Trojans Reign Supreme in 2017

تروجان سلطان بدافزارها در سال 2017

تروجان ها همچنان تهدید شماره یک بدافزاری به حساب می آیند. در مجموع روسیه بیشترین و مهمترین اهداف تروجان ها بوده است. و بیشترین میزان حملات بدافزاری را در سال…

تروجان ها همچنان تهدید شماره یک بدافزاری به حساب می آیند. در مجموع روسیه بیشترین و مهمترین اهداف تروجان ها بوده است. و بیشترین میزان حملات بدافزاری را در سال 2017 دریافت کرده است. به لحاظ  ژئوپلیتیک به نظر می رسید این کشور کمپین های مهم ترین نرم افزارهای مخرب را هدایت کند.

بر اساس گزارش جهان بدافزار 2017 آزمایشگاه تحقیقات امنیتی کومودو که نشان می دهد تروجان ها در بیش از 225 کشور جهان در سال 2017 شناسایی شده اند. در حالی که 9 درصد تروجان ها در کشور روسیه شناسایی شده اند. روسیه همچنان رهبری جهان بک دور ها و کرم های اینترنتی را در دست دارند. در حالی که آمریکا دومین کشوری هست که هدف حملات بدافزاری قرار گرفته است. از جمله برنامه های نا امن و نا خواسته، ویرو س ها و تروجان های بسته بندی شده.

جالب توجه اینکه تهدیدات بک دور ها در سه ماه چهارم سال 2017 افزایش یافته است. در حالی که دیگر مدل بدافزاری آمار ثابتی داشته و یا کاهش یافته اند. و سرویس های آنلاین و تکنولوژی دو هدف اصلی بدافزار ها هستند.

به گزارش کومودو حملات سایبری همچنان ادامه دارد، زیرا هک کامپیوتر در جهان به یک رشته تخصصی تبدیل شده است. سندیکا های جنایی و سازمان های دولتی برای کشف استعدادهای برتر در این زمینه نیز فعالیت می کنند. و راه های فزاینده ای را برای استفاده از توان شبکه های کامپیوتری در اختیار می گذارند.

Comodo  در ادامه گزارش می گوید اگر شما مدیر یک شبکه کامپیوتری باشید.  این پویایی های تاریخی حداقل سه مورد را به همراه خواهد داشت.” اول، شبکه کامپیوتری شما آسیب پذیر است. دوم، در برخی موارد، هدف حمله یک هکر پیشرفته باشید. سوم، با توجه به معماری بین المللی اینترنت، ممکن است اجرای قانون نتواند به شما بسیار کمک کند.

خوشبختانه این علم موشک نیست کارهای بسیاری می توان برای محافظت از اطلاعات خود، مشتریان خود،  اعبتار خود با به روز رسانی نرم افزارها، تهیه پشتیبانی آفلاین از فایل های خود، آموزش امنیتی به کارکنان تا در برابر مهندسی اجتماعی از خود دفاع کنند.

این گزارش همچنین نشان داد که رویدادهای ژئوپلیتیکی در مناطق مختلف همزمان با افزایش بدافزار در طول سال مرتبط است. در ادامه این گزارش نشان می دهد که تروجان Kryptik  در 24 اکتبر 2017 فعال شده است. بیش از 94 درصد نزدیک به 300 هزار از این نوع تروجان بر روی ایالت ویرجینیا متمرکز شده اند. جایی که برگزاری انتخابات در آن قریب الوقوع بوده است.

به طور مشابه در آوریل 2017 زمانی که شی رئیس جمهور چین از آمریکا دیدن کرد و در همان زمان کره شمالی نخستین آزمایش هسته ای خود را انجام داد. چین شاهد حمله ویروسی بوده که بیش از 20 هزار دستگاه را آلوده کرده است. حملات تروجان ها به چین در اوایل و اواسط ماه مه سال 2017 به  30،000 قربانی رسیده است. و در اوایل ماه اوت 2017 پس از یک زلزله و اختلاف دریای ایالات متحده و چین به این حملات به 40،000 رسیده است. و در تاریخ سوم سپتامبر 2017 پس از آنکه چین به آمریکا و روسیه در محکومیت آزمایش های هسته ای کره شمالی پیوسته، این حملات به 55 هزار رسیده است.

همچنین در تاریخ 19 سپتامبر 2017، حملات تروجانی به کره شمالی افزایش یافته است. پس از سخنرانی دونالد ترامپ در سازمان ملل که تهدید کرد این کشور را نابود می کند.

طبق گزارش کومودو به نظر می رسد حملات سایبری با رویدادهای سیاسی و ژئوپلیتیک مرتبط هست. در زمان یک تنش بین المللی یا تنش بین دو کشور باید انتظار افزایش حملات سایبری در فضای مجازی را داشته باشیم. از طریق نرم افزار های مخرب که به قصد تخریب یا سرقت اطلاعات طراحی و منتشر می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up