هکرها می توانند از طریق کارواش ها به ماشین ها خسارت فیزیکی وارد و رانندگان را مجروح کنند

هکرها می توانند از طریق کارواش ها به ماشین ها خسارت فیزیکی وارد و رانندگان را مجروح کنند

 اخبار هک : شاید حمله به ماشین ها از طریق کارواشی ها ایده ای فانتزی به شمار می رود، خبرهای زیادی از هک سیستم امنیتی خودروها شنیده ایم. اما هک…

 اخبار هک : شاید حمله به ماشین ها از طریق کارواشی ها ایده ای فانتزی به شمار می رود، خبرهای زیادی از هک سیستم امنیتی خودروها شنیده ایم. اما هک کاروش می تواند خبر بسیار جالبی باشد. اما کارشناسان امنیتی نشان دادند که هکرها می توانند از راه دور و از هر نقطه جهان به ماشین های متصل به اینترنت از طریق کارواشی ها نفوذ و خسارتهای فیزیکی را به ماشین ها وارد کنند و حتی باعث مجروح شدن رانندگان شوند. در حالی که این ایده خود پرسش برانگیز است، اما پرسش مهم تر این است که هکرها چگونه می توانند به ماشین هایی که درون کارواشی ها قرار دارند. خسارت وارد کنند؟
بیلی رویس بنیانگذار شرکت امنیتی Whitescope در کنفرانس امسال به تشریح این موضوع پرداخت و اعلام کرد سیستم های کنترل ماشین ها که این روزها در مراکز شستوشوی وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است به یک تله مرگبار تبدیل شوند. این کارشناسی امنیتی اعلام کرد موفق شده است سامانه های Laserwash ساخت PDQ را هک کند. سامانه های Laserwash به گونه ای طراحی شده اند که امکان کنترل از راه دور آنها از طریق یک رابط کاربری مبتنی بر وب امکان پذیر است.

این سامانه های کنترلی از کامپیوترهایی استفاده می کنند که به سیستم عامل WindowSCE تجهیز شده اند و از پردازنده های آرم استفاده می کنند. با توجه به اینکه مایکروسافت پشتیبانی از این سیستم عامل را متوقف کرده است و به روزرسانى هاى امنیتى را براى این سیستم عامل عرضه نمى کند، در نتیجه هکرها قادرند از طریق آسیب پذیرى شناسایى شــده کدهاى مخرب را از راه دور روى این ســامانه ها اجرا و خسارات جبران ناپذیری را وارد کنند. رویس در این ارتباط گفت: «ما موفق شدیم یک حمله فیزیکی روی این سامانه ها را به مرحله اجرا در آوریم. زمانی که کارواشی مورد حمله قرار گیرد، هر فردی درون کارواشی ممکن است هدف قرار گیرد.» این کارشناسی گفته است هکرها ضمن آنکه می توانند حسگرهای متعلق به درهای کارواش را کنترل کنند و مانع ورود یا خروج ماشین ها شوند، همچنین می توانند فعالیت بازوهای روباتیک را کنترل کنند تا سرنشینان وســیله نقلیــه را مورد حمله قــرار دهنــد. امــکان از کار انداختن تمام مکانیســم هاى امنیتى کارواش ها نیز امکان پذیر اســت. بدتر آنکه امکان کنترل بازوى چرخنده وجود دارد. در نتیجه امکان اعمال فشــار از بالا یا پایین به ماشین امکان پذیر است.

دسته: اخبار امنیت شبکه و اطلاعات
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up