مارکوس هاتچینز هکر بریتانیایی خنثی کننده باج افزار وانا کرای توسط FBI بازداشت شد.

مارکوس هاتچینز هکر بریتانیایی خنثی کننده باج افزار واناکرای توسط FBI بازداشت شد.

مارکس هاتچینز هکر بریتانیایی که برای شرکت در یک کنفرانس امنیت سایبری  Black Hat و Def Con cyber security در لاس وگاس به آمریکا سفر کرده بود. هنگام بازگشت به…

مارکس هاتچینز هکر بریتانیایی که برای شرکت در یک کنفرانس امنیت سایبری  Black Hat و Def Con cyber security در لاس وگاس به آمریکا سفر کرده بود. هنگام بازگشت به انگلیس در فردوگاه مکارن توسط ماموران اف بی آی دستگیر و بازداشت شد. حتی دقایقی قبل از بازداشت در توییتر فعال بود.
شهرت آقای مکارن به خاطر خنثی کردن حمله سایبری باج افزار WanaCary است.
اوایل سال 2017 که باج افزار کامپیوتری وانا کرای نظام بهداشتی بریتانیا را مورد حمله قرار داده بود.این مارکوس هاتچینز هکر بریتانیایی بود که توانسته این باج افزار را خنثی کند. آن زمان او نقش یک قهرمان را برای مردم کشورش داشت.

اما حال قهرمان امنیت سایبری بریتانیا توسط ماموران اف بی آی در رابطه با اتهامات مربوط به دو سال پیش باز داشت کرده اند. او به یک پرونده امنیت سایبری در آمریکا محکوم شده است. قهرمانی که بزرگترین حمله سایبری تاریخ را خنثی کرد. محقق امنیتی که سوئیچ مرگ برای باج افزار گریه را کشف کرد.

این کیفر خواست از سوی دادگاه شهر ویسکانسین علیه او مطرح شده است. مارکوس هاتچینز 23 ساله و یک نفر دیگر متهم چندین اتهام علیه آنها از جمله تولید باج افزار بانکی مطرح شده است.

این اتهامات مربوط به سالهای 2014 تا 2015 میلادی است. جرم آقای هاتچینز تولید باج افزار بانکی Kronos است. باج افزاری که برای ربودن اطلاعات بانکی و کارت های اعتباری طراحی شده بود.

چنانچه که او محکوم شود. به 40 سال زندان محکوم می شود.

گفته می شود باج افزاری که او آن زمان ساخته بود. هر نسخه از آن به قیمت 2 هزار دلار فروخته شده بود. باج افزار Kronos در سال 2014 در انجمن های زیر زمینی کشور روسیه قیمت 7 دلار فروخته می شد.

وزارت امورخارجه امریکا گفته است که پرونده آقای هاچینز توسط واحد جرایم اینترنتی جنایی FBI در میلواکی، ویسکانسین مورد بازرسی قرار گرفته است.

کنسولگری انگلیس در لس آنجلس اعلام کرد که با مقامات محلی در لاس وگاس تماس می گیرد. و از خانواده وی حمایت خواهد کرد.

او در توییتر به MalwareTech  مشهور هست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up