کشف آسیب‌پذیری در تراشه‌های وای‌فای برادکام گوشی های موبایل

کشف آسیب‌پذیری در تراشه‌های وای‌فای برادکام گوشی های اندروید و IOS را تهدید می کند

آسیب پذیری کشف شده در تراشه های وای فای برادکام امنیت بیش از یک میلیارد گوشی موبایل را به خطر می اندازد. این آسیب پذیری گوشی های هوشمند دارای سیستم…

آسیب پذیری کشف شده در تراشه های وای فای برادکام امنیت بیش از یک میلیارد گوشی موبایل را به خطر می اندازد. این آسیب پذیری گوشی های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید و IOS را هدف قرار داده است.

در حالی که گوگل و اپل در زمینه مسائل امنیتی و امن نگه داشتن سیستم عامل های خود هزینه ها و سرمایه گذاری های زیادی کرده اند. اما هر ماه خبرهایی از کشف باگ امنیتی جدید در سیستم عامل این دو شرکت منتشر می شود. این بار کشف آسیب پذیری که در سطح جهانی امنیت گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید گوگل و IOS اپل را تهدید می کند.

نیتی آرنتیستاین، پژوهشگر امنیتی شرکت Exodus Intelligence در جریان برگزاری کنفرانس امنیتی بلک هت خبر از کشف آسیب‌پذیری بزرگی در تراشه‌های وای‌فای Broadcom داد.

دستگاه‌هایی که به تراشه‌های وای‌فای مدل BCM43xx ساخت برادکام تجهیز شده هستند، از میان‌افزاری استفاده می‌کنند که بر عملکرد این تراشه نظارت دارد. اما میان‌افزار فوق آسیب‌پذیر بوده و در نتیجه به هکرها اجازه می‌دهد به دستگاه‌های قربانیان متصل شوند. زمانی که دستگاهی هک شود در ادامه بسته‌های مخربی را برای دستگاه‌های اطراف خود ارسال می‌کند. این مکانیزم حمله الگویی شبیه به کرم‌های اینترنتی داشته و به سرعت تکثیر می‌شوند.

به همین دلیل است که آقای آرنتیستاین‌ مدعی شده است نزدیک به یک میلیارد دستگاه همراه به واسطه این آسیب‌پذیری در معرض خطر قرار دارند. او برای اثبات گفته‌های خود یک کد مفهومی را در ارتباط با آسیب‌پذیری فوق به حضار شرکت‌کننده در این کنفرانس نشان داد. او از طریق این نمونه مفهومی موفق شد به گوشی‌های هوشمندی که در نزدیکی او قرار داشتند حمله کند.

البته گوگل اوایل ماه جاری وصله مربوطه را برای گوشی‌های اندرویدی عرضه کرده است و در نتیجه کاربرانی که وصله مربوطه را نصب کرده‌اند مشکل خاصی در این زمینه ندارند. آقای آرنتیستاین‌ آسیب‌پذیری فوق را Broadpwn نام‌گذاری کرده و گفته است: «من موفق شده‌ام آی‌فون‌های 5 و نسخه‌های بعد از آن‌را بدون هیچ مشکلی هک کنم. همچنین دستگاه‌های نکسوس مدل‌های 5 و 6 و همچنین نکسوس P6 و گلکسی اس 3 نیز در برابر این حمله ‌آسیب‌پذیر هستند.»

پاوان به شما پیشنهاد می‌کند اگر روی دستگاه خود وضعیت به‌روزرسانی خودکار را خاموش کرده‌اید به سرعت وصله ارائه شده از سوی گوگل و اپل را دریافت کنید تا از این حمله در امان باشید.

منبع: digitaltrends.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up