10 راهکار برای بالابردن امنیت سایت و جلوگیری از هک شدن آن

10 راهکار برای بالابردن امنیت سایت و جلوگیری از هک شدن آن

شاید همین الان که دارید این مطلب رو مطالعه می کنید. سایت شما هک شده باشه بدون آنکه شما اطلاعی داشته باشید. هکرها همیشه سایت شما را از دسترس خارج…

شاید همین الان که دارید این مطلب رو مطالعه می کنید. سایت شما هک شده باشه بدون آنکه شما اطلاعی داشته باشید. هکرها همیشه سایت شما را از دسترس خارج نمی کنند. بلکه با نفوذ به وب سایت سعی دارند. داده های مهم و حیاتی مثل اطلاعات کاربران را انتقال دهند. خصوصا اگر سایت مربوط به پرداخت اینترنتی و کارهای مالی و بانکی باشد. ممکن است هکرها پس از کشف آسیب پذیری و ورود به آن سایت سالها از آن حفره برای دسترسی به اطلاعات بهره برداری کنند. بدون انکه مدیران سایت تشخیص دهند. خصوصا سایت هایی که هیچ گونه تست نفوذ و آسیب پذیری بر روی آنها انجام نمی شود. و مدیران آن سایت ها نسبت به امنیت سایت خود بی تفاوت باشند. و امنیت سایت و هک شدن آن را جدی نگیرند.

اینکه سایت شما هک شده یا نه تشخیص آن سخت هست. فقط جناب هکر می تواند اطلاع دهد که سایت شما هک شده.

مثلا با انجام کارهای زیر:

با سرقت داده ها و اطلاعات کاربران و انتشار آنها

یا پس از سرقت داده ها تهدید و درخواست باج از شما برای جلوگیری از انتشار آنها در فضای مجازی

از دسترس خارج کردن سایت

مختل کردن سایت مثل ایجاد مشکل در دیتابیس و کدهای سایت و حمله به سرور

انجام تغییراتی که شما را دچار شک و تردید کند.

و البته اگه خیلی شما باهوش باشید بتوانید ورود ها و بازدید های مشکوک به سایت را شناسایی کنید. که برای سایت های پربازدید بسیار سخت است.

site Security

و اما 10 راهکاری امنیتی برای بالابردن امنیت سایت شما:

  1. انتخاب سرور و یا دیتا سنتر امن و قابل اعتماد برای میزبانی سایت شما که دارای تیم امنیتی قدرتمند باشند. و همچنین بتواند بکاپ روزانه از دیتابیس شما تهیه کند.
  2. حفره های امنیتی سایت خود را با کمک یک تیم امنیتی و شرکت هایی که تست نفوذ انجام می دهند شناسایی و برطرف کرده.
  3. انتخاب سیستم مدیریت محتوای قابل اطمینان و امن مثل وردپرس بخاطر داشتن تیم جهانی قدرتمند و به روز رسانی امنیتی مداوم
  4. به روز رسانی CMS سایت و افزونه ها و قالب آن. (اگر از وردپرس یا جوملا و CMS های مشابه استفاده می کنید)
  5. اگر از CMS  وردپرس برای راه اندازی سایت انتخاب کرده اید. به روز رسانی وردپرس را فراموش نکنید. اینکه افزونه ها را فقط از مخزن وردپرس دانلود کنید. به افزونه های رایگان خارج از مخزن وردپرس اعتماد نکنید.
  6. انتخاب رمز عبور پیچیده متشکل از اعداد، حروف بزرگ و کوچگ و..
  7. ایجاد امنیت چندلایه مثل امنیت بر روی آدرس ورود به سایت و پوشه ها
  8. تهیه نسخه پشتیبان از سایت به صورت روزانه و هفتگی بخاطر اینکه پس از حمله به سایت بتوانید نسخه پشتیبان را اجرا کنید و سایت را به حالت عادی برگردانید.
  9. هر هفته یا هر ماه یکبار یک بکاپ از سایت خود دانلود و به صورت آفلاین داشته باشید. تا در صورتی که سرور یا دیتا سنتر مورد حمله قرار گرفت. بتوانید سایت خود را بالا بیاورید. بسیار از مواقع دیتا سنترها مورد حمله قرار می گیرد و کل اطلاعات سایت های موجود بر روی آن دچار مشکل می شوند.
  10. مهمترین عامل: انجام تست نفوذ پذیری بر روی سایت خود. از یک شرکت امنیتی معتبر بخواهید که بر روی سایت شما تست نفوذ پذیری انجام دهد. با انجام تست نفوذ آسیب پذیری ها و حفره های امنیتی سایت و سرور شما را شناسایی و برطرف می شود (البته نه 100 درصد). همچنین آموزش هایی برای بالا بردن امنیت وب سایت به شما ارائه می دهند. چه خوب است که شما برای سایت خود همیشه یک پشتیبان امنیتی داشته باشید که ماهیانه سایت شما را به لحاظ امنیتی چک کنید.

این نکته را بدانید که هیچ وب سایتی امنیت 100 درصدی ندارد. هر چقدر که شما مسائل امنیتی را رعایت کنید. هکرها از شما قویتر و باهوش تر هستند. و ممکن است به سایت شما حمله کنند. آن هم زمانی که شما نسبت به امنیت سایت خود بی تفاوت باشید. همیشه اخبار امنیت شبکه و بخصوص امنیت وردپرس را پیگیری کنید. تا از افزونه هایی که دارای حفره امنیتی هستند و همچنین به روز رسانی های امنتی وردپرس آگاه شوید.

پس بهتر است با رعایت نکات امنیتی سایت خود را همیشه را به لحاظ سیستم مدیریت محتوا، قالب، پلاگین و .. به روز نگه دارید. تست نفوذ را فراموش نکنید.

امیدواریم شما با انجام تست نفوذ بر روی سایت و پیاده کردن راهکارهای امنیتی ذکر شده از هک شدن سایت خود جلوگیری کنید.

 

دسته: آموزش امنیت سایبری
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up