افزایش چند برابر هرزنامه ها نسبت به دو سال گذشته

افزایش چند برابر هرزنامه ها نسبت به دو سال گذشته

 شرکت امنیتی سیمانتک گزارش کرده است در جولای سال جاری میلادی نرخ جهانی ارسال هرزنامه ها در مقایسه با نمونه مشابه سال ۲۰۱۵ به بالاترین حجم خود رسیده است. این…

 شرکت امنیتی سیمانتک گزارش کرده است در جولای سال جاری میلادی نرخ جهانی ارسال هرزنامه ها در مقایسه با نمونه مشابه سال ۲۰۱۵ به بالاترین حجم خود رسیده است. این افزایش قابل توجه از آن جهت رخ داده است که بدافزار نویسان به دنبال آن هستند از طریق ایمیل بدافزارها را گسترش دهند.

نرخ شیوع هرزنامه ها در ماه گذشته میلادی به رقم ۵۴٫۹ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل از آن ۰٫۶ درصد افزایش رشد را نشان میدهد. سیمانتک در عین حال گفته است از تعداد بدافزارهای جدید به میزان قابل توجهی کاسته شده است. به طوری که تعداد آنها در ماه جولای از رقم ۶۶٫۳ میلیون به رقم ۵۸٫۷ میلیون رسیده است.

سیمانتک در این ارتباط گفته است: «دو باج افزار واناکرای و نات پتیا به هکرها نشان دادند اگر بدافزارها و باج افزارهای خود را شبیه به کرمهای اینترنتی طراحی کنند، میزان نفوذ و گسترش تا چه اندازه میتواند روند جهشی داشته باشد. به همین دلیل گونه های مختلف بدافزاری نیز در حال تغییر رویکرد هستند. به طور مثال، تروجان بانکی Emotet این توانایی را دارد تا گواهی نامه ها را از طریق ایمیلهای آلوده سرقت و از این گواهینامه ها برای توزیع گسترده خود و ارسال هرزنامه ها استفاده کند.» سیمانتک میگوید نرخ حملات فیشینگ نیز رو به افزایش بوده و به رقم ۱۹۶۸ ایمیل رسیده که در یک سال گذشته بالاترین رقم بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up