول یا شبکه اینترنت سازمان انها اینقدر آسیب پذیر باشد. از گوشی موبایل تا کامپیوتری خانگی و شبکه اینترنت و نرم افزارهای و سایت هایی که استفاده می کند.همه اینها می تواند دارای نقاط آسیب پذیر باشد که امنیت شما را تهدید می کند

بعضی از شرکت ها و سازمان میلیون ها دلار برای تست نفوذ بر روی محصولات خود هزینه می کنند. چرا که می دانند اگر محصولات و خدمات آنها امنیت کافی نداشته باشد. مشتریان خود را از دست می دهد.و کسی به آنها اعتماد نخواهد کرد. داشتن امنیت شرط اساسی کسب اعتماد مشتریان و کاربران در فضای مجازی و دنیای فناوری است.

بررسی دلایل اهمیت آزمون نفوذ پذیریpenetration testing “؟

1- تست ها می توانند تجربه های واقعی را در برخورد با نفوذ به کارکنان امنیتی بدهند. یک تست نفوذ باید بدون اطلاع رسانی به کارکنان انجام شود و به سازمان اجازه دهد تا آزمایش کند که آیا سیاست های امنیتی آن واقعا موثر هستند. یک تست نفوذ می تواند بسیار شبیه یک آتش سوزی تصور شود.

2- تست نفوذپذیری می تواند جنبه هایی از سیاست امنیتی را که سازمان فاقد آن است، کشف کند. به عنوان مثال، بسیاری از سیاست های امنیتی توجه زیادی به جلوگیری و تشخیص حمله به سیستم های سازمان می دهند، اما فرایند اخراج مهاجم را نادیده می گیرد. ممکن است شما در طی یک آزمون نفوذ کشف کنید در حالی که سازمان شما حملات را شناسایی کرده است، کارمندان امنیتی نمیتوانستند مهاجم را از سیستم حذف کنند .

3- تست های نفوذ، گزارش هایی از مسیرهای نفوذپذیر را به شرکت یا برنامه شما ارائه می دهند. نفوذ کنندگان سعی خواهند کرد تا به هر وسیله ممکن به سیستم شما دسترسی پیدا کنند، مانند یک مهاجم واقعی. این می تواند بسیاری از آسیب پذیری های مهم را که تیم امنیتی یا توسعه ی شما آن ها را هرگز در نظر نگرفته نشان دهد. گزارش های تولید شده توسط تست نفوذ به شما بازخوردی را در خصوص اولویت بندی هر سرمایه گذاری امنیتی در آینده ارائه می دهد.

4- گزارش های penetration testing می توانند به آموزش برنامه نویسان کمک زیادی کند تا اشتباهات کمتری داشته باشند. هنگامی که توسعه دهندگان می ببینند چگونه به یک برنامه یا بخشی ازبرنامه که در تولید آن نقش داشتندتوسط یک مهاجم بیرونی آسیب وارد شده است ، آنها انگیزه بیشتری برای بهبود آموزش امنیت خود و جلوگیری از اشتباهات مشابه در آینده خواهند داشت.

پاوان به شما توصیه می کند. اگر دارای یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی هستید، یا اپلیکیشن طراحی کرده اید. یا مدیر شبکه اینترنت سازمان هستید. تا قبل از اینکه قربانی حملات سایبری شوید. هر چه سریعتر بر روی آن تست نفوذ انجام دهید.

تیم امنیت پاوان

 

دسته: امنیت شبکه
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up