شناسایی و حذف دستگاه های متصل به اکانت گوگل خود!

شناسایی و حذف دستگاه های متصل به اکانت گوگل خود!

یکی از مواردی مهمی که در امنیت دیجیتال و امنیت شبکه باید مد نظر داشت. اکانت گوگل هست. که تقریبا اکثر کاربران از آن استفاده می کنند. از ارسال و…

یکی از مواردی مهمی که در امنیت دیجیتال و امنیت شبکه باید مد نظر داشت. اکانت گوگل هست. که تقریبا اکثر کاربران از آن استفاده می کنند. از ارسال و دریافت جی میل, شبکه اجتماعی گوگل پلاس, نصب و مدیریت اپلیکیشن ها, اپلیکیشن های اجتماعی مثل اینستاگرام , یوتیوب و صدها کار دیگر که اکانت گوگل مدیریت می شوند.

پس وقتی یک حساب کاربری بر روی گوگل ایجاد می کنید. نسبت به امنیت آن بی تفاوت نباشید. برای مثال در صورت دسترسی دیگران به اکانت گوگل شما می تواند حتی مخاطبین شما را نیز مشاهده و کپی برداری کنند.

گوگل نهایت امنیت را برای سرویس خود به کار برده است. فقط کافیست که شما بلد باشید از این قابلیت های امنیتی سرویس های گوگل مثل اکانت گوگل استفاده کنید. تا مهندسی اجتماعی نتواند امنیت شما را تهدید کند.

گوگل این امکان را به شما داده است تا در صورت مشاهده حرکات مشکوک بر روی اکانت خود آن را کنترل کنیم. و دستگاه های متصل به کانت مثل موبایل, تبلت , کامپیوتر و.. را شناسایی کرده. و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک سریعا پسورد اکانت خود را تغییر دهید.

همچنین مشاهده کنید که از چه سرویس های استفاده کرده اید. در صورتی مشاهده کرده اید از سرویس استفاده شده که شما اصلا فعالیتی یا استفاده نداشته اید. سریعا آن را غیر فعال کنید و پسورد جی میل خود را تغییر دهید.

توصیه میکنم از ورود دو مرحله ای با کد دریافت از موبایل برای ورود و استفاده از سرویس های گوگل استفاده کنید. تنظیم کنید که هر زمان می خواهید وارد جی میل شوید یک پیامک تایئد صحت دو مرحله ای دریافت کنید. دیگر هر وقت کسی بخواهد به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کند نیازمند وارد کردن کد تائید باشد. این مورد احتمال هک شدن اکانت شما را کاهش می دهد.

برای مشاهده دستگاه های متصل به اکانت گوگل شما ابتدا بر روی این لینک کلیک کنید. اینجا می توانید لیست تمام دستگاه‌ها، گوشی‌ها یا کامپیوترهایی که در چند هفته گذشته به حساب شما دسترسی پیدا کردند، مشاهده کنید. همچنین در این قسمت دستگاهی که در حال حاضر به آن متصل هستید و آنلاین هستید هم نمایش داده می‌شود.

 Recently used devices

در پنجره باز شده، اطلاعات را به صورت دقیق بررسی کنید، اگر موردی را مشاهده کردید که با توجه زمان و مکان ثبت شده، مربوط به شما نیست و مورد مشکوکی است، به سادگی با کلیک بر روی Remove دسترسی آن دستگاه را از حساب گوگل خود از بین ببرید. نکته قابل توجه، اگر پس از انتخاب دستگاه مورد نظر و مشکوک، گزینه Remove را مشاهده نکردید، دیگر نگران نباشید، چرا که این موضوع نشان می‌دهد دیگر این دستگاه به حساب شما متصل نیست.

شما می‌توانید موارد امنیتی بیشتری را در حساب گوگل خود بررسی کنید و همچنین تنظیمات امنیتی بیشتری را برای بالا بردن امنیت حساب گوگل خود اعمال کنید. برای انجام این کار به این لینک مراجعه نمایید.

امنیت اطلاعات و توصیه های امنیتی پاوان را جدی بگیرید. اگر بر روی اینترنت فعالیت دارید. همیشه امنیت را اولویت کار خود قرار دهید. با مطالعه آموزش های امنیت شبکه و دیجتال ارائه از سوی پاوان دانش امنیتی خود را ارتقا دهید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up