حملات سایبری باج افزارها به شرکت های بزرگ جهان

حملات سایبری باج افزارها به شرکت های بزرگ جهان

موج جدید حملات سایبری بی سابقه در سطح جهان توسط باج افرارها به شرکت های بزرگ جهان بار دیگر امنیت سایبری را به چالش کشیده است. از زمان آغاز حمله…

موج جدید حملات سایبری بی سابقه در سطح جهان توسط باج افرارها به شرکت های بزرگ جهان بار دیگر امنیت سایبری را به چالش کشیده است.

از زمان آغاز حمله سایبری جدید به وسیله باج افزار تاکنون گزارش هایی از نقاط مختلف دنیا درباره ابعاد این حمله سایبری به شرکت های بزرگ ارائه شده است. حمله سایبری که فقط یک کشور را هدف نگرفته. بلکه کل جهان را هدف گرفته است.

حمله سایبری که از اوکراین آغاز شده به تدریج کشورهای مختلف جهان مثل آمریکا، نروژ، هند، فرانسه، بریتانیا، روسیه و دانمارک را در بر گرفته است. تا حدس و گمان ها درباره منشاء این باج افزار بسیار پیچیده شود.

کامپیوترهای که توسط این باج افزار قفل شده مبلغ 300 دلار برای آزادی سازی آن درخواست می شود.هر چند وزارت امنیت داخلی آمریکا به کاربران در سطح جهان توصیه کرده که از پرداخت باج خوداری کنند.

چرا که با پرداخت باج مشکل برای همیشه حل نمی شود. و باج افزار بعد از مدتی به سراغ کامپیوتر آنها می آید.

لیست زیر تعداد از شرکت ها و سازمان هایی هست که در سطح جهان اخیرا توسط باج افزار مورد حمله سایبری قرار گرفتند.

wannacry ransomware attack

شرکت امنیتی کسپرسکی گزارش داده که نزدیک به دو هزار حمله در اوکراین، روسیه و لهستان گزارش شده است.

در اوکراین، شرکت دولتی توزیع برق خانگی و همچنین فرودگاه اصلی کیِف، پایتخت این کشور از اولین موسساتی بوده‌اند که مورد حمله قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش‌ها سازمان‌های مهم دیگری نظیر بانک مرکزی، شرکت تولید کننده هواپیمای آنتونوف و دو شرکت ارائه کننده خدمات پستی هم در اوکراین هدف این حملات قرار گرفته‌اند.

گفته شده سامانه الکترونیکی دریافت پول متروی کیف، پایتخت این کشور هم مختل شده و بعضی از پمپ بنزین‌ها در اوکراین فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

شرکت چندملیتی تبلیغاتی WPP در بریتانیا هم از بروز مشکلاتی در همین ارتباط خبر داده است.

امروز چهارشنبه ۲۸ ژوئن شماری از شرکت‌ها در آسیا از جمله بزرگترین شرکت ترابری کانتینری در هند بروز اختلالاتی در سیستم کامپیوتری خود را تأیید کردند.

شرکت کاسپرسکی گفته است این باج‌افزار، جدید است و قبلاً مشاهده نشده است. این شرکت گفته است که کاربرانی در ایتالیا، آلمان، فرانسه و آمریکا، بریتانیا هم هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند.

شرکت نفتی “روس‌نفت” روسیه و شرکت حمل و نقل دریایی مرسک دانمارک هم گفته‌اند دفاتر اصلی آنها و همچنین شعبات آنها در ایرلند و بریتانیا مختل شده است.

رسانه‌های اسپانیایی گزارش داده‌اند که صنایع غذایی “موندلیز” و شرکت خدمات حقوقی “دی‌ال‌ای پایپر” هم تحت تاثیر این حملات قرار گرفته‌اند.

با توجه به گزارش های منتشر شده به نظر می رسد که مقابله با این باج افزار نیاز به یک اقدام جهانی در سطح امنیتی بسیار بالا دارد.

اخبار امنیت سایبری را از پاوان پیگیری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up