most common passwords of 2016

لیست رایج ترین پسورد های استفاده شده در سال 2016

نگاهی به لیستی از رایج ترین پسوردهای مورد استفاده در سال 2016 توسط کاربران اینترنت و کامپیوتر در سراسر جهان. شاید برای شما هم عجیب باشد. نزدیک به 17 درصد…

نگاهی به لیستی از رایج ترین پسوردهای مورد استفاده در سال 2016 توسط کاربران اینترنت و کامپیوتر در سراسر جهان. شاید برای شما هم عجیب باشد. نزدیک به 17 درصد کاربران از کلمه عبور “123456” برای حفاظت از حساب کاربری خود بر روی اینترنت, فضای مجازی و سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف استفاده کرده اند. با نگاهی به این لیست به نظر می رسد که امنیت دیجیتال بسیار نا امید کننده به نظر می رسد. حتی جالب تر اینکه بعضی از اینکه دقت بیشتری در استفاده از کلمه عبور به کار برده اند و رده دوم رایج ترین پسورد سال 2016  را کلمه عبور “123456789” به خود اختصاص داده است.

شرکت امنیتی Keeper Security لیستی از رایج ترین و پرکاربردترین پسوردهای سال 2016 را منتشر کرد.

نگاه به لیست زیر و پسوردهای استفاده شده کاربران اینترنت در سراسر جهان جای تاسف دارد. آیا اطلاعات و حساب کاربری, کاربران اینترنت بر روی سایت ها و شبکه های اجتماعی در سراسر جهان برای آنها اهمیت چندانی ندارد. یا اینکه این کاربران اینقدر تنبل هستند و توانایی به خاطر سپردن رمز های عبور قدرتمند و پیچیده را ندارند. اینها سئوالاتی هست که متخصصان امنیت شبکه باید به بررسی آنها بپردازند.

آنطور که این لیست نشان می دهد. حداقل در نیم از موارد زمینه هک شدن را خود کاربران فراهم می سازند.

طبق گفته شرکت Keeper Security این آمار بر اساس بیش از 10 میلیون رمز عبور که از طریق نقص داده های بزرگ که در سال 2016 اتفاق افتاد و به دست آنها رسید. مورد بررسی قرار گرفته اند.

لیست کلمات عبور مورد استفاده کاربران در چند سال گذشته کمی تغییر یافته است. البته بیشتر بخاطر عدم آگاهی کاربران از امنیت دیجیتال و امنیت مجازی هست. این بخاطر محدودیت های آموزشی در این زمینه است. در حالی که برای کاربران اینترنت در هر کشوری مهم است که از خطرات امنیتی که آنها را در فضای مجازی تهدید می کند، آگاه باشند. مدیران آی تی و صاحبان سایت ها و شبکه های اجتماعی باید این کار ایمن سازی را انجام دهند. مثلا از کاربران شبکه اجتماعی یا سایت خود بخواهند که با انتخاب رمز عبور ترکیبی شامل اعدد, حروف کوچک و بزرگ برای محافظت از حساب کاربری خود استفاده کنند.

البته نمی توان تمامی تقصیر و ضعف امنیتی را به کاربران نسبت داد. سایت ها و شبکه اجتماعی و .. نیز نقش مهمی در این نقطه ضعف امنیتی دارند. زیرا آنها برای سهولت ثبت نام و کسب کاربران بیشتر یا حتی راحتی کاربران ضعیف ترین رمز عبور مثل “123456” را قبول می کنند.

آن طور که لیست پرکاربردترین رمز های عبور سال 2016 نشان می دهد. 11 مورد از 25 مورد کلمات عبور انتخابی شامل 6 کاراکتر هستند. و جالب اینکه رتبه 21 این لیست به کلمه عبور “google” اختصاص دارد.

پیدا کردن چنین کلمات عبوری برای حملات فیشینگ و اسپم توسط هکرها بسیار راحت هست. آنها به راحتی می توانند میلیون ها حساب کاربری که با چنین کلمات عبوری مثل “123456” یا “1q2w3e” ایمن شده باشد را هک کند.

most common passwords of 2016

اگر شما هم یک از کلمات لیست بالا را برای رمز عبور خود در شبکه های اجتماعی, سایت و یا هر جایی دیگر استفاده کرده اید. پاوان به شما توصیه می کند که هر چه سریعتر نسبت تغییر رمز عبور خود اقدام فرمائید. و یک رمز عبور قدرتمند شامل اعداد, حروف بزرگ و کوچک

در روزهای آتی پاوان بر روی سایت پاوان به امنیت بیشتر رمز عبور می پردازیم.

منبع: venturebeat.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up