خداحافظی با Security Essentials مایکروسافت

خداحافظی با Security Essentials مایکروسافت

بسیاری از کاربران سیستم عامل ویندوز، نام Microsoft Security Essentials را شنیده‌ و احتمالا از آن استفاده کرده‌اند. این بسته امنیتی مایکروسافت به عنوان یکی از برترین آنتی‌ویروس‌های مخصوص ویندوز…

بسیاری از کاربران سیستم عامل ویندوز، نام Microsoft Security Essentials را شنیده‌ و احتمالا از آن استفاده کرده‌اند. این بسته امنیتی مایکروسافت به عنوان یکی از برترین آنتی‌ویروس‌های مخصوص ویندوز شناخته می‌شد. اما اخیرا، این کمپانی آمریکایی به طور رسمی از کاربران ویندوز خواسته که از آنتی‌ویروس‌های دیگری جز Security Essentials استفاده کنند.

پیشنهاد استفاده از آنتی‌ویروس‌های دیگر در حالی صورت می‌گیرد که همچنان امکان دانلود و استفاده از MS Security Essentials از طریق وب‌سایت اصلی مایکروسافت وجود دارد، اما خود مایکروسافت اعلام کرده که Security Essentials به دلیل عدم برقراری ارتباط موثر با کاربران برای استفاده توصیه نمی‌شود.

شروع قدرتمند:

در سال 2009 هنگامی که مایکروسافت برای اولین بار از این آنتی‌ویروس رایگان خود پرده برداشت، توانست نظر مثبت بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کند. وب‌سایت مشهور AV-Comparatives نیز در همان سال، Microsoft Security Essentials را به عنوان بهترین آنتی‌ویروس رایگان معرفی کرد.

در همان سال، بسیاری از کاربران ویندوز نسبت به نصب و اجرای این آنتی‌ویروس رایگان اقدام نمودند. عملکرد آن نیز در زمینه یافتن بدافزار‌ها و سرعت اجرا نیز بسیار خوب بود.

ویندوز 8 به طور پیش‌فرض از این آنتی‌ویروس استفاده می‌کند، اما نام آن به Windows Defender تغییر یافته است.

از دست دادن امتیازات و سقوط به قعر جدول:

در سال 2011 میلادی این آنتی‌ویروس در آزمایش AV-TEST نتوانست آن طور که باید و شای،د خوب ظاهر شود و در قعر جدول قرار گرفت. در آزمایشی که در سال 2012 میلادی انجام گرفت، مجموع امتیازات آن به حدی کم بود که نتوانست گواهینامه AV-TEST آن سال را دریافت کند. در سال 2013 میلادی نیز به قدری عملکرد ضعیفی از خود نشان داد که مجموع امتیازاتش صفر شد.

از آن‌جایی که ردموندی‌ها در این زمینه خاص، حرفی برای گفتن نداشتند شروع به جار و جنجال نمودند. یکی از مواردی که آن‌ها مصرانه بر روی آن پافشاری می‌کردند این بود که این گونه آزمایشات بر اساس تهدیدات و حملات واقعی برنامه‌ریزی نشده‌اند و این در حالی است که Security Essential تمام تمرکز خود را بر روی جلوگیری از این گونه حملات قرار داده است.

این صحبت چندان هم بیراه نیست. زیرا بسیاری از آزمایشات صورت گرفته بر روی آنتی‌ویروس‌ها بر اساس شرایط آزمایشگاهی بوده‌ و نه شرایط واقعی.

در ملاقاتی که «هولی استوارت»، مدیر مرکز مبارزه با بدافزار در مایکروسافت از آزمایشگاه‌های امنیتی Dennis به عمل آورد، صراحتا عنوان کرد که:

کاربران باید ما را به این دلیل که تصور می‌کردند Security Essentials می‌تواند یک آنتی‌ویروس قدرتمند باشد، ببخشند. اکنون از همین‌ طریق اعلام می‌کنم که آنتی‌ویروس ما توانایی محافظت کامل از سیستم‌های ویندوزی را ندارد و به کاربران پیشنهاد می‌کنم که از آنتی‌ویروس‌های دیگر استفاده کنند.

هولی استوارت

وی در ادامه می‌گوید:

ما تمامی اطلاعات و داده‌های خود که در طول این چند سال به دست آورده‌ایم را در اختیار شرکای تجاری خود قرار خواهیم داد تا آن‎ها بتوانند با استفاده از این داده‌ها محصولات خود را بهینه کنند. از الان به بعد جایگاه ما در این‌گونه آزمایشات بهتر نخواهد شد و به احتمال زیاد به رتبه آخر اکتفا خواهیم نمود.

هولی استوارت

البته خانم استوارت قرار گرفتن در جایگاه آخر را به گونه‌ای دیگر تفسیر می‌کند. او معتقد است آن‌ها در جایگاه پایه‌ای در زمینه امنیت قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up