Petya Ransomware

آموزش رمزگشایی باج افزار پتیا بدون پرداخت باج به هکرها

باج افزار فوق العاده خطرناک و قدرتمند پتیا ( Petya ) که این روزها هکرها با استفاده از آن توانسته اند از ژاپن تا چین و روسیه و آمریکا و…

باج افزار فوق العاده خطرناک و قدرتمند پتیا ( Petya ) که این روزها هکرها با استفاده از آن توانسته اند از ژاپن تا چین و روسیه و آمریکا و اروپا و سایر کشورهای به چندین شرکت بزرگ حملات سایبری انجام دهند. و بیش از 400 هزار کامپیوتر را در سراسر جهان آلوده کند. شرکت و اشخاصی که امنیت شبکه را نادیده گرفته بودند بیشترین حمله را از این باج افزار متحمل شده اند. باج افزار پتیا به Petna نیز معروف هست. این باج افزار از آسیب پذیری SMB برای انجام حملات و گسترش خود استفاده می کند. نکته جالب اینکه باج افزار پتیا حتی دارای سیستم عمل کوچک مخصوص به خود است. به همین دلیل می‌تواند ساختارهای حیاتی سیستم فایل کامپیوتر را در صورت راه‌اندازی مجدد آن روی دیسک بوت رمزنگاری کند. اگر پتیا موفق شوید سیستم قربانی را آلوده کند. صفحه‌ای را به زبان انگلیسی به نمایش درمی‌آورد و از کاربر خواسته می‌شود تا 300 دلار پول را در قالب بیت کوین به کیف پولی که به آدرس posteo.net متصل است واریز کند.

اخبار امنیت شبکه: باج افزاری که حتی در ایران بیش از 2000 سیستم را آلوده کرده است. هر چقدر که شرکت ها و سازمان امنیتی جهان به افراد و شرکت ها هشدار می دهند. که برای رمزگشایی باج افزار و آزاد سازی فایل ها و سیستم به هکرها باج پرداخت نکنند. اما همچنان بسیاری از کاربران بخاطر حساسیت فایل و اطلاعات خود برای رمزگشایی سیستم باج پرداخت می کنند. اوکراین اولین کشور قربانی باج افزار پتیا نمونه ای از پرداخت باج می باشد. طبق گزارش ها رسیده از اکراین مترو کیف، بانک ملی اوکراین و چند فرودگاه این کشور، 36 تراکنش بیت کوین مربوط به باج افزار را ثبت کرده‌اند. که بیش از 8 هزار دلار به هکرها باج پرداخت کرده اند. اما همیشه نباید به باج افزار, باج پرداخت کرد. چرا که راه حل دائمی برای رمزگشایی و پاک سازی سیستم از بدافزار Petya پرداخت باج نیست. روش ها و آموزشهایی هست که اگر آنها را به کار ببرید. می توان بدون پرداخت باج به هکرها اقدام به رمزگشایی فایل های قفل شده باج افزار و آزاد سازی سیستم کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up